D
Jag ska använda justerbara stolpskor till dubbla bärlinor i mitt altanprojekt.

Den rund plattan i stolpskon är inte optimal för dubbla bärlinor särskilt inte där jag behöver skarva reglarna över stolpskon.

Jag tänkte därför lägga en bit stål 5x90x90 mellan stolpskons platta och bärlinorna.

Justerbar stolpsko med rund platta, används i altanprojekt; den har en metallstång och två uppåtgående fästen för att hålla bärlinor.

Det är inte ekonomiskt försvarbart att använda rostfritt stål utan jag kommer använda S235JR och rostskyddsmåla.

Kommer upplagen, stålbiten rosta sönder innan altanen når sin maximala livslängd?
 
kuinka pitkä on naru?
 
  • Tykkään
Hus tomte
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Aion käyttää säädettäviä pilarianturoita kaksoispalkkeihin terassiprojektissani.

Pyöreä levy pilarianturoissa ei ole optimaalinen kaksoispalkkeihin, erityisesti siellä, missä minun täytyy liittää palkit pilarianturoiden yli.

Ajattelin siksi asettaa palan terästä 5x90x90 pilarianturan levyn ja palkkien väliin.

[kuva]

Ei ole taloudellisesti perusteltua käyttää ruostumatonta terästä, joten käytän S235JR:ää ja ruostesuojamaalaan.

Kuluuko alusta, teräspala puhki ennen kuin terassi saavuttaa maksimaalisen käyttöikänsä?
Ei. Teräspalasi kestää pidempään kuin terassisi.

Autonpellit eivät katoa hetkessä.. ja ovat vain kymmenen osa millimetreistä paksuja.

Paksummat teräspalat kestävät kauan ennen kuin katoavat.

/ATW
 
  • Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
L lassebrun sanoi:
kuinka pitkä on naru?


Kiitos erittäin antavasta kommentistasi.

Mikä tieto puuttuu, jotta kysymykseen voisi vastata?

terassin elinikä 25-30 vuotta

Terassi sijaitsee lähellä rannikkoa Tukholmassa

Kriittinen, minun ajatusmaailmassani on varmaan, kun metallikappale ei enää jaksa kantaa kantolinjaa kannattimen yli.
 
oikeastaan puuttuu kaikki, jotta voisi vastata kysymykseen.
ilmasto, lämpötilaerot, suolat/ilmansaasteet.
maalin laatu, pohjatyöt ennen maalausta jne.

yhteenvetona on luultavasti yhtä helppoa vastata kuinka pitkä naru on.

Yksinkertainen vastaus on valita haponkestävä, jos olet huolissasi.
 
D
L lassebrun sanoi:
oikeastaan puuttuu kaikki, että voisi vastata kysymykseen.
ilmasto, lämpötilaerot, suolat/ilmansaasteet.
maalin laatu, pohjatyö ennen maalausta jne.

yhteenvetona on varmaan yhtä helppoa vastata siihen, kuinka pitkä naru on.

Yksinkertainen vastaus on valita haponkestävä, jos olet huolissasi.
1) Tukholman saaristo

2) Ajattelen, että ostan purkki ruosteenestomaalia Biltemasta ja maalaan päälle.
 
L lassebrun sanoi:
oikeastaan kaikki tarvittava puuttuu kysymykseen vastaamiseksi.
ilmasto, lämpötilaerot, suolat/ilmansaasteet.
maalin laatu, pohjatyö ennen maalausta jne.

yhteenvetona on yhtä helppo vastata kysymykseen kuin kuinka pitkä naru on.

Yksinkertainen vastaus on, että valitse haponkestävä, jos olet huolissasi.
Jos se ei ole jatkuvasti suolaveden huuhtoma, se pärjää hyvin.

Se varmaankin ruostuu hieman, kun sinkkimaali kuluu, mutta että se korrodoituisi suhteellisen suojattuna olevaan teräsosaan siinä määrin, että kantavuudesta tarvitsisi huolehtia, on liioittelua.

/ATW
 
  • Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Tarvitsenko tehdä mitään pohjatöitä, kuten hioa ennen maalausta?
 
Sinun ei tietenkään pitäisi käyttää ruostumatonta teräslevyä kuumasinkityksen kanssa, jos se on mitä tarkoitat.

Käytä S235JR:ää ja lisää kylmäsinkitys, se kestää piiiiitkään.
 
D
Sorry darling, sinun täytyy selittää tarkemmin, olen ihan rudis tässä.

olen kuitenkin saanut hinnan 6m pituiselle lattateräkselle (S235JR) ja ajattelin ruostesuojata sen (jos se on tarpeen).
 
D Derbyboy sanoi:
Anteeksi kulta, sinun täytyy selittää tarkemmin, olen aivan hukassa tämän kanssa.

olen kuitenkin saanut hinnan 6m pitkälle latta (S235JR) ja ajattelin suojata sitä ruosteenestolla (jos se on tarpeen).
Älä sekoita ruostumatonta millään tavalla ei-ruostumattoman kanssa. Se on tärkeintä.

Esim. älä käytä ruostumatonta ruuvia 'tavallista' terästä vastaan, tai päinvastoin.

Eikö latta ole vain shims-prikka? Ymmärränkö oikein? Latan paksuus?
 
D
Voi paska, asensin ruostumattomat ankkuriruuvit galvanoituihin tolppakenkiini.

Mutta S235JR ja primeri plus maali Biltemasta pitäisi toimia silloin.
 
D
Joo kuin säätölevy. Ostin 6 metrin pätkän (5x90) ja leikkasin sen 100 mm pätkiksi. Joten yksi pala on 5x90x100, eli 5 mm paksu.
 
Tomture61
Ruostesuoja = pohjamaali teräkselle + pintamaali.
Jos käytät vain pohjamaalia, säästä rahat muuhun ;)
 
D Derbyboy sanoi:
Voi hitto, käytin ruostumattomia ankkuriruuveja sinkittyihin pylväskenkiini.

Mutta S235JR ja primer plus maali Biltemasta pitäisi toimia sitten.
Jos on helppo vaihtaa, vaihtaisin ruuvin kuumasinkittyyn, fzv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.