Aion aloittaa alajuoksun asettamisen ja pohdin, mitä nauloja/ruuveja minun pitäisi käyttää. Olemme muuranneet kerroksen lecaharkkoja ja aiomme laittaa puisen alajuoksun päälle.
Yleisesti ottaen mielestäni Leca pitää huonosti.
Ei toimi kevytbetonissa. LECA'n puristuslujuus on liian alhainen expansiputken paineelle ja pintakovuus.
Kiila-ankkurit (fasadplugg), monta, tiiviisti.
Toimii vain keskinkertaisesti LECA:ssa, mutta on niin paljon halvempaa kuin erityiset kevytbetoni-kiinnitykset, että voi kompensoida lisämäärällä.
Nämä byggmaxista näyttävät melko hyviltä, hieman uurteita.
Poraa mielellään 1mm pienempi reikä kuin mitä pitäisi, kun kyseessä on kevytbetoni.
Hieman sama kuin kynsinaula, som grannen rekommenderade mig.
Det var "hans" snickare som tyckte kynsinaula var perfekt till LECA, och prompt spikade fast syllen till hans garage med detta.
Och så fick jag en kartong överbliven kynsinaula skickad med mig för att sätta fast syllen på mitt garage med.
Men epäluuloinen + utelias som jag är så provade jag att spika i en i LECA och kunde sen dra ur den i princip med handkraft. Den sitter lite lite puoliksi OK precis i början, men så fort man rubbat den någon mm så lossnar den helt. Ganska självklart oikeastaan.
Undrar hur många garage den där snickaren har fäst med kynsinaula.
Men troligen har inget blåst iväg ändå, kan jag ajatella ...
Kun käytetään klipsikynsiä leca-materiaalissa, naulan on kuljettava siksak-tyyliin alaspäin. Lyö 2 kertaa, taivuta hieman ja lyö 2 kertaa, taivuta toiseen suuntaan ja lyö 2 kertaa jne.
Sinulla pitäisi olla kevytbetoniruuvit, joita on saatavilla monia eri pituuksia ja mittoja. Itse käytän yleensä vsb-ruuveja, mutta älä kiristä liian tiukalle.
Jos kerran aiomme käyttää necro:a, mielestäni on parempi porata lecablockin läpi alas alla olevaan betoniin ja kiinnittää kierreankkuri kemiallisella ankkurilla (tai vielä mieluummin valaa ne kiinni, kun tekee laatan).
Laitan tämän vanhaan keskusteluun, ehkä joku hyötyy tästä...
Olen käyttänyt hemaspik, pysyy kuin vuori. Kalliita, mutta ehdottomasti sen arvoisia. Kyllästyin kaikkiin muihin vaihtoehtoihin, jotka eivät toimi niin hyvin.
Gunnebo kutsuu niitä joskus lättbetongspikiksi:
[kuva]
Saatavilla myös mutterin kanssa:
[kuva]
Tervetuloa Byggahusiin!
Onnittelut päivän keskustelun nostamisesta.