Tulen hulluksi autotallin seinien kanssa. Ja koska olen melko tietämätön kaikesta, mikä vaatii kädentaitoja, eksyn helposti ja otan kiitollisena vastaan vinkkejä aloittelijoille.
Ensimmäinen oletukseni oli, että se on betonia. Mutta se on helppo porata seiniin jopa tavallisella ruuvinvääntimellä (Makita DDF482), joten ajattelin, ettei se kaikesta huolimatta voi olla betonia.
Toinen ajatukseni oli kevytbetoni, mutta toisaalta reiät eivät näytä kovin huokoisilta ja toisaalta en saa kevytbetoniruuveja sisään, vaikka kuinka yritän. Olen kokeillut useissa paikoissa. Liitän kuvan siitä, miltä näyttää siellä, missä olen yrittänyt, vaikka en tiedä, antaako se mitään tietoa.
Katsastuspöytäkirjassa lukee "Runko, materiaali: Kevytbetoni (Siporex) / Betoni / Puu", mutta se ei kerro, mitä on missäkin. Alkuperäisen piirustuksen mukaan se on "muurattu", mutta se voi tarkoittaa melkein mitä tahansa, eikä autotalli joka tapauksessa näytä alkuperäiseltä piirustukselta, joten se on käytännössä saattanut muuttua aika lailla. Talo on rakennettu vuonna 1976, joten sinibetonin saan ainakin unohtaa.
Ongelmana on, että haluan kiinnittää hyllyt varmasti ja en yhtään tiedä, mitä kiinnikkeitä minun pitäisi käyttää. Haluaisin tietysti käyttää sitä, mikä sopii parhaiten tähän tarkoitukseen. Mutta muuten se saattaa toimia jonkin vahvan universal-tulpan kanssa, ajattelen esimerkiksi Fisherin tulppia, joiden pitäisi toimia materiaalista riippumatta.