Purin vanhan terassin tänään, sillä uusi ja suurempi on suunnitteilla.
Yksi koolinki oli naulattu ulkoseinään ja kun se poistettiin, huomasimme, että julkisivun alaosa oli mätä. Pienen tökkimisen jälkeen reikää tuli isompi ja isompi. Osa sokkelista on myös mätä, miten paras käsitellä tämä?
En ole vielä poistanut alinta paneelilautaa, joten en tiedä kuinka pitkälle tämä ulottuu, mutta vanhan terassin pitkät naulat olivat kiinni pidemmällä laudassa ja ne olivat todella tiukasti kiinni, joten toivon, että kauempana on tervempää.
Et esittänyt kysymystä, mutta kyllä, tuntuu siltä, että vanha terassi on aiheuttanut veden valumisen sisään.
Ei, ei ehkä tullut kysymystä. Mutta mietin, miten edetä. Onko kallista vaihtaa laho osa, voiko sen tehdä itse?
Panelin takana on jokin levy. Jollakin aavistusta mikä se voi olla? Se on noin 8-10 mm paksu ja tuntuu hyvin huokoiselta.
Olemme tunteneet tunkkaisen hajun huoneessa takana, mutta luulimme sen tulevan alapuolelta, koska siellä aiemmin oli vanhaa puutavaraa, joka on nyt poistettu. Mutta kun haistamme levyä (myös toisessa päässä olevaa), huomaamme, että haju tulee siitä. Eli meidän on oletettavasti poistettava kaikki paneeli, jotta voimme repiä vanhat levyt pois. Tämä on laajennus taloomme, joka tehtiin 60-70-luvulla.
Ota kapea taltta ja paina se puuhun, heti huomaa kuinka lahoa se on, voi olla hieman hankalaa vaihtaa syll ja ståndare, luultavasti tulee uusi terassi siihen, sitä ei pitäisi kiinnittää seinään/perustukseen vaan sen tulisi kellua itsenäisesti alustalla. Uuden asennuksesta lue tämä ketju https://www.byggahus.se/forum/threads/borra-i-betongen-i-en-platta.370252/
Olemme tunteneet tunkkaisen hajun takana olevassa huoneessa, mutta luulimme sen tulevan alhaalta, koska siellä oli aiemmin vanhoja puita, jotka on nyt poistettu. Mutta kun haistamme levyä
Se on kosteusvaurioitunut, mutta ei yleensä koko matkalta ylöspäin. Se, mikä tuntuu vähän epämiellyttävältä, on se, että mädäntymistä voi olla huoneeseen asti, joten vaihtaminen itse ei ehkä ole hyvä idea, koska talon pystyttämiseen sillä alueella, jota asia koskee, vaaditaan paljon tietoa. Missä maakunnassa asut, ei tarkkaa paikkakuntaa.
Onko purettu terassi rakennettu 60-70-luvulla vai osa talon runkoa? Tuohon aikaan käytettiin mielellään painettua puutavaraa tai jopa kreosoottia, se voi haista pahalta, jos se kostuu.
Se on kosteusvaurioitunut, mutta yleensä ei ole aivan koko matkaa ylös. Se, mikä tuntuu vähän epämiellyttävältä, on että voi olla lahoa aina huoneeseen asti, ja itse vaihtaminen ei ehkä ole hyvä idea, sillä se vaatii melkoista tietämystä talon osan kannatuksesta, joka koskettaa. Missä osassa maata asut, ei tarkkaa paikkaa
Asumme Jönköpingin seudulla. Ei, en usko, että teemme sen itse, mutta voisi olla hyvä tietää, kuinka laaja työ voi/tulee olemaan.
Onko purettu terassi rakennettu 60-70 luvulla vai osa talon runkoa? Tuohon aikaan käytettiin mielellään kyllästettyä puutavaraa tai jopa kreosoottia, joka voi haista pahalta, jos se kastuu.
En tiedä tarkalleen, milloin terassi on rakennettu, mutta veikkaisin 80-lukua ja se ei ollut osa talon runkoa. Talon runkoon oli naulattu sääntö, jota terassi lepäsi.
Pyydä tarjouksia useilta firmoilta, koska tämä ei ole yksinkertainen asia ja voi tulla maksamaan paljon. Riippuu täysin siitä, miltä seinän osat näyttävät, todennäköisesti koko seinän alaosa täytyy vaihtaa/liittää, sekä syllen kanssa. Ikävää mutta totta.
Jos olet kätevä, voit tehdä sen itse, mutta se vaatii jonkin verran tietoa. Meillä on tapana käyttää vahvoja tunkkeja, kun vaihdamme talojen aluspuita. Koska se voi olla aikaa vievää työtä, säästää paljon rahaa, jos selviytyy siitä itse. Mutta kuten sanottu: tärkeää on tietää, mitä tekee.
Muuten olen samaa mieltä edellä olevan kanssa, eli hankkikaa useita tarjouksia, jos olette ulkoistamassa työn. Ja panostakaa siihen, joka vaikuttaa vakavimmalta, ei siihen, joka on halvin.
Pyydä tarjouksia useilta firmoilta, sillä tämä ei ole yksinkertainen asia ja voi tulla maksamaan melko paljon. Riippuu täysin siitä, miltä osat seinästä näyttävät, luultavasti koko seinän alaosa on vaihdettava/liitettävä, samoin sokkeli.Tråkigt men sant.
Ei kuulosta kovin lupaavalta, mutta tämä on kai osa talon omistamisen viehätystä.
Oletko kätevä, voit tehdä sen itse, mutta se vaatii jonkin verran tietoa. Yleensä käytämme vahvoja tunkkeja, kun vaihdamme talojen alapuut. Koska se voi olla aikaa vievä työ, säästää paljon rahaa, jos pystyy tekemään sen itse. Mutta kuten sanottu: tärkeää on tietää, mitä tekee.
Muuten olen samaa mieltä edellä mainitusta, eli pyytäkää useita tarjouksia, jos aiotte antaa työn ulos. Ja panostakaa siihen, joka vaikuttaa vakavammalta, ei siihen, joka on halvin.
Kiitos neuvoista. Varmasti annamme työn ulos, koska en ole ollenkaan varma, miten se tehdään. Ikävää rahaa tosin.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.