Y
Sain tänään sähkömiehen kotiin ja siirsimme sulaketaulun. Huomautin, että minulla olisi vaatteita roikkumassa samassa paikassa, mihin taulu sijoitettaisiin, mutta kun tulin kotiin, he olivat laittaneet taulun niin korkealle, että se oli kyllä melko pulassa.
-Aion pyytää häntä muuttamaan. Tai sitten laitan eteen saranalla olevan puulevyn ja hattuhyllyn siihen päälle.

Jokatapauksessa... Minkä korkeuden mukaan kirjojen mukaan hattuhylly pitäisi asentaa. Olen aika pitkä, mutta suunnittelen lapsia tänne sitten, joten haluan mielelläni noudattaa standardia kuitenkin.

Korkeus, joka tuntuu sopivalta ehkä? :S Asetin vaatetangon noin 1,70 m:iin. Jos aiot laittaa kenkätelineen alle ja ehkä ripustaa takkeja henkareihin, se voisi olla hieman korkeammalla.

Pienemmille/nuoremmille lapsille voi laittaa omia, hauskoja koukkuja seinälle, johon ripustaa vaatteensa.

Y
kaappi alkaa 128 cm korkeudesta ja loppuu 200 cm korkeuteen... Se peittää melko aktiivisesti sen alueen, johon olin ajatellut kohdentaa hyllyn. Mutta jos saan hänet laskemaan kaappia 40-50 cm, sen pitäisi toimia paremmin. (sisäänrakennettu kaappi seinään, joten vaatteet roikkuvat suoraan ovea vasten)

Onko olemassa jokin normi siitä, mihin korkeuteen keskus pitäisi asentaa? Oletan, että se ohittaa hatthyllyn normin ;)

Jos hän laskee sen 40-50 cm, niin sehän on lasten korkeudella...?

Y
mieluummin kumarrun, kun automaattisulake on lauennut, kuin seison tikkailla, kun vaatteita pitää ripustaa ;)

• Tykkään
jahaja452
  • Laddar…
Sinä päivänä kun saat lapsia, sinun pitäisi laittaa lukko keskusyksikköön? :)

Y
mumin... vaikka tytön lapset ovat vanhoja, mutta kyllä, se on selvää... vaikka kai avainta voisi vähän näprätä..

hitto kun ajattelin pientä kaappia hattuhyllyn päälle, ei tämmöistä jättiläistä..

• Tykkään
Thomas_jahaja
  • Laddar…
FredrikR sanoi:
Onhan olemassa joku normi, mille korkeudelle keskus pitäisi asentaa?
Joka kai voittaa hattuhyllyn normin ;)

Jos hän laskee sitä 40-50 cm, se on lasten korkeudella...?
mutta jos johdot eivät riitä pidemmälle......................................:P

Mikael_L
Mielestäni sulakekeskus päätyi parhaalle mahdolliselle korkeudelle. :)

Mahdollisesti 1 dm korkeammalle, jotta lasten sormet pysyisivät hieman vanhemmalla iällä poissa...

Y
puhuin sähkömiehen kanssa, hän ei ollut erityisen iloinen väärinkäsityksestä. Mutta, myönsi, että voisi laittaa toisen, joka olisi hieman pienempi kooltaan.

Ostin standardi hattutelineen, mittasin 170,175,180,185,190 ja kokeilin vähän.
170 koukut, 175 ensimmäinen taso ja 195 ylin taso... yläpuolelle mahtuu toinen central(51,5x37cm) hyvin, eikä kaikkia johtoja tarvitse vetää uudelleen tai jatkaa letkuja...

voi siis järjestyä :)

Y
8 vuotta on kulunut ja jälleen kerran etsin vastausta tähän kysymykseen ja löysin vanhan ketjuni.

Voin mainita, että en vieläkään omista hattuhyllyä, minulla on irrallinen ikeatanko,
mutta olen luonnostelemassa oman ja aion antaa puusepän luoda sen.

Mutta minulla ei ole enää Habohatthyllyä ja olen utelias tietyistä mitoista.
Ehkä jollain teistä on standardihylly kuten Habo ja haluaisi mitata hieman minulle? :)

Utelias siitä, kuinka suuri etäisyys hyllyjen välillä on, ja kuinka syviä hyllyt ovat seinään etäisyyden kanssa ja ilman, kuvan mukaan:

Kuvassa on kaksitasoinen hattuhylly, jossa näkyvät mitat A, B ja C. Hyllyssä on puiset reunat ja metalliverkko välissä.

• Tykkään
Joellernej ja 1 muu
  • Laddar…
Hei, oletko missannut neljä vuotta vanhan viestini Stora Skryttråden?
https://www.byggahus.se/forum/threa...-allmaen-beskadan.124179/page-58#post-1970479

Hyllyt ovat 46 cm syvät ja niissä on 31 cm korkeusero.
Hyllyjen pituus on 131 cm, istutettuna seinän ja vaatekaapin väliin.
Ja alempi hylly on 160 cm lattian yläpuolella, joten kaksinkertainen kenkähylly mahtuu alle.

Ja vain rauhoitu, seinä on jo pitkään ollut paneloitu ja valmis :)

BirgitS
  • Tykkään
Jonas.nil
  • Laddar…
Y
Huippua. :)

(Kummallista, katsoin habo eilen, mutta se johon törmäsin, puuttui mittoja)

Kiitos paljon

Y
Varsinainen kysymykseni on, kuinka syvä hylly pitäisi olla.

Knockonwood mainitsee 46cm. Habo käyttää 30cm.

Kun pidän millimetritikkua esillä ja tunnustelen, kaikki mitat tuntuvat suurilta, koska olen ollut ilman hattuhyllyä monia vuosia.

Te askartelijat, joilla on koreja ja muuta hattuhyllyillänne, mikä syvyys on sopiva?

Tulevan istuinpenkin syvyys pitäisi olla 37cm. seinän ja ulko-oven välillä on 45cm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.