9 380 lukukertaa ·
10 vastausta
9k lukukertaa
10 vastausta
Maalarinteippi kipsisauman kohdalla?
Tänään töissä seisoin hissiaulassa ja katselin maalaria, joka tasoitti kipsilevyjen saumoja. Näytti siltä, että hän käytti leveää maalarinteippiä saumassa (lasikuitu- tai paperinauhan sijaan). Voiko se olla maalarinteippiä vai onko olemassa itseliimautuva paperinauha rullalla? Näytti joka tapauksessa erittäin kätevältä...
Itseliimautuva lasikuitunauha on rullassa, ja se voidaan ehkä erehdyksessä sekoittaa teippiin pikaisella silmäyksellä. Itse olen ihmetellyt, miksi ei ole itseliimautuvaa paperinauhaa (en ole ainakaan koskaan nähnyt sitä) - se olisi tehnyt elämästä hieman helpompaa...
Tämä oli pahviteippi, seisoi vain muutaman metrin päässä hänestä. Se oli myös hieman kellertävä, aivan kuten maalarinteippi yleensä on. Kadun, etten kysynyt häneltä, mutta hän ei näyttänyt olevan parhaalla tuulellaan, joten jätin väliin.
Joo, toki on olemassa paperiteippiä kipsilevyjen saumoihin. Olen joskus törmännyt siihen jossain maalikaupassa. Se oli tarkoitettu juuri tavallisten kipsilevyjen yksinkertaisiin saumoihin. Suutuin vain ja käytän nyt aina lasikuitunauhaa.
Satuiletko tietää, kuka valmistaa sen? Jos et, missä törmäsit siihen? Olen kysynyt muutamista paikoista, mutta olen saanut vain pudistuksia...akhagen sanoi:
(Ei tehdä tätä paperi- vs. lasikuitunauhakeskusteluksi, siitä on jo useita ketjuja.)
En tiedä onko sillä merkitystä, mutta levitän kerroksen pakkelia ja painan sitten paperinauhan sisään. Se on vähän kuin raudoittaisi betonia, mutta sillä ei ehkä ole niin suurta merkitystä tässä tapauksessa. Mutta kyllähän se kuulostaa kätevältä.
Kiitos vinkistä! Sitten tiedän mihin kääntyä seuraavalla kerralla.mycke_nu sanoi:
Niin minäkin teen, ja se toimii. Mutta aina yritetään löytää oikoteitäAndersS sanoi:
Yksi vinkki, joka tulee esiin melko usein niille, joilla on ongelmia nauhan tukkimisesta kitillä, on liimata se ennen kittausta. Se voisi olla samanarvoinen kuin käyttää kaksipuolista nauhaa. Onko vinkki hyvä vai ei, sitä en tiedä, koska en ole kokeillut.
On olemassa myös erityinen tasoitetuote tätä varten! Esimerkiksi beckers breplasta Jbygga_bo sanoi:Kiitos vinkistä! Silloin tiedän mihin kääntyä seuraavalla kerralla kun on sen aika.
Noin minäkin yleensä teen, ja se toimii. Mutta aina yrittää löytää oikoteitä
Yksi vinkki, joka ilmestyy melko usein niille, joilla on ongelmia saada teippi tarttumaan tasoitteeseen, on liimata se ennen tasoitusta. Sen pitäisi vastata kaksipuolisen teipin käyttöä. Onko vinkki hyvä vai ei, en tiedä, koska en ole kokeillut.
Klikkaa tästä vastataksesi