Hei kaikki iloiset.

On tullut paljon hyviä ja mielenkiintoisia vinkkejä rakennustarvikkeiden ostamisesta ulkomailta.
Se kuulostaa todella halvalta, mutta yksi kysymys:
Kun pankit antavat rakennusluottoa, voiko ostaa ulkomailta noin vain ja sitten lähettää laskun pankille??
Jos tunnen pankit oikein, ne näyttävät vastustavan sitä.
Tietääkö joku??

Kiitos etukäteen.
Said
 
Ostettaessa EU-maasta ei pitäisi olla ongelmia. Kysy pankkikontaktiltasi, miten heidän mielestään sinun tulisi toimia.

Aiomme ostaa paljon tavaroita Saksasta ja pankkimme tekee seuraavaa:
He asettavat tietyn summan rahaa (sen, mitä uskomme sen maksavan) tilillemme.
Kun olemme olleet Saksassa ja ostaneet, annamme kuitit pankille. Valmista!

Helppoa eikö vain? ;D
 
Hei!

Onko yleensä ongelmia maksaa materiaaleja luottokortilla ulkomailla? Jos ei, niin ehkä tämä on vaihtoehto. Vips, sittenhän on kuitti näyttää pankille ja tämä jo ennen kuin varsinainen lasku saapuu :D

Ystävällisin terveisin
Stefan

PS tämä edellyttää kuitenkin, että on katetta luotolle DS
 
Ei ole ongelmaa maksaa luottokortilla, me olemme tehneet niin.
 
Heippa!

Täytyyhän luottokortin olla kaikista kätevin vaihtoehto?! Jos juttelet pankin kanssa, he varmasti järjestävät hyvän luoton kortille, jos kyseessä on kuitenkin kuitit, jotka myöhemmin lunastetaan "kalliiseen" rakennusluottotiliin ;)

Terveisin Stefan
 
Kyllä, tästä on keskusteltu hieman muissa ketjuissa, mutta tietääkö kukaan, miten tämä tulliasia toimii rakennustarvikkeissa. Millaisiin ongelmiin törmää, jos haluaa ostaa EU:n ulkopuolisista maista (esim. Puola)?

Miten tämä ALV toimii EU:n sisä-/ulkopuolella?

Ystävällisin terveisin, Stefan ???
 
Paras tapa on soittaa tulliin ja kysyä itse :-/
 
Hei!
Onko kukaan löytänyt saksalaisen verkkokaupan, joka myy rakennustarvikkeita (tällä hetkellä hanoja) Ruotsiin?
 
Sweli, te ette mahdollisesti ole ostaneet puulattiaa ulkomailta, vai?

Ajattelin tilata meidän öljytyn tammiparketin tänään, mutta jos on olemassa halvempia, menen huomenna alas ja ostan sen.
 
Tammi parketti toimitetaan talonvalmistajalta. Mitä aiomme ostaa Saksasta ja vähän muualta ovat laatat ja klinkkerit ;)

Emme ole katsoneet niin paljon puulattioita Saksassa, mutta ehkä se on vierailun arvoinen tai tarkista hinnat Internetistä.

Jos et ymmärrä Saksaa, on hyvä apu kääntää koko sivu esimerkiksi Englanniksi. Sen voi tehdä osoitteessa se.altavista.com
 
Sweli sanoi:
Tammi parketti toimitetaan talonvalmistajalta. Se mitä aiomme ostaa Saksasta ja hieman muualta ovat laatat ja klinkkerit ;)

Emme ole katsoneet niin paljon puulattioita Saksassa, mutta ehkä se kannattaa vierailla tai tarkistaa hinnat Internetissä.

Jos et ymmärrä saksaa, on hyvä apu kääntää koko sivusto esim. englanniksi. Sen tekee se.altavista.comissa
miten kuljetatte tavarat kotiin, onko mahdollista saada ne lähetettyä kotiin?
 
Laatat aiomme viedä kotiin itse. Ostimme Chevrolet Vanin käytettäväksi rakennusaikana.

Kaikki osat, jotka olemme ostaneet talovalmistajan kautta, toimitetaan kotiin suoraan eri toimittajilta.

Betoniset ulkoseinät tulivat suoraan tehtaalta.
Kaikki sisäseinät, ikkunat ja katto talovalmistajalta.

Eristys tuli erikseen. Sama pätee loput, ovet ja sisustus.

Mutta Saksassa on useita, jotka voivat toimittaa Ruotsiin.
 
Kävimme pikaisesti Hampurissa tarkistamassa hinnat. Tulimme kotiin vähän ristiriitaisin tuntein. Toki monet tavarat olivat halvempia kuin Ruotsissa, mutta oli erittäin vaikeaa kommunikoida rakennustarvikemyyjien kanssa. Yritin pärjätä kouluajalta oppimallani saksalla, mutta reaktio oli yleensä "Nein" yhdistettynä 180 asteen täyskäännökseen ja nopeaan vetäytymiseen. Jos pysyy poissa monimutkaisista rakennustarvikkeista tai puhuu sujuvaa saksaa, Saksa-matka voi kuitenkin kannattaa. Kuten aiemmin mainittiin, laatat ja klinkkerit ovat 30-50% halvempia. Tarjonta kylpyhuoneille on ylenpalttinen, mutta suunniteltujen kylpyhuonekalusteiden hintaluokka oli yli budjettini, vaikka ne ehkä ovatkin halvempia kuin Ruotsissa. Keittiöt olivat aivan uskomattomia. :o Tuntuu, että Ruotsissa olemme hieman jäljessä tällä alalla. Tarvitsemme yli 130 neliömetriä klinkkeriä, joten saatamme tehdä vielä yhden matkan. Tai sitten yritämme saada bulkkihinnan ruotsalaisilta myyjiltä. Se olisi helpompaa, eikä tarvitsisi kiduttaa istumalihaksia 1100 kilometrin yksisuuntaisella matkalla.

Ystävällisin terveisin,
David
 
Kumpikaan meistä tai kumppanistani ei puhu saksaa, eikä meillä ole lainkaan samaa kokemusta. Olemme mielestämme kokeneet, että useimmat ovat olleet mukavia ja yrittäneet auttaa niin hyvin kuin pystyivät.

Ajattelemme palata takaisin ;D
 
Nyt olemme käyneet myös Saksassa!! Matkasimme avajaismatkan 3 tunnin ajan. On mukavaa olla lähellä mannerta. Aiomme palata takaisin, vaikka kieli olikin vaikea, kukaan meistä ei osaa saksaa eikä he osanneet englantia, mutta onnistuimme kysymään tiemme eri kauppoihin. He olivat avuliaita ja osoittelivat karttoja ja kirjoittivat lappuja. Valitettavasti löysimme vain rakennustarvikeliikkeitä, kuten bauhouse, onko kukaan löytänyt kaakeliliikkeitä??
Me olimme Rostockissa, pitäisikö mennä jonnekin muualle??
Aurinkoisin kevätterveisin Skånestä :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.