7 372 lukukertaa ·
20 vastausta
7k lukukertaa
20 vastausta
Lyhyt palkki kannatukseen
Sivu 1 / 2
Aion asentaa 3200 mm pitkän HEB 160:n, joka lepää toisen pään teräspilarin päällä, mutta päätyy käytäväaukkoon toisessa päässä. Siksi aion asentaa lyhyen palkin aukkoon (900mm), jonka päälle palkki lepää.
HEB-160-palkki korvaa kantavan seinän ja kannattelee lattiahirsitasoa, ja joka toinen lattiahirsi on myös kattotuoli (ruotsalainen kattotuoli).
Onko joku, joka voi antaa viittauksen siitä, kuinka vahva tuen palkin pitäisi olla? Se on noin 1200 mm pitkä, mukaan lukien sen oma tuki.
HEB-160-palkki korvaa kantavan seinän ja kannattelee lattiahirsitasoa, ja joka toinen lattiahirsi on myös kattotuoli (ruotsalainen kattotuoli).
Onko joku, joka voi antaa viittauksen siitä, kuinka vahva tuen palkin pitäisi olla? Se on noin 1200 mm pitkä, mukaan lukien sen oma tuki.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Mutta jatka HEB 160 palkilla.
Protte
Protte
Joo, teen sen, ellei joku pysty antamaan vastausta siihen, mikä on riittävää tälle lyhyelle jänneväli...
Minulla ei kuitenkaan ole 1200 mm ylijäämää nykyisestä palkista vaan minun täytyy mennä romuttamolle ja hankkia uusi palkki tätä tarkoitusta varten. Tietenkin selviän ohuemmalla dimensiolla, kysymys on vain, kuinka ohut on turvallinen ilman että täytyy laskea sitä.

Minulla ei kuitenkaan ole 1200 mm ylijäämää nykyisestä palkista vaan minun täytyy mennä romuttamolle ja hankkia uusi palkki tätä tarkoitusta varten. Tietenkin selviän ohuemmalla dimensiolla, kysymys on vain, kuinka ohut on turvallinen ilman että täytyy laskea sitä.
Opi jotain uutta (tai virkistä vanhoja tietoja):
http://www.bkl.lth.se/fileadmin/byggnadskonstruktion/education/VSMA10/tabell.pdf

Itse tunnen vahvasti, että haluan/pitäisi/voin virkistää vanhoja tietojani, osasinhan tämän aikaisemmin. :|
http://www.bkl.lth.se/fileadmin/byggnadskonstruktion/education/VSMA10/tabell.pdf
Itse tunnen vahvasti, että haluan/pitäisi/voin virkistää vanhoja tietojani, osasinhan tämän aikaisemmin. :|
Valitettavasti en ole edes käynyt teknistä lukiota, mutta totta kai voi oppia, jos haluaa. Minulla ei kuitenkaan ole oikein aikaa oppia sitä nyt tähän tilaisuuteen, mutta olen samaa mieltä siitä, että olisi hauskaa ja järkevää osata!
Tein nopean laskelman, ja Hea 100 on reilusti riittävä, voin laskea tarkemmin huomenna ja nähdä, mikä on mahdollisimman heikko.
Kuinka leveä talo on? Eli kuinka monta neliömetriä yläkerta lepää palkin päällä?
Kuinka leveä talo on? Eli kuinka monta neliömetriä yläkerta lepää palkin päällä?
Kiitoslarsbj sanoi:
Viimeksi muokattu: