Halkeileva ja epätasainen kellarin seinä, johon on jäänyt jäänteitä vanhasta tapetista tai tasoitteesta.

Kellarin seinä, josta on poistettu tapetti. Seinällä näkyy vanhan rakenteen jäämiä ja pintavaurioita, valokytkin oikealla.

Hei! Olen juuri poistanut tapetit muutamalta seinältä kellarissa. Tavoitteena on maalata seinät sen sijaan. Valitettavasti seinä ei ole sileä ja siisti kuten olisin luullut, vaan näyttää siltä, että siinä on joskus ollut struktuuritapetti ja osia on vielä jäljellä. Luulen, että vanhaa tasoitetta on myös jäljellä. Kysymys on, miten edetä nyt. Ajatukseni ovat:

1. Tasoitteella peittäminen suoraan seinälle (epävarma tasoitteen laadusta)
2. Poistaa kaikki tasoite/struktuuritapetti jne. ja hioa ennen maalausta
3. Hioa kaiken pois ennen maalausta
4. Laittaa jokin levy seinälle ja maalata siihen

Onko jollakulla vinkkejä parhaasta tavasta käsitellä seinää? Luulen, että seinä on valmistettu jostain rappauksen muodosta.

Kellariväliseiniä ei pitäisi tasoittaa, vaan ne täytyy rapata. Sinun tapauksessasi voit käyttää C-laasti 1 mm, joka levitetään teräslastalla ja sitten hiotaan. Kaikki maali hiotaan pois etukäteen ja irtonainen laasti poistetaan. Seinä maalataan sitten silikaattimaalilla.

Kiitos vastauksesta. Tämä on kuitenkin sisäseinä. Onko sillä vaikutusta vastaukseesi?

Tegelhus-67 sanoi:
Kiitos vastauksesta. Tämä on kuitenkin väliseinä. Muuttaako se vastaustasi?
Jos kellari on hyvin salaojitettu eikä siellä ole kosteusongelmia, voitaisiin kiinnittää remonttikipsi kipsilaastilla suoraan väliseinään ja sitten tasoituksen jälkeen maalata se. Myös suora tasoitus talofix:llä voisi toimia.

Jos on kuitenkin pieninkin riski kosteuden tunkeutumiselle, kaikki tulisi tehdä mineraalisista materiaaleista ja diffuusiolle avoimilla maaleilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.