Aion sisustaa suurimman osan kellarista pesutuvaksi/kylpyhuoneeksi. Seinät (noin 1,5 m maan alla) ovat betonia, rakennettu vuonna 1925. Ajattelin laittaa korkeakiiltoiset vaaleat (valkoiset) seinät. Mitä minun pitäisi käyttää maalauksen pohjana? Onko seinäpinnat mahdollista tasoittaa tasaisesti vai täytyykö käyttää jonkinlaista levyä maalauksen alustana.

Kiitollinen vastauksesta.

Sisätiloissa kellarin seinien maalaamiseen suositellaan yleensä silikaattimaalia. Se toimii hyvin rappauksessa, betonissa jne., ja sen etuna on, että se hengittää, jolloin kosteus voi liikkua vapaasti sisään ja ulos. Se ei ole ehdottomasti korkeakiiltoinen (pikemminkin täysin mattapintainen), mutta siitä tulee erittäin hieno pinta. Jos alusta on huono, on suositeltavaa rapata pinta ensin - kysy muurarin neuvoa, jos et osaa tehdä sitä itse.

Kiitos krillek!

Alan ymmärtää, että kiiltävät seinät ovat vaikeita toteuttaa. Kiiltävä maali on luultavasti=suljettu diffuusiolle.

Tavalliset värit sisältävät muoveja, joten ne muuttuvat tiiviiksi.
Silikatiivaria tulisi aina käyttää kellarin seinissä!

Sain värikauppiaaltani neuvon, että jos kosteutta on hyvin vähän, voi kellarissa maalata tavallisella seinämaalilla, jolloin siitä tulee huomattavasti kiiltävämpi. Tämä ei ilmeisesti ole täysin diffuusioitiivis.. Olen tehnyt niin ja se näyttää hyvältä tähän asti.. /Hobb

Silikonimaali tai Webetonex. Webetonex on helpompi työstää, ei tarvitse silikaattipohjaa jne. Ei ole yhtä vetinen, lisäksi et ehdottomasti saa roiskuttaa silikaattia mihinkään, se syövyttää kuin piru... Liukenee myös alumiiniin. Huomasin tämän, kun maalasin alumiinikahvalla! =/ Tuli harmaita jälkiä maaliin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.