Asun vuoden 1927 asunnossa ja mietin, ovatko ikkunalaudat marmoria, kiveä vai eterniittiä?

Ikkunalaudat ovat lyijynraskaita, mutta samalla niissä oleva kuvio näyttää keinotekoiselta.

Olen kuullut että eterniitti voi olla vaarallista, mutta millä tavalla? Ja pitäisikö minun siinä tapauksessa vaihtaa ne puulautoihin?

• Fönsterlaudan lähikuva, jossa näkyy harmaan ja ruskean sävyinen marmoroitu kuviointi.
  • Fönsterlauta, jossa on marmorimainen kuviointi, kiinnitetty valkoisella metallikiinnikkeellä; kuviointi näyttää keinotekoiselta.
  • Fönsterbrädan näyttää olevan valmistettu kivilohkareesta tai eterniitistä, jossa on marmoria jäljittelevä kuviointi.
Se ei näytä asbestia sisältäviltä ikkunalaudoilta

• Tykkään
Nialmu
  • Laddar…
marmori

MrJay
Mielestäni se näyttää enemmän kalkkikiveltä kuin marmorilta, joka on hienojakoisempaa.

• Tykkään
RoBo ja 1 muu
  • Laddar…
Kalkkikivi. Kinnekulle harmaanpunainen tai Öland G1S

Kalkkivipinta, mahdollisesti Kinnekulle gråröd tai Öland G1S, väriltään punaruskea beigen kuvioilla.

• Tykkään
Nialmu
  • Laddar…
BirgitS
N Nialmu sanoi:
Olen kuullut, että Eternit voi olla vaarallista, mutta millä tavalla? Ja pitäisikö minun vaihtaa ne puulautoihin?
Eternitpöly on vaarallista, kun se pääsee keuhkoihin, joten ei pitäisi sahata tai vastaavaa eternitlevyissä ilman kunnollisia suojavarusteita, mutta kun ne ovat paikoillaan ja rauhassa, ei ole vaaraa. Ei siis ole syytä vaihtaa ikkunalaudoja eternitistä.

• Tykkään
Nialmu
  • Laddar…
Ja koska nämä eivät edes ole Eternitissä niin anna kaiken vain olla.

• Tykkään
Nialmu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.