Hei,

Olen parhaillaan valmistautumassa maalämpöpumpun asentamiseen ja ajattelin siistiä seiniä hieman ennen kuin se tulee paikoilleen. Aloin koputella rappausta ja huomasin, että se oli erittäin huokoinen. Otin varmuuden vuoksi kaiken pois. Nyt kysymyksiin:

1. Mikä rappaus minulla on kellarin seinissä (katso liitetty kuva)? Seinä on betoniharkkoa ja rappaus on kuten sanottu erittäin huokoinen.

2. Voiko tämän rappauksen päälle rappaa ja jos voi, niin millä materiaalilla? En usko, että haluan poistaa kaikkia rappauksia koko kellarista, vaan ennemminkin korjata ja tasoittaa siellä missä tarvitaan.

Kiitollinen neuvoista.

-h

• Kuva karkeasta, vaaleasta ja osittain rapautuneesta rappauksesta betoniseinällä.
Rappaus kellarissani näyttää samalta, myös betoniharkkoon. Talo on vuodelta -51. Seinälläni oli kalkkirappaus. Hyvin huokoinen, erityisesti lähellä lattiaa. Ei voi rapata millään kovemmalla päälle, mutta sama rappaus tai jotain pehmeämpää pitäisi ilmeisesti toimia. Halusin kuitenkin jotain kovempaa, joten olen piikannut kaiken pois (toistaiseksi vain yhdessä huoneessa) ja rappaan sementtipohjaisella rappauksella. Puts o murbruk c on mielestäni se, mitä käytän.

Täsmälleen kuten täällä. Lattiassa se irtoaa suoraan. Korkeammalle ylös täytyy tehdä vähän töitä, mutta periaatteessa sen saa raaputettua pois melko pienellä vaivalla. Minun taloni on vuodelta 59. Mietin, että käyttäisin kipsiä.

Roiskuta sluringia (sementti ja vesi) paremman tartunnan saamiseksi, sitten vain rappaa.

B
Noh, sinä hoidat_kalle.
Mieluiten kalkkilaasti kalkkilaastilla. Putsista tulee liian kova.
Jos onni käy, se kestää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.