TRJBerg
Otsikkona. Olen googlannut, mutta en ole löytänyt osumia. Luultavasti siksi, että se on harvinaista. (Etsitty polyuretaani puuta vastaan.)

Joten mikä liima voisi toimia? (Ulkona.)

• Tykkään
Matti_75
  • Laddar…
Hieman enemmän selitystä siitä, mitä aiot tehdä ja millä, niin saatat saada enemmän vastauksia. On olemassa erilaisia rörisoleringar.

TRJBerg
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Vähän enemmän selitystä siitä, mitä aiot tehdä ja millä, niin saat ehkä enemmän vastauksia. On olemassa erilaisia putkieristyksiä
Käsittääkseni se on polyuretaania. Se ostettiin yli vuosi sitten juuri putkieristyksenä, mutta en voi tarkistaa sitä nyt. Mutta se on tummanharmaa ja tuntuu siltä.
Enempää en voi antaa. Joten putkieristys ja että se pitäisi liimata puuhun (mahdollisesti myös metalliin).
(Tarkoituksena on tiivistää vanha ovi pumppuhuoneessa. Eli karmiin.)

Kokeile liimata käyttäen fogskum.

TRJBerg
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Kokeile liimata uretaanivaahdolla.
Olen varmaan ymmärtänyt materiaalin väärin, sen pitäisi kyllä olla polyeteenivaahtoa!

Joten liimaako uretaanivaahto polyeteenivaahdon kanssa?

Olen kironnut sitä aiemmin. Polyeteenivaahto on käytännössä mahdotonta liimata aivan kuten tavallinen polyeteeni. Liiman täytyy olla joustava kuivuessaan. Ainoa, joka toimi, oli klassinen liuotinpohjainen kontaktiliima. Levitä kummallekin puolelle, anna kuivua kokonaan ja liitä sitten yhteen. Huomaa, että kontaktiliima tarttuu heti, joten sinulla on yksi (1) mahdollisuus sijoittaa se oikein. On eduksi, jos muovia hiukan karhentaa ennen liimausta.

Mahdollisesti 3M nr.74 sprayliima voisi toimia. Se on kuitenkin erittäin kallis.

• Tykkään
jawen
  • Laddar…
TRJBerg
Johan Gunverth Johan Gunverth sanoi:
Tuohon olen kironnut aiemminkin. Polyeteenivaahtoa on käytännössä mahdotonta liimata aivan kuten tavallista polyeteeniä. Liiman on oltava joustava kuivuessaan. Ainoa, joka toimi, oli klassinen liuotinperustainen kontaktiliima. Liimaa molemmat puolet, anna kuivua täysin ja yhdistä sitten. Huomaa, että kontaktiliima tarttuu heti, joten sinulla on yksi (1) mahdollisuus sijoittaa se oikein. On eduksi, jos muovi karhennetaan ennen liimausta.

Mahdollisesti 3M nr.74 spraylim voisi toimia. Se on kuitenkin todella kallista.
Olen itse asiassa tilannut sen liiman. Ja se on kallista...
Mutta ei näytä olevan vaihtoehtoa. Paitsi jokin lämmityskäsittely ("hitsaus"?).
Jos olisin ajatellut tätä, olisin ehkä valinnut toisen ratkaisun. Vaikka siihen olisi kulunut enemmän aikaa, esim. rakentaa uusi kynnys/kehys sekä muu eristemateriaali. Tämä oli nopein toimenpide.

TRJBerg TRJBerg sanoi:
Olen itse asiassa tilannut sitä liimaa. Ja se on kallista...
Mutta vaikuttaa siltä, ettei ole vaihtoehtoa. Paitsi jonkinlainen lämpökäsittely ("hitsaus"?).
Jos olisin miettinyt tätä, olisin ehkä valinnut toisen ratkaisun. Vaikka se olisi kestänyt kauemmin, kuten rakentaa uusi kynnys/kehys ja käyttää toista eristysmateriaalia. Tämä oli nopein toimenpide.
3M 74:ää käytetään usein, kun liitetään yhteen polyeteeripehmusteita huonekaluissa. Yhtä pehmeää kuin materiaali, mutta erittäin vahvaa.

• Tykkään
TRJBerg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.