Hei, olen saanut paketissa ruuvin terassimarkiisia varten. Kävi ilmi, että mukana tullut ruuvi oli liian lyhyt. Mikä on tämän ruuvin nimi? Jotta voin katsoa, mistä sitä löytyy pidempänä mallina? Terveisin

• Kädessä pidetään terassikeskikasetin lyhyttä sinkittyä pulttia, jossa on laippa ja kuusiokanta, taustalla pöytä ja paketti.
  • Kuvassa on metallikiinnike, lyhyt pultti, mutteri ja prikka, vieressä mittanauha mittaa pulttia.
Vaunupultti

• Tykkään
stugfar ja 1 muu
  • Laddar…
S
Oletan, että olet harkinnut mahdollisuutta, että yrität asentaa asian väärin, mutta sanon sen kuitenkin.

Uskomaton ;)
Suuret kiitokset!

• Tykkään
jalmars
  • Laddar…
S stugfar sanoi:
Oletettavasti olet harkinnut mahdollisuutta, että yrität kiinnittää asian väärin, mutta sanon sen kuitenkin.
Miten niin? En oikein ymmärtänyt?
Mietin, että minullahan on puuverhous. Toimiiko tämä pultti juuri puuhun? Vai voiko olla jotain muuta mitä tarvitsen?

S
Tarkoitan vain, että jos ajattelen itseäni, olisin luultavasti voinut ehtia vakuuttaa itseni siitä, että pultti oli liian lyhyt, ennen kuin olisin tajunnut yrittäneeni koota esineen väärällä tavalla…

PS tuollainen pultti toimii siten, että tehdään läpivienti reikä esim. puuhun.

• Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
Hammare&Spik Hammare&Spik sanoi:
Miten tarkoitat? En ihan pysynyt mukana.
Mietin, että minulla on puuverhous. Toimiiko tämä pultti puulle? Vai tarvitseeko jotain muuta
Kyllä, se on tarkoitettu puulle. Neliömäinen osa uppoaa puuhun ja estää ruuvia pyörimästä mutteria kiristäessä.

• Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
Vaunupultteja voi käyttää puuhun, mutta myös metalliin, jos reiät ovat neliönmuotoisia, jotta voidaan estää ruuvin pyöriminen täsmälleen kuten mexitegel kirjoitti.

• Tykkään
Daniel 109 ja 1 muu
  • Laddar…
S stugfar sanoi:
Tarkoitan vain, että jos katson itseäni, olisin varmaan voinut ehtia vakuuttaa itseni siitä, että pultti oli liian lyhyt ennen kuin tajusin yrittäneeni koota asian väärin…

PS tällainen pultti toimii niin, että tehdään läpivientireikä esim. puuhun.
Okei, ymmärrän nyt. Hyvä input! Loogisesti ajatellen pultti on liian lyhyt. Sen täytyy mennä läpi puufasadin ja taustalla olevan kantavan palkin. Lisäksi soitin asiakaspalveluun, joka myi tuotteen. He sanoivat myös, että kaikki talot ovat erilaisia. Täytyy ostaa lisää mitä tarvitsee :)

Kuinka saat mutterin paikalleen, jos ruuvi menee takana olevaan palkkiin?
Luultavasti tarvitset oikeankokoisen puuruuvin?
Mitä sanoo asennusohje?

Mihin on tarkoitus käyttää mukaan lähetettyjä ruuveja? Ainoa mahdollisuus on, jos markiisi kiinnitetään teräspalkkiin... Tai sitten niitä käytetään jossain muualla.

useless useless sanoi:
Kuinka aiot kiinnittää mutterin, jos ruuvi menee takana olevaan palkkiin?
Kohtuudella tarvitset puuruuvin oikeassa koossa?
Mitä asennusohjeet sanovat?
Ei paljon…

• Asennusohjeiden kuva, jossa näytetään markiisien kiinnitys ja mittaus ohjeiden mukaan betoniseinään, mukana kiinnikkeet ja käsipyörä.
Tulkitsetteko tämän siten, että molempia osia tulisi käyttää vai vain yhtä? Luulen, että hieman tummempi isompi on tarkoitettu, jos haluaa ripustaa markiisin kattorakenteeseen.

• Kuva asennusohjeista, jossa punainen ympyrä korostaa markiisien kiinnityksen vaiheita, mukaan lukien mitat ja osat.
Kuten ajattelinkin... Kuvien mukaan ruuveja tulee käyttää markiisin kiinnittämiseen seinäkiinnikkeeseen. Ruuveja kiinnikkeen kiinnittämiseksi seinään ei toimiteta mukana, vaan ne täytyy hankkia itse paikan olosuhteiden perusteella.

• Tykkään
Daniel 109 ja 1 muu
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Kuten ajattelinkin... Kuvien mukaan ruuveja käytetään markiisin kiinnittämiseen seinätelineeseen. Ruuveja, joilla teline kiinnitetään seinään, ei tule mukana, vaan ne täytyy hankkia itse paikan olosuhteiden mukaan.
Kiitos. Mitä ruuveja se voisi olla? ranskalaisten ruuvien? Pitäisikö niiden toimia?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.