Hei,

olen keittiöremontin loppuvaiheessa ja olin alun perin ajatellut käyttää IKEAn ABSTRAKT-oven (20mm paksu), sahata reikä spotille ja jyrsiä urat kaapeleille. Pohdinnan jälkeen viime hetkellä haluamme nyt, että peitelevy olisi mattapintainen korkeakiiltoisen sijasta, kuten IKEAn rungot. Ilman tarkempaa selitystä, kaapit, kattoliitäntä ja liesituuletin on jo asennettu/rakennettu peitelevylle, joka olisi juuri 20mm. IKEAn peitelevyt tai muut ovet eivät tule kyseeseen, koska ne ovat 13mm ja 16mm paksuja. Tavoitteena on nyt valmistaa itse ja ruiskumaalata peitelevy, mutta epäröin hieman materiaalin valinnassa. Lähinnä ympäristön vuoksi, jossa se sijaitsee, esim. spotin lämpö, höyry kahvinkeittimestä/kattiloista jne.

Minulla on kolme vaihtoehtoa, joita harkitsen rakentamismyymälän myymien levyjen perusteella:

1. MDF 19mm paksu. Haittapuolena on, että menetän 1mm paksuudessa, mutta se on hyväksyttävää.

2. Liimata yhteen kaksi 10mm MDF-levyä. Etuna on oikea paksuus, ja voin helposti luoda 10mm syviä kanavia kaapelille ilman jyrsintää.

3. Liimalevy 18mm. Haittapuolena on, että menetän 2mm, mikä luultavasti valitettavasti näkyy, mutta liimalevy saattaa olla kestävämpi kuin MDF?

4. Muita ehdotuksia?

Väärä foorumiosa, mutta arvailen, että maalityyppi voi vaikuttaa kestävyyteen erityisesti höyryä vastaan?

Kiitollinen mielipiteistä.

Arvelisin, että limfogen on kestävämpi höyrylle, jos ei oteta huomioon värin valintaa. Kokemukseni mukaan mdf-ovet ovat erittäin herkkiä kosteudelle ja höyrylle, ja ne halkeilevat helposti vuosien saatossa. Puu sen sijaan antaa kosteuden liikkua. Voitko ehkä peittää ne 2 mm lateksilillä tai vastaavalla?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.