14 158 lukukertaa ·
13 vastausta
14k lukukertaa
13 vastausta
mikä paneeli kattoon?
Ajattelin asentaa paneelin viistokattoon näkyvien ristikkopalkkien kanssa.
Onko kenelläkään vinkkejä, mikä näyttäisi hyvältä?
Ajattelin 17mm raakaponttia, mutta haluaisin mieluummin hieman rakoa lautojen väliin.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Mielellään kuvan kera, jos on.
Terveisin Daniel
Onko kenelläkään vinkkejä, mikä näyttäisi hyvältä?
Ajattelin 17mm raakaponttia, mutta haluaisin mieluummin hieman rakoa lautojen väliin.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Mielellään kuvan kera, jos on.
Terveisin Daniel
Olen ostanut urapaneelin Byggmaxilta ja asennan sen kellarin sisäkatoksi. Halpa, mutta ei kaikkein loistavin laatu.
URA-PANEELI 12 x 120
52,95 kr per m².
http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_3.asp?ProdID=1251
Ei ole kuitenkaan kuvaa. Voin ottaa kotona yhden, jos se kiinnostaa, mutta sinun täytyy kerjätä hyvin, jotta se on vaivan arvoista...
URA-PANEELI 12 x 120
52,95 kr per m².
http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_3.asp?ProdID=1251
Ei ole kuitenkaan kuvaa. Voin ottaa kotona yhden, jos se kiinnostaa, mutta sinun täytyy kerjätä hyvin, jotta se on vaivan arvoista...
Rakoja ei ehkä tule spontilla, mutta kun niitä ei aseteta tiiviisti yhteen, näyttää siltä, että on rakoja. Olen tehnyt sen slätspontilla ja aion tehdä sen råspontilla myöhemmin syksyllä. Molemmat ovat sisäkattoja. Joissakin paikoissa on 5 mm rako, toisissa paikoissa ne ovat tiiviisti yhdessä jne. juuri saadakseen sen epäsäännölliseksi. Se vie hirveästi aikaa saada valmiiksi, mutta siitä tulee hieno kuin 17
Joten jatka råspontilla!
makaan juuri nyt pölyssä ja matean ja kerjään kuin vain voin ;D
ginnfilt sanoi:Olen ostanut urapaneelia Byggmaxilta, jonka laitan kellarin sisäkatoksi. Halpaa, mutta ei paras laatu.
URAPANEELI 12 x 120
52,95 kr per m².
[linkki]
Kuvaa ei kuitenkaan ole. Voin ottaa kuvan kotona, jos se on kiinnostavaa, mutta silloin sinun on kerjättävä kunnolla, jotta se olisi vaivan arvoista...![]()
Kuinka sopivaa, palkinto-hylly täynnä herkullisia juomia ;D
Se on juuri siltä, miltä meidän katto nykyään näyttää (luulisin :-/ kuva on vähän epäselvä). Olen kuullut paneelista useita nimiä, granpanel, spårpanel. Se näyttää ginnfilts-paneelilta, mutta käytimme takaosaa, koska halusimme myös "tasaisen" katon.
Aloitimme oksalakalla ja pohjamaalilla, sen jälkeen asensimme sen dyckert-pistoolilla (ampuu uran sisään, jolloin vältyt näkyviltä naulanrei'iltä) ja maalasimme paikan päällä 2 kertaa tavallisella valkoisella kattomaalilla. Jos et yhdistä paneelia "kuten pitäisi", tulee siitä hienoja epäsäännöllisiä rakoja.
Onnea matkaan
Aloitimme oksalakalla ja pohjamaalilla, sen jälkeen asensimme sen dyckert-pistoolilla (ampuu uran sisään, jolloin vältyt näkyviltä naulanrei'iltä) ja maalasimme paikan päällä 2 kertaa tavallisella valkoisella kattomaalilla. Jos et yhdistä paneelia "kuten pitäisi", tulee siitä hienoja epäsäännöllisiä rakoja.
Onnea matkaan
Saimme sitten käsiimme yksinkertaisemman version urapaneelista, koska meidän versiossa ei ole uria taustapuolella. Vaikka meidän oli kalliimpaa... Maksoimme 60-70:-/m² paikallisessa lautatarhassa. Eli kannattaa myös täällä katsoa ympärilleen ennen ostoa!ginnfilt sanoi:
Uudessa kesämökissäni olen asentanut 17*95 raakaponttia kattoon, karkea puoli ulospäin, ja maalannut sen valkoiseksi Nordsjö Bindoplastilla (luulen, että se oli nimi) kattoa varten. Maali oli kallis, mutta todella hyvä maalata sillä. Olen ruuvannut ne loveen. Rakoja tulee automaattisesti!? jos otat sen suoraan lautatarhalta. Vaihtoehtoinen mitta 22*120. Onnea!
Klikkaa tästä vastataksesi