Onko kenelläkään tietoa siitä, mikä materiaalivalinta kannattaa tehdä viiston katon tuuletusraon rakentamiseen?

Rimoitus + masonit tai jokin prefab-ratkaisu?
 
Kun rakensin harjakattoani ilmavaon kanssa, kiinnitin masoniitin kattotuoleihin, naulasin sitten noin 3 cm rimoja masoniitin päälle ja sen jälkeen raakapontin. Eli eristys on masoniittia vasten sisäpuolella ja ilmaväli masoniitin ja raakapontin välissä.

Yksinkertainen ja nopea ratkaisu mielestäni ja minimoi masoniitin sahaamisen. Edellyttää toki, että rakentaa koko katon uudelleen eikä vain avaa yläpohjaa...

Mitään vettä ei saa päästä ilmaväliin, joten tärkeintä materiaalin valinnassa on, että se on riittävän vakaata, jotta eristys ei "painaisi" ilmaväliä umpeen.

Onnea matkaan
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.