Haluamme poistaa sivuikkunan ulko-oven vierestä ja asentaa uuden sivuikkunan. Tarjousasiakirjoissa mainitaan, että tähän työhön tarvitaan maali, tasoite, koolausrimat, gig, kipsilevy, kulutustarvikkeet ja tarkistusluukku. Mikä on ero neljän ensimmäisen ja kulutustarvikkeiden välillä? Kuinka paljon maksaa tarkistusluukku? Aion tottakai keskustella tarjouksen antajan kanssa, mutta olisi hyvä saada muita viitteitä asiaan. Sivuikkunan hinta on arvioitu olevan hieman alle 7000 kr, se vaikuttaa mielestäni kohtuulliselta, mutta yllämainituista asioista hän voi sanoa mitä tahansa, en tiedä...

Kulutustarvikkeita ovat ruuvit, naulat, peitemuovi, kiilat jne. Muut mainitut materiaalit ovat sellaisia, jotka kuluvat (enemmän tai vähemmän) kokonaisuudessaan.

Kuvailemasi asia ei pitäisi tarvita tarkastusluukkua, sen täytyy olla jotain enemmän kuin pelkkä sivuvalon vaihto. Sellaisia luukkuja on monenlaisia, hinnat vaihtelevat muutamasta satasesta aina 10 000 asti, riippuen luukun koosta ja tyypistä.

Eikö sen uuden sivuvalon pitäisi olla lasia?

S SteelyDan sanoi:
Haluamme poistaa ulko-oven vieressä olevan sivuvalon ja asentaa uuden sivuvalon. Tarjouksessa mainitut materiaalit tälle projektille ovat maali, tasoite, koolaukset, gig, kipsi, kulutustarvikkeet ja tarkastusluukku. Mikä on ero neljän ensimmäisen ja kulutustarvikkeiden välillä? Kuinka paljon maksaa tarkastusluukku? Aion tietenkin keskustella tarjouksen antajan kanssa, mutta olisi hyvä saada muita viitteitä asiaan. Sivuvalo on hinnoiteltu hieman alle 7000 kr, mikä mielestäni vaikuttaa kohtuulliselta, mutta edellä mainitusta hän voi sanoa mitä tahansa, ei aavistustakaan...
Tarkoittaako tämä remontti, että heidän on muutettava jotain LVI-asioita? Siirrettävä jotain elementtiä, ehkä? Mihin he muuten tarvitsisivat tarkastusluukkua?

H hempularen sanoi:
Kulutustavarat ovat ruuveja, nauloja, suojamuovia, kiiloja jne. Muut mainitut materiaalit ovat asioita, joita kuluu (enemmän tai vähemmän) kokonaan.

Kuvailemasi asia ei pitäisi vaatia tarkastusluukkua, täytyy olla jotain enemmän kuin sivuvalon vaihto. Tällaisia luukkuja on monia eri tyyppejä, hinnat ovat jossain reilun 100 euron ja jopa 10 000 euron välillä, riippuen luukun koosta ja tyypistä.

Eikö uuden sivuvalon pitäisi olla lasia?
Kiitos vastauksesta. Kyllä, siinä pitäisi olla jonkinlainen ratkaisu valon sisäänpääsyyn, tarjouksessa lukee "sivuvalo puukehyksellä". Olen pyytänyt kuvaa/piirrosta siitä, miten se on ajateltu. Pitää kysyä, mikä tarkastusluukku on. Kiitos paljon taas!

A andersmc sanoi:
Tarkoittaako tämä remontti, että heidän täytyy muuttaa jotain LVI-järjestelmää? Siirtääkö joku elementti, ehkä? Sillä mihin muuhun he muuten tarvitsisivat tarkistusluukun?
Kiitos vastauksesta. Siinä on elementti aivan vieressä, mutta emme puhuneet siitä ollenkaan, kun hän oli täällä. Minun täytyy kysyä siitä. Kiitos vielä kerran!

S SteelyDan sanoi:
Kiitos vastauksesta. Kyllä, sen pitäisi olla jonkinlainen ratkaisu valon pääsyyn, tarjouksessa lukee "sivulasi puukehyksellä". Olen pyytänyt kuvaa/piirrosta siitä, miten se on ajateltu. Pitää kysyä, mitä tarkastusluukku tarkoittaa. Suuret kiitokset jälleen!
Olen hieman yllättynyt, että lasi ei ole mukana materiaalikuvauksessa. Sen pitäisi olla suurin erä. Etenkin jos kyseessä on eristyslasi, kuten sen pitäisi olla.

H hempularen sanoi:
Olen hieman yllättynyt siitä, ettei lasia ole mukana materiaalikuvauksessa. Sen pitäisi olla suurin erä. Erityisesti jos se on eristyslasi, kuten sen pitäisi olla.
Luulen, että se on hinnoiteltu hieman alle 7000.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.