Hei.

Olen äskettäin ostanut asunto-osakkeen, joka tietysti pitää remontoida.
Minulla on suunnitelmissa laskea kattoa parissa huoneessa, joihin tulee 230v alasvalot sekä sisäänrakennetut kaiuttimet.
Lisäksi voin mainita, että nykyinen katto on rappausta ja kipsiä.

Saako käyttää puukoolausta, kun on alasvaloja, vai pitääkö käyttää metallikoolausta?
Vai onko jotain ohjearvoa etäisyydelle alasvalon ja palavan materiaalin välillä?

Toivottavasti olen laittanut keskustelun oikeaan paikkaan, mielestäni se sopi tänne paremmin kuin sähköpuolelle.

Kiitos etukäteen.

asenna sellaisia spotlight-rasioita kattoon, joten sillä ei ole väliä, onko sinulla puuta tai terästä.

Olen oppinut, että sellaista tulisi käyttää, kun puuta tai eristystä on suoraan lähellä.

Ja sellainen purkki vie aika paljon tilaa, en halua laskea kattoa niin paljon. Ajattelin 100-150mm. Tosin on olemassa litteitä purkkeja samalla pinta-alalla, mutta tämä täytyy ottaa huomioon, kun laitetaan koolaukset.

minä ihmettelen, mikä on puureikkäreiden tarkoitus? En ollut koskaan käyttänyt metallireikkäreitä ennen kuin laskin pari kattoa kotona, ja täytyy sanoa, että se oli erittäin kätevää. Suosittelisin ehdottomasti niitä sen sijaan.

Voin saada puuta periaatteessa ilmaiseksi, joten se on suuri syy.
Ehkä olisi pitänyt panostaa metalliprofiileihin sen sijaan. On suuri riski, että katto ei ole tasainen puulla.
Mitä kiskoja ja profiileja pitäisi käyttää tähän tarkoitukseen?

Jos aiot asentaa 230 voltin spottivalot, sinun tulee laskea vähintään 150 mm. Tein sen itse kylpyhuoneessa ja käytin puukoolauksia. Yritä suunnitella, mihin spotit sijoittuvat, jotta vältät, että koolaus tulee esteeksi. Muuten se on rauhallista, puun täytyy olla erittäin lähellä syttyäkseen. Muista, että kipsilevy on paperilla päällystetty, ja se ei syty/hehku heti... Itse käytin 45x45-koolauksia ja 9 mm (?) kipsiä.

_bystrom_ sanoi:
Jos aiot käyttää 230 voltin spotteja, sinun tulee laskea vähintään 150 mm. Tein sen itse kylpyhuoneessa ja olen käyttänyt puukehyksiä. Yritä suunnitella, mihin spotit sijoitetaan, jotta välttyisit, että kehys olisi tiellä. Muuten se on kunnossa, sinun on oltava todella lähellä, jotta puu alkaa palaa. Muista, että kipsilevy on paperilla päällystetty, eikä se syty tai hehku heti...
Itse käytin 45x45 kehyksiä ja 9 mm (?) kipsiä.
Okei, kuulostaa hyvältä. Kuitenkin mitta vaihtelee riippuen siitä, mitkä spotit valitaan.

Milkshaken
Tiedäthän, että spotit ovat OUT...!!!!

Mikä on vaihtoehto/ inne?

Milkshaken
Vaihtoehtona on käyttää energiansäästövalo.... Spots antavat vain PISTEvalaistuksen, mikä ei useimmiten riitä toimivaan huoneeseen.....'
Tarvitseehan sytyttää vielä yhden lampun…. Ei, on olemassa tyylikkäitä energiansäästölamppuja, jotka antavat todella hyvän valon kaikissa muodoissa ja väreissä ja hajautuksena..
Eli: energiansäästö.....

Kiitos... mutta mikä on vaihtoehto (tyylikäs vaihtoehto) kylpyhuoneessa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.