1 259 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Mitä pitäisi tehdä savupiipulle?
Olen ostanut 1800-luvulta peräisin olevan talon. Suuria remontteja tehtiin 70-luvulla. Talokin siirrettiin 70-luvulla, jolloin savupiippu vaurioitui. Vahinko on korjattu.
Mutta kysymyksemme kuuluu... mitä meidän pitäisi tehdä sille?
Meillä on ollut erilaisia ideoita remontin aikana, mutta nyt olemme päätyneet siihen, että jätämme sen ja maalaamme valkoiseksi, vähän niin kuin se on nyt.
Ennen kuin ostimme talon, oli puuseppä täällä ja teki siitä "hienon" aiemmasta vahingosta.
Se näyttää kauhealta...
1. Voiko suoraan kitata/tasoittaa pintaa? Jos voi, kumpi on parempi; kitti vai tasoite?
2. Täytyykö vanha maali/tasoite poistaa ja tehdä se uudelleen?
Liitän kuvia.
Mutta kysymyksemme kuuluu... mitä meidän pitäisi tehdä sille?
Meillä on ollut erilaisia ideoita remontin aikana, mutta nyt olemme päätyneet siihen, että jätämme sen ja maalaamme valkoiseksi, vähän niin kuin se on nyt.
Ennen kuin ostimme talon, oli puuseppä täällä ja teki siitä "hienon" aiemmasta vahingosta.
Se näyttää kauhealta...
1. Voiko suoraan kitata/tasoittaa pintaa? Jos voi, kumpi on parempi; kitti vai tasoite?
2. Täytyykö vanha maali/tasoite poistaa ja tehdä se uudelleen?
Liitän kuvia.
Ha ha, ja mitä hittoa. Hänen pitäisi kyllä pysyä puusepän hommissa 😂 Mutta hieman vaikea lukea kuvan yläoikeaa kulmaa, onko se verhottu masoniitilla ja sitten päälle on huitaistu tuo upea pintakäsittely? Miltähän se näyttää masoniitin alla, sitä miettii?
Samaa mieltä! 🙈C cpalm sanoi:
Näyttää siltä, että tapetti on kiinnitetty muurauksen osaan…
Minulla on itse muutamia tyylikkäitä esimerkkejä siitä, mitä tapahtuu, jos antaa kirvesmiehen tehdä muurityötä (= korjata rappattuja seiniä sekoituksella treetexiä, lankkuja ja masoniittia) tai antaa muurarin tehdä kirvesmiestyötä (= korjata hirsiseiniä betonilla). 🤔J Jessicaaa sanoi:
OK, oletan että mitä sanot on, että se on tasoitettu/maalattu suoraan (vahingoittuneeseen) rappaukseen(?)
Onko tarkoitus käyttää hormia (takka)?
Jos haluat perinteisen sileärappauksen, pitää ensin hakata/kaapia se pois.
Jos se on tarkoitettu vain sileäksi pinnaksi, on tietenkin monia tapoja fuskata se kuntoon.
Klikkaa tästä vastataksesi




