Sain tänään sähkömiehen kotiin ja siirsimme sulaketaulun. Huomautin, että minulla olisi vaatteita roikkumassa samassa paikassa, mihin taulu sijoitettaisiin, mutta kun tulin kotiin, he olivat laittaneet taulun niin korkealle, että se oli kyllä melko pulassa.
-Aion pyytää häntä muuttamaan. Tai sitten laitan eteen saranalla olevan puulevyn ja hattuhyllyn siihen päälle.
Jokatapauksessa... Minkä korkeuden mukaan kirjojen mukaan hattuhylly pitäisi asentaa. Olen aika pitkä, mutta suunnittelen lapsia tänne sitten, joten haluan mielelläni noudattaa standardia kuitenkin.
Korkeus, joka tuntuu sopivalta ehkä? :S Asetin vaatetangon noin 1,70 m:iin. Jos aiot laittaa kenkätelineen alle ja ehkä ripustaa takkeja henkareihin, se voisi olla hieman korkeammalla.
Pienemmille/nuoremmille lapsille voi laittaa omia, hauskoja koukkuja seinälle, johon ripustaa vaatteensa.
kaappi alkaa 128 cm korkeudesta ja loppuu 200 cm korkeuteen... Se peittää melko aktiivisesti sen alueen, johon olin ajatellut kohdentaa hyllyn. Mutta jos saan hänet laskemaan kaappia 40-50 cm, sen pitäisi toimia paremmin. (sisäänrakennettu kaappi seinään, joten vaatteet roikkuvat suoraan ovea vasten)
puhuin sähkömiehen kanssa, hän ei ollut erityisen iloinen väärinkäsityksestä. Mutta, myönsi, että voisi laittaa toisen, joka olisi hieman pienempi kooltaan.
Ostin standardi hattutelineen, mittasin 170,175,180,185,190 ja kokeilin vähän.
170 koukut, 175 ensimmäinen taso ja 195 ylin taso... yläpuolelle mahtuu toinen central(51,5x37cm) hyvin, eikä kaikkia johtoja tarvitse vetää uudelleen tai jatkaa letkuja...
8 vuotta on kulunut ja jälleen kerran etsin vastausta tähän kysymykseen ja löysin vanhan ketjuni.
Voin mainita, että en vieläkään omista hattuhyllyä, minulla on irrallinen ikeatanko,
mutta olen luonnostelemassa oman ja aion antaa puusepän luoda sen.
Mutta minulla ei ole enää Habohatthyllyä ja olen utelias tietyistä mitoista.
Ehkä jollain teistä on standardihylly kuten Habo ja haluaisi mitata hieman minulle?
Utelias siitä, kuinka suuri etäisyys hyllyjen välillä on, ja kuinka syviä hyllyt ovat seinään etäisyyden kanssa ja ilman, kuvan mukaan:
Hyllyt ovat 46 cm syvät ja niissä on 31 cm korkeusero.
Hyllyjen pituus on 131 cm, istutettuna seinän ja vaatekaapin väliin.
Ja alempi hylly on 160 cm lattian yläpuolella, joten kaksinkertainen kenkähylly mahtuu alle.
Ja vain rauhoitu, seinä on jo pitkään ollut paneloitu ja valmis