B
Olen lukenut lisää viestejä foorumilta, joissa sanotaan, että pitäisi kortla, mutta ei ole selitystä. Tarkoittaako se, että on makuulla olevia kantojaki kantajissa tai mitä se on?

Terveisin Carl

Se tarkoittaa juuri kuten kirjoitat, asennetaan lyhyitä koolauksia pitkien väliin, esim. lyhyitä vaakatasoisia koolauksia tolppien väliin.

Syitä lyhyiden koolausten asentamiseen on useita, osittain rakenteen jäykistämiseksi, mutta myös raskaiden asioiden, kuten seinähyllyjen, asentamisen helpottamiseksi.

• Tykkään
Nyfniken
  • Laddar…
Hyvä, että kirjoitat juuri "kortla". Minulle on hyvin selvää, että se liittyy "kort", että asennetaan lyhyitä palkkeja.

Mutta usein näkee sen kirjoitettuna niin kuin se äännetään; "kottla". Tämä myös hieman enemmän "virallisissa" asiakirjoissa.

andersmc sanoi:
Hyvä, että kirjoitat juuri "kortla". Minulle on selvää, että se liittyy "kort", että asennetaan lyhyitä tukia.

Mutta usein näkee sen kirjoitettuna niin kuin se lausutaan; "kottla". Tämä myös hieman "virallisemmissa" asiakirjoissa.
Olen nähnyt paljon erilaisia kirjoitusasuja "kortla" tai "kortling" sijaan, luultavasti siksi, että ihmiset eivät ole koskaan lukeneet/kirjoittaneet sanaa aiemmin, vaan vain kuulleet sen puheessa.

Ihmiset, jotka "kottlar", käyttävätkö he mänty- vai kuusikävyt? :)

• Tykkään
Puttsson
  • Laddar…
Hyvä #Daniel78! Olen juuri nyt työmaalla Tukholman keskustassa, viralliset K-piirustukset rakenteelta sisältävät hetken kohdan "kottla". -"En ole koskaan kuullutkaan", sanoin, -"pitää varmaan tarkoittaa "kottla", ja minä olen vain puusepän poika :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.