En tiedä onko tämä oikea vai väärä paikka kirjoittaa, mutta tilanne on tämä. Aion yksinhuoltajana (tyttö, äiti) ostaa pienen rivitalon, joka tarvitsee remonttia. Minulla on aluksi noin 250000 käytettävissä remontointiin.

Tarvitsen
  • Rakentaa kylmä ullakko (27 m²) 2 huoneeksi ja portaikko ylös sinne. Mitä se voisi maksaa?
  • Rakentaa uusi keittiö, kuten IKEA. Hinta? Ei kalleinta.
  • Rakentaa uusi kylpyhuone. Vaihe 2.
Tähän liittyy varmaankin sähkö, ainakin ullakolle.

Mitä mieltä olette?
En osaa rakentaa itse, joten tarvitsen tarjouspyyntöjä. Minulla on myös muutama kaveri, jotka voivat auttaa pientä korvausta vastaan.

Vintin rakentaminen on todella vaikeaa antaa hyvää arviohintaa. Oletan, että eristystä tarvitaan. Sitten pitää kipsata, pakkeloida ja maalata/tapetoida. Portaikko voi myös olla todella kallis asia, eikö siellä ole yhtään nyt? Laskisin noin 100.000:-. Mutta jos voit ottaa muutamia kuvia ja kuvailla vähän, miten haluat sen, voidaan antaa parempi hintakuva.

Ikeakeittiön voit saada 20.000:- ja siihen sisältyy myös paljon kaappeja. Jos vaihdat kaikki kodinkoneet, maksaa suunnilleen saman verran. Sitten jonkun pitää asentaa kaikki, mikä luultavasti maksaa noin 20.000:- sekin jälkeen kotitalousvähennyksen.

Uusi kylpyhuone totta kai. Mutta millainen pintamateriaali? Laatta, muovi tai maalattu?

Vaihdoimme keittiöni vuosi sitten, tein kaiken itse IKEA-kaapit ja uudet kodinkoneet, kaakelit jne, noin 75 000 kr.
Rakensin uuden kylpyhuoneen, en tehnyt mitään itse, kokonaan kaakeloitu noin 160 000 kr jälkeen ROT.
Molemmat voi ehdottomasti tehdä edullisemmin, mutta antaa toivottavasti pienen kuvan :)

100000 kuulostaa paljon näin vähän? Ennen vai jälkeen rot? En pysty tekemään isoja osia, mutta maalata ja tapetoida voin varmaan itse.
Voin ottaa kuvia myöhemmin, kun minulla on pääsy taloon:) se on pieni 60-luvun rivitalo.
Tarvitsee kokonaisvaltaisen remontin sisäpuolelta.

Jos aiot tehdä kaiken listalla, veikkaisin, että puuttuu vähintään sata.

CMDJ sanoi:
100000 kuulostaa paljolta niin vähänstä ? Ennen vai jälkeen rot? En voi toteuttaa suuria osia, mutta maalaamisen ja tapetoinnin pitäisi onnistua.
Voin ottaa kuvia myöhemmin, kun minulla on pääsy taloon :) se on pieni 60-luvun rivitalo.
Tarvitsee täydellisen sisätilojen remontoinnin.
Pelkästään uusi portaat voivat maksaa 25-50.000:-.

Rakensimme ylimääräisen kerroksen rivitaloomme. Se maksoi 175000 kr (ei kotitalousvähennys, mutta paljon omaa työtä, joka vastaa sitä vähennystä).

Portaat maksoivat vähän yli 30000 ja lisäksi hieman suurempi kattoluukku maksoi 55000 (mutta siihen sisältyi kaukosäädin).

Muista, että ROT-vähennys on enintään 50000 vuodessa.

Kuva ullakosta, jossa näkyy puupalkkeja ja lautalattia. Ullakko on keskeneräinen ja täynnä rakennusmateriaalia. Kuva ullakosta, jossa puurakenteet näkyvät. Latialla on joitakin eristetarvikkeita. Koska snickare arvioi työn kestävän viikon. Tässä on miltä tuuli näyttää:) Eräs timpuri, jolle juuri puhuin, sanoi että sen rakentamiseen menee enintään viikko, mutta en saanut parempaa vastausta;)

Olettaen, ettet aio koskea kattoristikkorakenteeseen, vaan ainoastaan eristää ja päällystää katon sopivalla materiaalilla.

Minulla oli toisia kattotuoleja, jotka piti vaihtaa, mikä oli enemmän työtä.

Onko sinulla rakennuslupa tähän valmiina?
Jo viikon ajan, monelleko, sitä hän ei sanonut?

S
sinun kannattaa ensin piirtää huoneet ja kaikki ullakolla ja tarkistaa, saatko rakennusluvan sille ensisijaisesti

Välittäjä sanoi, että tarvitsin rakennusluvan, mutta luultavasti en rakennuslupaa.
Mitä kysymyksiä tulisi esittää puusepälle ja mitä pitäisi sisältyä tarjoukseen? Olen saanut neuvon pyytää useita tarjouksia ja esittää samat kysymykset jokaiselle yritykselle saadakseni mahdollisimman oikeudenmukaisen arvion.
Mitä on tärkeää ottaa huomioon? (Puusepät ja muut taitavat kotirakentajat käyttävät usein kieltä, joka on vähän kuin kiinaa minulle;)

En luottaisi välittäjään vaan tarkistaisin itse, mitä koskee. Googlaa hieman projektiketjuja ihmisiltä, jotka ovat tehneet vastaavia remontteja, ja ota oppia. Sitten pyydä vähintään kolme tarjousta, poista halvin ja kallein, niin sinulla on hyvä jäljellä.

O
Rakennuslupa/rakennusilmoitus ovat suurin piirtein sama asia. Rakennusilmoitus on ehkä hieman yksinkertaisempi menettely kuin rakennuslupa. Mutta hylkäämispäätös voidaan saada molemmissa. Joka tapauksessa, sinun pitäisi melkein aloittaa siitä, hakemalla rakennuslupaa. Ullakosta saattaa tulla kallein projekti.

Muista, kun valitset käsityöläisiä, tarkista heidät! Silloin google on hyvä ystävä. Ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä... luota vaistoosi.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.