3 074 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Materiaali 76-luvun talon sisäkatossa?
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 400 viestiä
Onko se kovaa vai pehmeää, jos kosket siihen?
Muistan 70-luvulta, että se oli lastulevyjen vuosikymmen, mutta jos se tuntuu treetexiltä, se voi olla joku konservatiivinen rakentaja, joka on laittanut raakapontin kattoon ja sitten treetexiä päälle? Näin tehtiin 40- ja 50-luvuilla...
Miltä se tuntuu, kun aiot tehdä reiän, tuntuuko se?
Jos se nyt on treetexiä, minun on vähän vaikea uskoa, että joku olisi laittanut treetexiä koolinkien väliin, silloin se olisi varmaan jo pudonnut tässä vaiheessa.
Muistan 70-luvulta, että se oli lastulevyjen vuosikymmen, mutta jos se tuntuu treetexiltä, se voi olla joku konservatiivinen rakentaja, joka on laittanut raakapontin kattoon ja sitten treetexiä päälle? Näin tehtiin 40- ja 50-luvuilla...
Miltä se tuntuu, kun aiot tehdä reiän, tuntuuko se?
Jos se nyt on treetexiä, minun on vähän vaikea uskoa, että joku olisi laittanut treetexiä koolinkien väliin, silloin se olisi varmaan jo pudonnut tässä vaiheessa.
Se tuntuu suhteellisen pehmeältä, mutta ei sienimäiseltä.
Mielestäni se tuntuu ilmavammalta ja "sitkeämmältä" kuin (moderni) lastulevy.
Mielestäni se tuntuu ilmavammalta ja "sitkeämmältä" kuin (moderni) lastulevy.
Sanoisin, että se on tretex. Se, mitä meillä oli seinissä, oli juuri 14 mm paksu.
Sen pitäisi olla kiinni raakapuussa tai harvalaudoituksessa. Ruuvit eivät pysy hyvin tretexissä, joten en ripustaisi mitään painavaa tretexiin.
Edit löytyy myös eräänlainen pontattu masonit, joka on yhtä paksu, mutta se on kivikova.
Sen pitäisi olla kiinni raakapuussa tai harvalaudoituksessa. Ruuvit eivät pysy hyvin tretexissä, joten en ripustaisi mitään painavaa tretexiin.
Edit löytyy myös eräänlainen pontattu masonit, joka on yhtä paksu, mutta se on kivikova.
Toimisiko kipsilevyproppu tai jokin muu sisäpuolella laajeneva tyyppi?
Yksinkertainen malli ei löydä mitään reglereitä katosta. Voiko Treetex häiritä sitä jollain tavalla?
Joo, minulla on vähän samanlainen tunne. Ongelma on, että siinä kohtaa missä haluamme ripustaa lampun, ei tunnu olevan mitään rankaa.Stefan N sanoi:
Minulla se oli kiinnitetty miljoonalla pienellä naulalla cc30 naulasäännön mukaan, kokeile vahvalla magneetilla, voitko paikallistaa mihin ne on kiinnitetty? Muuten voit ottaa kohtuullisen neulan ja pistää sen läpi ja nähdä, missä ne ovat.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 400 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi