Hei,

Ajattelen laittaa raakalevyt rakoineen paneeliksi huoneeseen, jonka katto on avoin harjaan asti. Haluaisin kuitenkin peittää lasivillaeristeeni jollain ennen paneelien asentamista, koska haluan olla varma siitä, ettei eristeestä putoa kuituja. Höyrynsulku on 70 mm eristekerroksen sisällä, muutenhan se olisi ollut vastaus toiveeseeni.

Onko olemassa jonkinlaista kuitukangasta? Tai onko olemassa vaaleaa tuulensuojapaperia, sillä sen pitäisi toimia siinä tapauksessa?

Terveisin
Mats

surris
S Skånepåg sanoi:
Hei,

Huoneessa, jossa minulla on avoin tila katon harjaan asti, ajattelen asentaa raakoja lautoja, joissa on rako jokaisen laudan välissä kattopaneelina. Mutta haluaisin päällystää lasivillaeristeeni jollakin, ennen kuin asennan paneelin, koska haluan olla varma, että eristeestä ei putoa kuituja. Höyrysulku sijaitsee 70 mm eristekerroksen sisällä, muuten se olisi ollut toiveeni vastaus.

Onko olemassa jonkinlaista kuitukangasta? Tai onko olemassa vaaleaa tuulensuojapaperia, se voisi toimia siinä tapauksessa?

Terveisin
Mats
Saatavilla on valkoista tuulensuojapaperia. Mutta tyylikkäämpää olisi käyttää jotain valkoista pahvia (jännitepahvi, maitojauhopahvi) tai lumpupahvia, jolloin vältyt näkemästä merkintöjä tai merkkejä tuulensuojapaperissa.

Loistavaa, juuri jännityspaperi tai lumppupaperi oli se, mitä olin kuvitellut mielessäni. Kiitos! 😊

P
S Skånepåg sanoi:
Hei,

Huoneessa, jossa olen avannut katon harjaan asti, ajattelin laittaa raakapuulautoja rakoilla jokaisen laudan väliin katon paneeliksi. Mutta haluaisin peittää lasivillaisen eristeeni jollakin ennen kuin kiinnitän paneelin, koska haluan olla varma, ettei eristeestä putoa kuituja alas. Höyrysulku on 70 mm eristekerroksen sisällä, muuten se olisi ollut vastaus toiveeseeni.

Onko jotain kuitukangasta? Tai onko olemassa vaaleaa tuulipaperia, sen pitäisi toimia siinä tapauksessa?

Terv. Mats
Valkoinen markduk ehkä nämä löytyvät leveinä leveinä ja helpompi työskennellä kuin paperi, joka rikkoutuu niin helposti...

• Tykkään
surris
  • Laddar…
Akustiikkakangas on minun vinkkini.

Kiitos vinkeistä liinojen kanssa! 😃 Kyllä, niiden täytyy olla paljon helpommin käsiteltäviä kuin pappitarkoitukseeni! 👍

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.