Hei! Olen käynyt Byggmaxissa ja XLByggissä ja puhunut 7 eri henkilön kanssa ja saanut suunnilleen yhtä monta erilaista vastausta. Tulee aivan väsyneeksi :D. Ajattelin siis, jos täällä olisi joku muurari tai vastaava, joka voisi auttaa meitä. Talo on vuodelta 1939.

Sisäänkäyntiportaat: Näyttää koostuvan jonkinlaisesta kalkkilaastista syvällä sisällä, ja sen päällä on vielä kaksi kerrosta. Mietimme Finjan Hydraulista Kalkkilaastia. Samaa, jota käytimme vanhaan savupiippuumme. Siinä tapauksessa, toimiiko se kävelyalustana? Sitten Finjalla on myös KC Laasti-B ja KC Laasti-C valikoimassaan, joihin olettaisin sisältyvän kalkkia ja sementtiä? Muuten on vielä tavalliset A, B ja C myös :thinking:. Kokonaan uudet portaat eivät taida olla vaihtoehto, kun parveke seisoo niiden päällä kahden eterniittipilarin kautta :rofl:.

Vanhan lasiverannan perustus: Perustus on painunut ja murtunut keskeltä, koska ei ollut salaojitusta tai vedenpoistoa. Siellä oli myös valettu kukkapenkin reuna, joka päästi veden perustuksen alle. Mietin, voiko isot halkeamat valaa umpeen Finbetongilla ja sitten rappailla pinnan laastilla? Vaihtoehtoisesti valaa kokonaan uusi kerros koko perustuksen päälle, jotta siitä tulee suora.

Portaat takasisäänkäynnille: Näyttää myös olevan jonkinlaista kalkkilaastia/kiveä syvällä ja sileämpää, kovempaa laastia pinnalla. Kulmat rikkoituivat ruostuneen rauta-aidan vuoksi. Haluamme korjata ja valaa paikoilleen 4 uutta tolppakenkää.

Kiitollinen kaikesta avusta, mitä voimme saada. Terv.

• Vanha betoninen sisäänkäyntiportaat, joissa on ruostunut kaide ja joiden reunoilla on halkeamia ja sammalta. Portaan vieressä on muovinen viemäriputki.
  • Kalkkipinnoitettua rappausseinää, jossa kipsi kuoriutuu, paljastaen alemman karkeamman kerroksen. Sopii korjausprojektiin.
  • Haljennut betonipinta, jossa näkyy suuria halkeamia ja lohkeamia. Kuva on otettu talon seinän vierestä. Taka-alalla on betoninpalasia.
  • Kulunut betonikulma paljastaa pinnan alla olevan kalkkilaasti- ja kivilayerin.
Hei! Miten meni? Miten teitte sen? Minulla on täsmälleen sama porras ja ongelma ☺

Terveisin Viktor

ViktorJac ViktorJac sanoi:
Hei! Miten meni? Miten teitte? Minulla on täsmälleen sama porras ja ongelma ☺

Terveisin Viktor
Moi! En ole vielä korjannut portaita, mutta aion tehdä näin. Kirvesmiehen ja maalikaupan neuvojen mukaan.

1. Pese koko roska suolahapolla. Huuhtele pois.

2. Koputa pois kaikki irtonainen laasti. (kaikki tyhjät taskut). Harjaa irtonainen maali teräsharjalla. Huuhtele pois.

3. Prima ja korjaa Finja A-laastilla. Harjaa hieman laastia, jotta seuraava kerros tarttuu paremmin. Kun se on kuivunut, lisää toinen kerros A-laastia ja tasoita suorakulmalla tai laudalla. Ennen kuin se kuivuu kokonaan, hankaa se skurbräda:lla, jotta se vastaa loppuportaiden pintaa.

4. Maalaa halutulla Dry Tech -värillä.

Tässä on linkki mahtavaan muurariin, joka korjaa portaita jne.

https://youtube.com/playlist?list=PLDrfNaY9xgYEsKFesHRWyHTgDjJoWyofD&si=nK4ncifEcjm0ved8

Palaa mielellään kertomaan, miten teit ja mikä oli tulos. Terveisin

Terveisin Viktor

Terveisin Viktor

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Mbjs
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.