Minun tarvitsee laittaa sokkeli välipohjaan, joka lepää leca-muurin päällä. Sen pitää olla 3 cm paksu 11 m seinällä ja 4 cm paksu toisella 2 m seinällä, jotta kaikki on vaakasuorassa ja samalla lattian tasolla kuin olemassa oleva talo.
Voinko vain ottaa minkä tahansa laudan läheisestä mitasta? Tavallisesti otetaan ehkä samaa tyyppiä kuin välipohja (45x220), mutta mietin, onko sen todella oltava sitä? Vai ovatko tavalliset laudat liian pehmeitä?
Näyttää siltä, että on olemassa 34x195 höylätty kuusi G4-2. Toimisiko se, jos sen saisi käsiinsä? Vai onko parempi löytää vannesaha ja sahata 1cm 45x220:stä? (Mistä sitä löytyy, en tiedä)
Tämä ja sitten tavallinen sylli 45x220 lyhyellä seinällä, niin siitä tulisi suht tasainen olemassa olevan lattian kanssa, kun olen mahdollisesti laskenut hieman liian matalaksi olemassa olevan lattian.
En ole vielä oikein keksinyt, miten välipohja sitten kiinnitetään. Olen ajatellut, että kynnys ehkä pitäisi ankkuroida lecaharkkoihin (tai pikemminkin betonin yläosassa olevaan U-harkkoon) ja että tämä sitten toimii kiinnityspisteenä välipohjalle tyyliin kulmarautaa käyttäen. Jos tämä pitää paikkansa, se ei varmaankaan ole kovin hyvä OSB:lle ja vastaaville?
Vaikuttaa vaikealta saada 34x195 kun etsii tätä dimensiota, joten varmaankin minun täytyy etsiä joku, joka voi sahata 1 cm pois 45x220 palkista.
Bulobrikat en ole kuullut, mutta vaikuttaa olevan jotain kiilatiivisteiden kanssa. Mutta muurini on muuten +/-2 mm vaakasuorassa, joten jos vain saan oikean paksuuden kynnyksestä+jonkin verran paperia, tämän pitäisi olla hyvä.
Korotettu puupalkisto perusmuurien välillä kiinnitetään yleensä valettuihin u-kappaleisiin kierretangolla ja ankkurimassalla. Älä unohda eristysnauhaa väliin. Vaihtoehtoisesti se voidaan kiinnittää suoraan muuriin.
Vaikuttaa olevan vaikea löytää 34x195, kun etsii tätä kokoa, joten minun täytyy varmaan etsiä joku, joka voi sahata 1 cm pois 45x220 palkista sen sijaan.
Raakapuu 34x195mm, 65,1kr/m osoitteesta psh.se
Jos se tuntuu kalliilta, voit katsoa lähellä olevia kokoja 32x200mm, 36,8kr/m osoitteesta horndalsvirkesotlet.se
Råplan 34x195mm, 65,1kr/m från psh.se
Känns det dyrt kan du kika på närliggande dim 32x200mm, 36,8kr/m från horndalsvirkesotlet.se
Hinta per metri ei ole ongelma, mutta ei ole realistista kuljettaa etelään Tukholman alapuolelle. Fick pris på 890kr att hyvla bort 1cm på 12 meter 45x220. Sen 12 meter regel ca 1000kr.
Ylösnostetut puupalkit perusmuurien välissä kiinnitetään yleensä valetuihin u-lohkoihin kierteisellä tankolla ja ankkurimassalla. Älä unohda perustuksen eristystä väliin. Vaihtoehtoisesti ne voidaan kiinnittää seinään.
Tarkoitat siis, että kierrevarsi kiinnittyy siis syliin, jota etsin? (että se on syli, joka kiinnittää sen perustukseen) Jos se nyt pitää kiinnittää niin tukevasti kierrevarrella, ei voi käyttää ihan mitä tahansa materiaalia, ajattelen. Mutta tarvitseeko todella säätää kierrevarren ja ankkurimassan kanssa. Eikö riitä naulatulppa/julkisivutulppa? (tai laajennuspultti). Julkisivutulppia käytetään näköjään usein seinän syllin kiinnittämiseen, kun on tavallisia lekaharkkoja ilman betonia.
Katso kuva siitä, miten käy, kun on 220 mm leveä palkki, se tuskin ulottuu betoniin (harmaa neliö). Se musta on eristystä. Ehkä kannattaisi käyttää kahta lyhyempää palkkia/lautaa, joista sisempi kiinnitetään betoniin ja ulompi on siinä lähinnä täyttämässä eikä tarvitse kiinnittää mitenkään erityisesti. Sen jälkeen kiinnitetään lattiapalkisto kulmalevyillä syliin, jos se ei ole liian ohut, kuten minun tapauksessani.
Todellisuudessa u-lohko on leikattu 45 asteen kulmassa nurkassa, ja siinä on myös sylli toiseen suuntaan.
Hinta per metri ei ole ongelma, mutta ei varmaan ole realistista kuljettaa Tukholman eteläpuolelle. ¨'
Sain hinnan 890kr höylätäkseni pois 1cm 12 metristä 45x220. Sitten 12 metrin runkopuu noin 1000kr.
Kunnon rakennuskauppa hankkii sen mitä tarvitset, jos et hoida sitä itse.
Jos hinta ei ole ongelma, voi tehdä kuten suunnittelet...
Minulla on XL-bygg lähellä, joten ehkä voi ottaa jotain kotiin, vaikka he varmasti veloittavat ylimääräistä.
Mutta eikö ole parempi tehdä näin kuvan mukaan? Esim. 2 kpl 32x150, mikä tekee yhteensä 300 leveydeltään, jotta pääsee pidemmälle betonikouruun. Sisempi lauta kiinnitetään esim. expanderbultilla ja ulompi toimii täytteenä ja kiinnitetään vain jollain yksinkertaisella.
Tai mikä tahansa rima noin 150 mm, jonka sirkkeli ehkä riittää, jos sahaa kahdelta puolelta.
Kyllä, mutta kuten näet piirustuksestani, ei ole mitään kiinnitettävää, jos se on esimerkiksi 15 cm. Kaksi viimeisen kuvan alinta hirttä ovat juuri 15 cm. Silloin on jäljellä vain solumuovia, johon ruuvata, koska eristyksen on tarkoitus olla ulkopuolella. Kapea reuna ulkoreunassa on toki olemassa, mutta betonikouru on vahvin kohta kiinnitykselle.
Kyseessä on siis U-block, jossa ulompi musta neliö on U-block-eristys ja sisempi harmaa on betoni+2 kpl bistål.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.