Onko kukaan käyttänyt maaviemäriputkia Byggmaxilta?

Hyvä? Huono?

Toimiiko se sekoittaa esim. Uponorin maaviemäriä muiden merkkien kanssa? Nehän ovat samoja mittoja.

Olen saanut hyvän hinnan Uponorin tavaroista tukkuliikkeeltä, mutta ero on silti Byggmaxin eduksi. Ero oli tosin enimmäkseen maaputkissa eikä niin paljon mutkissa ja muissa, mutta pienistä puroista kasvaa suuri joki...

Olen käyttänyt niitä ja ne toimivat hyvin. Putkien tiiviste ei ole sama kuin muilla merkeillä. Se on ainoa ero, jonka olen huomannut. Muuten laatu on varmaankin suunnilleen samaa. Huomasimme, että tiiviste oli erilainen, kun yritimme ottaa tiivisteen yhdestä byggmax-putkesta ja käyttää sitä toisessa. Oli erittäin vaikeaa saada putkea sen päälle, koska tiiviste oli liian suuri ;)

Testasimme ajaa puolimetrisen palan yli traktorilla, ja se kesti! Ei ehkä kerro kovin paljon laadusta, mutta oli vaikuttavaa nähdä...

Yksi haittapuoli on, että byggmaxilla ei ole kaikkia kulmia, joita voi tarvita putkikaarissa, joten ehkä kuitenkin täytyy täydentää muilla merkeillä.
/Peter

Ostan maaviemäriputkia ja muita perusmateriaaleja Byggmaxista, koska heillä on alhaisin hinta ja täysi laatu. yksi tuubi erikoisvoiteluainetta Clas Ohlssonilta, ja sen jälkeen ei mitään ongelmia saada ne yhteen. Kulmaputkien määrä vaihtelee eri kaupoissa, mutta tarkista www.byggmax.se, mitä heillä on.

Mutta en ymmärrä, kuinka Byggmaxin kappalehinnat voivat olla alhaisemmat kuin hintaa, kun ostaa koko lavat muilta toimittajilta, esimerkiksi Lecablockissa (mitä olen silti tehnyt, koska Byggmaxilla ei ole omia kuorma-autoja kuljetukseen). Laadussa en ole koskaan nähnyt eroa Byggmaxin ja muiden välillä, vain hinnassa ja palvelussa.

ilman että olen nähnyt byggmax lecablock:
joissakin merkeissä on enemmän hiekkaa ja heikompi lujuus. myös k-arvo voi vaihdella.
En väitä, että byggmaxin blokit ovat huonoja, mutta laatueroja voi olla, vaikka niitä ei näkyisi.
Markkinoivatko he näitä blokkeja Lecablockina? Leca on rek. tavaramerkki, jota ei saa käyttää miten tahansa.

Bob_the_builder
Byggmaxin muuriankkurit ovat heidän omien sanojensa mukaan valmistettu Finja-betonista. Pallereihin ei kuitenkaan saa merkitä Finja, jotta ei syntyisi "epätervettä" kilpailua... No, niin.

Solumuovi Byggmaxilta!!! Onko kenelläkään kokemusta siitä, voiko sitä käyttää valamiseen?

Se on heikompilaatuinen (S80) kuin suositeltu (S100)

/Peter

S80 toimii todella hyvin eristyksessä laatassa, lujuus kestää, mutta kun olen ottanut tarjouksia esimerkiksi Sundulittilta, sain siellä alhaisemman hinnan ostaessani 600-700m2 vapaasti kotiinkuljetettuna.

S80 toimii erittäin hyvin eristyksessä laatassa, lujuus säilyy, mutta kun otin vastaan tarjouksia esimerkiksi Sundulittista, sain alhaisemman hinnan ostaessani 600-700m2 vapaasti toimitettuna kotiin
Sain maksaa täsmälleen saman hinnan kuin Byggmaxilta toimittajaltani 200 neliömetristä solumuovia sekä vakiohinnan kotiinkuljetuksesta. Tämä osoitti minulle, että Byggmax on hintajohtaja.

Byggmax myy usein samaa laatua halvemmalla kuin suuret tavaratalot, jotka vastaavat heidän hintoihinsa vain, kun heitä painostetaan ja he saavat toimittaa suuria määriä. Mutta silloinkin he menevät vain Byggmaxin hintoihin. Ei senttiäkään halvemmalla, ainakaan siellä, missä minä rakennan.

Rakennusala on täysin sairas ilman kilpailua - ainakin siellä missä me rakennamme. Siksi yritän kannustaa ainoaan olemassa olevaan hintakilpailuun ostamalla Byggmaxilta (kun laatu on verrattavissa).

ecke sanoi:
S80 funkar ju hur bra som helst till isolering i plattan , hållfastigheten håller, men då jag tagit in offerter hos till exempel Sundulitt så fick jag lägre pris där vid köp av 600-700m2 fritt hemkört
De flesta tillverkare rekommenderar S100. Och vid högre laster såsom innerväggar, braskammin mm. bör man gå upp till S150 (se svar från experten på denna site..). Sedan bör man ha 50mm S150 på utsidan av grunden för att förhindra tjällyft( om man har mycket isolering ~300mm)

Sen beror det säkert på hur tjock isolering man ska ha. Kvaliten bestämmer ju även hur mycket isoleringen trycks ihop med tiden. Ju tjockare lager isolering desto mer trycks isoleringen ihop...
/Peter

Muutama kysymys näistä aiheista;
1. Uponorin PP8-putki on saatavana punaisena ja harmaana, mikä erottaa ne toisistaan? ???

Minkä maanpinnan putken (110mm) sekä eristeen (Solumuovi/Isodrän/Kivivilla ovat saatuja ehdotuksia) minun tulisi valita kunnallisen vesi- ja viemäriliitokseni yhteyteen, suunnittelen laajentaa talooni sen liitoksen ylle, jonka aion tehdä nyt, jos se vaikuttaa materiaalivalintaan. Minun täytyy käyttää PP:tä eikä PVC:tä kunnan mukaan.

Tulen ulos 70 cm syvyydestä ja liityntäpiste on noin 150 cm ja asun Uppsalan läänissä.

Kiitollinen näkökulmista....

Jos tarkoitat pp-putkilla viemäriputkia, jotka eivät ole kovaa PVC-muovia, sain kuulla, että harmaan ja punaisen välillä ei ole enää eroa. Kyse on vain värimerkinnästä. Tarkistin tämän keskusteltuani aiheesta toisessa ketjussa.

Maatilojen viemäriputket ovat punaisia, mutta niitä on saatavilla sekä PP:nä että PVC:nä. PP on ympäristöystävällinen vaihtoehto, mutta kalliimpi, jota vaaditaan joissakin kunnissa.

Olen kuullut, että punaiset ovat maaputkia (eli ne, jotka pitäisi olla maassa liityntäpisteestä taloon), mutta mikä on ero? Olen saanut käsiini pari metriä PP8 harmaata, jonka olisin toivonut voivani käyttää.

Jos se on kuten MathiasS sanoo, onko se merkintä mahdollisille kaivinkoneille, jos kaivetaan uudelleen ylös? Olisiko se ainoa ero?

Jos olen ymmärtänyt oikein, oranssit putket ovat hieman huonommasta muovista, ne eivät kestä kuumavettä. Harmaat kestävät.
Jossakin rakennustarvikeliikkeessä minulle suositeltiin harmaita, koska ne voivat olla edullisempia, kun niitä tehdään suurempia eriä. (en tarkistanut oliko hän oikeassa tai ostanut mitään markaputkia)

///Johan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.