2 159 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
Miksi ei eristetä?
Hei
Olen parhaillaan remontoimassa huonetta kellarissa.
Olen asentanut uuden lattian Platonmatolla laattaa vasten!
Nyt seiniin, 2 cm ilmarako metalliprofiilien ja betoniseinän välillä, nykyisessä tilanteessa betoniseinällä on elementti. Ajattelin rakentaa seinän elementin ulkopinnan linjaan, eli suurin osa elementistä tulee olemaan uuden kipsiseinän sisäpuolella!
Elementti on vesikiertoinen, enkä siksi aio siirtää sitä... ja haluan myös korkeamman lämpötilan kellarin seinää vasten, jotta kosteus minimoituu!
Tämä aiheuttaa sen, että kellarin seinä on aina lämpimämpi sisäpuolelta kuin kellarin seinän ulkopuolelta, ja tästä tulee "iso" kiertoaukko elementin ympärille, koska se ei tule olemaan tiivis, vaan rakennan jonkinlaisella ritilällä!
Pitäisikö minun silti laittaa eristys uuteen kipsiseinään?
Tietysti minulla tulee olemaan tuuletetut listat lattian ja katon kohdalla!
Olen parhaillaan remontoimassa huonetta kellarissa.
Olen asentanut uuden lattian Platonmatolla laattaa vasten!
Nyt seiniin, 2 cm ilmarako metalliprofiilien ja betoniseinän välillä, nykyisessä tilanteessa betoniseinällä on elementti. Ajattelin rakentaa seinän elementin ulkopinnan linjaan, eli suurin osa elementistä tulee olemaan uuden kipsiseinän sisäpuolella!
Elementti on vesikiertoinen, enkä siksi aio siirtää sitä... ja haluan myös korkeamman lämpötilan kellarin seinää vasten, jotta kosteus minimoituu!
Tämä aiheuttaa sen, että kellarin seinä on aina lämpimämpi sisäpuolelta kuin kellarin seinän ulkopuolelta, ja tästä tulee "iso" kiertoaukko elementin ympärille, koska se ei tule olemaan tiivis, vaan rakennan jonkinlaisella ritilällä!
Pitäisikö minun silti laittaa eristys uuteen kipsiseinään?
Tietysti minulla tulee olemaan tuuletetut listat lattian ja katon kohdalla!
Mutta miksi haluat eristää? Lähetäthän kuitenkin lämmön eristyksen taakse ratkaisullasi, joten en ymmärrä, mitä hyötyä sinulla on eristämisestä?
Henkilökohtainen mielipiteeni kellareista ja eristämisestä on, että joko eristetään ulkopuolelta tai jätetään se tekemättä.
Henkilökohtainen mielipiteeni kellareista ja eristämisestä on, että joko eristetään ulkopuolelta tai jätetään se tekemättä.
Ei pitäisi olla mitään ongelmaa siirtää.
Haluan kuitenkin, että on lämpöä ulkoseinää vasten kosteuden muodostumisen minimoimiseksi.
Haluan myös, että seinä on suora, koska huonetta käytetään kotiteatteriksi. Näyttää huomattavasti siistimmältä, jos "piilotan" elementin. Tietenkin saan vähemmän lämpöä huoneeseen, mutta samalla saatan välttyä kosteudelta ja mahdolliselta homeelta!
Haluan kuitenkin, että on lämpöä ulkoseinää vasten kosteuden muodostumisen minimoimiseksi.
Haluan myös, että seinä on suora, koska huonetta käytetään kotiteatteriksi. Näyttää huomattavasti siistimmältä, jos "piilotan" elementin. Tietenkin saan vähemmän lämpöä huoneeseen, mutta samalla saatan välttyä kosteudelta ja mahdolliselta homeelta!
Joten mielestäsi on parempi riskeerata kosteus uuden seinän taakse? Koska elementti tuottaa paljon lämpöä, ilma kiertää enemmän ja kuivattaa mahdollisen kosteuden kellarin seinältä.
Akustiikkalevyt asetetaan toiselle puolelle seinää..
Kokeile koputtaa seinään, joka on eristetty, sitten seinään, joka on eristämätön, kuuletko eroa?
Akustiikkalevyt asetetaan toiselle puolelle seinää..
Kokeile koputtaa seinään, joka on eristetty, sitten seinään, joka on eristämätön, kuuletko eroa?
Teräsranka ja kipsilevy ovat niin sanottu "kosteusvarma" rakennelmia. Ajatuksena on, että sinulla on hyvä salaojitus ja eristys ulkopuolella. Kosteuden on tarkoitus kulkea lattian kautta, platonmaton alitse ja ulos seinien kautta. Kellarin seinä voi siis olla hieman kostea, koska sinulla on ilmarako, mikä ei aiheuta ongelmaa. Jos eristät sisäpuolelta, tämä suunnitelma menee pieleen. Lisäksi kipsiseinän ulkopuolella voi esiintyä kondensaatiota, jos lämmität sitä "takapuolelta".
Jos pelkäät kolisevia seiniä, voit laittaa kaksinkertaisen kipsin, jolloin se on tukevampi.
http://www.sp.se/sv/index/services/moist/constr/Sidor/default.aspx
Jos pelkäät kolisevia seiniä, voit laittaa kaksinkertaisen kipsin, jolloin se on tukevampi.
http://www.sp.se/sv/index/services/moist/constr/Sidor/default.aspx
Viimeksi muokattu:
Niin, mutta silloinhan asia on ratkaistu! Näytät olevan sitä mieltä, että tämä on hyvä ratkaisu. Jatka eteenpäin...Jobo123 sanoi:Joten mielestäsi on parempi riskeerata kosteus uuden seinän taakse? Koska elementti tuottaa paljon lämpöä, ilma kiertää enemmän ja kuivattaa mahdollisen kosteuden kellarin seinästä.
Akustiikkalevyt asetetaan seinän toiselle puolelle..
Kokeile koputtaa seinään, joka on eristetty, ja sitten seinään, joka ei ole eristetty, kuuletko eroa?
(Akustiikkalevyjen osalta en ole missään kirjoittanut, että niiden pitäisi olla betoniseinää vasten)
Kiitos vastauksestasi! Nyt tiedän, että minun tulee siirtää lämpö lähde pois ja kiinnittää se uuteen seinään ja ei eristää!possum77 sanoi:Teräskehyksissä ja kipsilevyssä on niin sanottu "kosteusvarma" rakenne. Ajatuksena on, että sinulla on täydellinen salaojitus ja eristys ulkopuolella. Kosteuden pitäisi kulkea ylös lattian läpi, platonmaton alla ja ulos seinien kautta. Kellariseinä voi siis olla hieman kostea, koska sulla on ilmarako, mikä ei haittaa. Jos eristät sisäpuolelta, pilaat tämän suunnitelman. Lisäksi pitäisi olla riski kondenssille kipsiseinän ulkopuolella, jos lämmität sitä "takapuolelta".
Jos pelkäät kolisevia seiniä, voit laittaa kaksinkertaisen kipsilevyn, se on vakaampi.
[linkki]
Aion asentaa cc40 saadakseni seinät hieman "vakaammiksi".
mitä mieltä olette seinien eristämisestä, jotka eivät ole ulkoseiniä? Nämä seinät ovat betonia (tiili), joten ne varmasti sisältävät jonkin verran kosteutta. pitäisikö eristämistä aina välttää kellarikerroksessa vai koskeeko se vain ulkoseiniä?
Miksi haluat eristää sisäseiniä?Jobo123 sanoi:
Mutta toki se onnistuu. Itse käyttäisin metallikehystystä sekä ilmarakoa seinää vasten. Laitan yleensä myös laattapaperin metallikehyksen alle.
Klikkaa tästä vastataksesi