Uuteen makuuhuoneeseen tulee massiivinen puulattia. Siljans männyn lattiat ovat saatavilla kolmessa paksuudessa: 20, 25 ja 30 mm. 30 mm on poissuljettu lattialämmityksen vuoksi, onko muita toiminnallisia syitä valita 20 mm tai 25 mm välillä?

25 mm lattia on itsestään kantava cc60 lattiapalkistolla, tässä tapauksessa alla on harvataitto, joten molempia lattioita voidaan pitää itsestään kantavina.

Mielipiteitä?
 
Pari ystävää asensi siljangolvet. Lattia (laudat) itsessään on melko lämpimät. Heillä ei ole lattialämmitystä siellä, mutta se ei johdu siitä, että lattia itsessään olisi lämmin, vaan enemmän siitä, että teknisesti se vaatisi liian suuren remontin.
 
Olen tutkinut massiivipohjan liimaamista naulaamisen sijasta, jotkut sanovat että se toimii hyvin mutta toiset että se ei toimi, onko kenelläkään kokemusta tästä, minulla on betoni alla ja jos laittaa lastulevyn alle niin se lisää korkeutta.........
 
Lattia valmistajat eivät näytä pitävän siitä, että massiivisia lattioita liimataan kokonaan, koska laudat eivät voi liikkua kukin erikseen. Kaikkien valmistajien kotisivuilla, joilla olen käynyt, tämä on erittäin selkeästi esillä, joten sitä ei kannata edes kokeilla. Se tulee vääntymään.

Minulle tulee muuten 20x135mm lattia, aion käydä katsomassa joitakin lattioita päättääkseni pintakäsittelystä. 300kr/neliömetri vaikuttaa kohtuulliselta hinnalta tälle.
 
Olemme puhuneet sekä Siljanin että Dala Floda Golv:n kanssa, ja molempien valmistajien mukaan, jos siellä on lattialämmitys alla, jokainen lankku pitäisi ruuvata kiinni - ei missään nimessä liimata!

Kun ruuvaat, jokainen lauta liikkuu itsekseen, sen sijaan että kokonaiset lattiapinnat liikkuisivat, mikä voi aiheuttaa senttimetrin levyisiä rakoja.

Olemme asentaneet Siljanin mäntylattian 25x158 mm, käsitelty lipeällä, öljyllä ja vahalla. Olemme ruuvanneet sen lattiapalkkeihin, koska meidän vesikiertoinen lattialämmitys on alhaalla palkistossa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.