2 409 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Minkätyyppinen saha on eniten hyödyksi
Hei
Minulla on vaihteleva tarve hienosahata ikkunapenkit, ovet, mdf-levyt omille kirjahyllyilleni ja lautojen halkaisu jne. Mietin nauhasahan, pöytäsahan tai upotussahan hankkimista. Otan mielelläni vastaan vinkkejä edullisesta keskihintaisesta vaihtoehdosta.
Terveisin/
Minulla on vaihteleva tarve hienosahata ikkunapenkit, ovet, mdf-levyt omille kirjahyllyilleni ja lautojen halkaisu jne. Mietin nauhasahan, pöytäsahan tai upotussahan hankkimista. Otan mielelläni vastaan vinkkejä edullisesta keskihintaisesta vaihtoehdosta.
Terveisin/
Rakennusveteraani
· Norrland
· 340 viestiä
Vaikuttaa siltä, että sinun kannattaa panostaa upposahaan sen perusteella, mitä kuvailet käyttötarkoitukseksi. Se on optimaalista ikkunasyvennyksiin ym. Silloin voi halkaista ne niin, että ne seuraavat seinää tarkasti, jos ne esimerkiksi ovat hieman kiilamaisia. Tämä onnistuu toki myös halkaisusahalla/pöytäsahalla, mutta upposaha on lyömätön tällaisissa töissä.
Jos voit käyttää ohjauskiskoja käsipyörösahaasi, niin täydentäisin sitä hyvällä pöytäsahalla (mikä minä juuri tein). Pöytäsaha on erittäin hyvä, jos haluat sahata rinnakkaisia leikkauksia tai toistaa mittoja tarkasti.
Jos sinulla on jo pyörösaha, vaihda terä sopivaksi tehtävään ja käytä suoraa ohjainta ja puristimia, kun tarvitset enemmän tarkkuutta.
Nauhahiomakone ei vaikuta niin hyödylliseltä kuvailtuihin töihin, joten jättäisin sen väliin.
Nauhahiomakone ei vaikuta niin hyödylliseltä kuvailtuihin töihin, joten jättäisin sen väliin.
Kiitos, valitsen sellaisen.S Snickarkirre sanoi:Kuulostaa siltä, että sinun kannattaisi panostaa upotussahaan kuvailtusi käyttötarkoituksen perusteella. Se on optimaalinen ikkunasmyygeille jne. Sillä voi halkaista ne niin, että ne seuraavat seinää tarkasti, jos ne ovat esimerkiksi hieman kiilamaisia. Toki tämä onnistuu myös halkaisusirkkelillä/pöytäsirkkelillä, mutta upotussaha on voittamaton tällaisissa töissä.
Klikkaa tästä vastataksesi