Luulen, että olen nyt saanut flödet kuntoon. En tiedä, onko se tarkalleen säädetty, mutta on selvää, että se imee savua, vaikka en käytä tuuletinta suurimmalla nopeudella. Olen tarkistanut plattan parista kohdasta, ja se tuntuu kuivalta ja lämpimältä. Lattiamme, joka on tuuletettu 100 neliömetriä, on jaettu kahteen vyöhykkeeseen, joissa kummassakin on kaksi imupistettä. Kuitenkaan kylpyhuoneen ja käytävän lattiat eivät ole tuuletettuja. Mutta ne vaikuttavat olevan valetut leka:lle. Voi olla, että niiden alla on tycktträ. Nyt aion purkaa nämä kahden vuoden aikana, joten se selviää... Olen nyt huomannut, kun olen poistanut tretexen talon puoliskolta, että innerväggar:na oleva vindpapp ei haise kovin hyvältä!

Kalibroin virtauksen, kun olen täysin valmis remontin kanssa, sillä olen tiivistänyt mahdolliset Läckage.

Ei tarkoituksena pelotella... mutta VOI olla, että asfalevy on homehtunut. Meillä on samanlainen rakenne kuin teillä eli tiiliverhous - eristys - asfalevy - ja meidän tapauksessamme se oli homehtunut ja haisi pahalta. Purimme kaiken ja nyt haju on poissa.

Luin keskusteluketjusi siitä! Olen ajatellut vaihtaa eristyksen ja asfaboardin ulkoseinissä kun kerran olen mukana ja puran! Nyt kun olemme poistaneet osan vanhasta materiaalista, missä haju on ollut voimakkain, on haju vähentynyt.
Kun ystävämme ovat asuneet täällä 4 päivää, he eivät ole tunteneet mitään vaatteissaan, kun ovat palanneet kotiin.

• Tykkään
andost
  • Laddar…
A andost sanoi:
Ei ole tarkoitus pelästyttää sinua... mutta VOI olla, että se on asfaboardi, joka on homehtunut. Meillä on sama rakenne kuin teillä, eli tiiliverhoilu - eristys - asfaboardi - ja meidän tapauksessamme se oli homehtunut ja haisi pahalle. Revimme kaiken irti ja nyt haju on poissa.
Aloitan nyt vaihtaa asfaboardin varmuuden vuoksi.
Miten teit sen? Mitä levyä käytit?
Näyttää kuvien perusteella, että käytit ulkokipsiä ja kulmaraudoja kiinnittääksesi ne?

M Matteg01 sanoi:
Aion alkaa vaihtaa asfaboarden nyt varmuuden vuoksi.
Miten teit sen? Mitä levyä käytit?
Näyttää siltä kuin että käytit ulkokipsiä ja kulmateräksiä kiinnittääksesi ne?
Me ulkoistimme työn - ei ollut mahdollista asua talossa samanaikaisesti ja löytää aikaa tehdä se perheen ja kolmen lapsen kanssa, se ei vain onnistunut. He käyttivät kuitusementtilevyjä (cembrit), jotka asetettiin metalliprofiilien taakse. Ja se tiivistettiin kunnolla alareunassa ja yläreunassa.

A
M Matteg01 sanoi:
Uskon, että olen nyt saanut virtauksen järjestykseen. En kuitenkaan tiedä onko se tarkalleen säädetty, mutta on selvästi nähtävissä, että savu imeytyy alas, vaikka en käytä tuuletinta suurimmalla nopeudella.
Olen tarkistanut laatan useista paikoista, ja se tuntuu kuivalta ja lämpimältä.
Meidän 100 m² tuulettuva lattia on jaettu 2 vyöhykkeeseen, joissa kummassakin on 2 imupistettä.
Kylpyhuoneen ja eteisen lattiat eivät kuitenkaan ole tuuletettuja. Mutta ne näyttävät olevan valettu lekaharkkojen päälle. Voisi olla, että niiden alla on kyllästettyä puuta.
Nyt aion purkaa ne kahden vuoden kuluessa, joten se selviää.. olen huomannut nyt vetäessäni alas tretexiä puolessa talossa, että sisäseinissä oleva tuulensuojapaperi ei haise kovin hyvältä!
Meidän talo on rakennettu juuri samalla tavalla. Onko se Myrsjöhus-talo? Kylpyhuoneen ja kodinhoitohuoneen olemme tehneet myöhemmin. Meillä on 2 valettua levyä, joissa on muovi välissä, ja alemmassa levyssä on meillä valettu kyllästetty puu.
Otitko nyt kaiken ulkoa? Oliko teillä nyt tiilitalo?

Cillisa sanoi:
Se on juuri niin kuin talomme on rakennettu. Onko se Myrsjöhus-talosta? Kylpyhuone ja pesutupa olemme tehneet myöhemmin. Meillä on valettu kaksi levyttä meidän talossamme. Levyt ovat muovin erottamia ja alemmassa levykkeessä on upotettu painekyllästettyä puuta.
Otatko kaiken ulkopuolelta nyt? Onko sinulla ollut tiilitalo?
Ei, se on hjeltevadshus-tiilitalo.
Ei, se tehdään sisältäpäin, oikea sikatyö! mutta nyt yksi huone on purettu, sokkeli oli murtunut yhdestä kohdasta aiemman vesivuodon jälkeen ikkunasta (kuiva nyt). Hyödynnän tilaisuutta ja vaihdan sokkelin sieltä mihin pääsen käsiksi, ehkä lisäeristän myös, kun seinissä on vain 95 eristys.
Olen antanut sokkelista näytteen ja vaikka se ei näyttänyt käsitellyltä, se sisälsi alhaisen pitoisuuden pentakloorifenolia 0,78 mg/kg, joten se on todennäköisesti sivelty, mutta voiko se silloin lahota?
Ei haissut muulta kuin lahonneelta puulta, ei kemikaaliselta.

A
M Matteg01 sanoi:
Ei, se on hjeltevadshus, jossa on tiiliä.
ei se tapahdu ulkopuolelta, se on oikea sikatyö! mutta nyt yksi huone on purettu, sokkelipuujalka oli murtunut yhdestä kohtaa aiemman vesivuodon jälkeen ikkunasta (kuiva nyt) Käytän varmaan tilaisuutta vaihtaakseni sokkelin, mihin pääseekään käsiksi, ehkä lisäeristän, kun seinissä on vain 95 eristystä.
Olen jättänyt kokeen sokkelille ja vaikka se ei näyttänyt käsitellyltä, se sisälsi matalat pitoisuudet pentakloorifenolia 0,78 mg/kg, joten se on luultavasti sivelty, mutta voiko se silloin mädäntyä?
Haju ei ole enempää kuin mädäntynyt puu, ei mitään kemiallista.
Mutta miten pääset käsiksi asfalevyyn sisältäpäin? Meillä oli kotona kirvesmies, joka sanoi, että se ei ole mahdollista. Ei ole mahdollista kiinnittää sitten hyvällä tavalla ulkoa, niin sanotusti... meidän sokkeli sisälsi vain anisolia eli sitä, mitä fenolien hajotessa syntyy. Luulen, että meillä oli tyyliin 2.4.6 kloranisolia ja 2.4. Trikloorianisolia tai jotain vastaavaa. Aiomme nyt poistaa viimeisen pienen kylpyhuoneen alakerrassa... sen jälkeen tulee ionisaatio, kun ilmastoanalyysi ei osoita fenoleja...
Sinun tulisi todennäköisesti poistaa sokkeli, jos se on sivelty. Meillä kotona ollut yritys sanoi, että kaikki on poistettava...

Cillisa sanoi:
Mutta kuinka pääset käsiksi asfaboardiin sisältäpäin? Meillä oli kotona kirvesmies, joka sanoi, että se ei ole mahdollista. Ei voi kiinnittää sitten hyvällä tavalla ulkopuolelta niin sanotusti... meidän aluspalkissa oli vain anisoleja eli se, mitä syntyy, kun fenolit hajoavat. Luulen, että meillä oli tyyppiä 2.4.6 kloroanisol ja 2.4. Trikloroanisol tai jotain vastaavaa. Aiomme repiä viimeisen nyt pienessä kylpyhuoneessa alhaalla... sen jälkeen tulee ionisaatio, kun ilmaanalyysi ei osoita fenoleja...
Sinun tulisi varmaan poistaa aluspalkki, jos se on sudittu. Firma, joka oli meillä kotona, sanoi, että kaikki täytyy poistaa.

Ajatuksena on pujottaa se kiinnikkeiden taakse, poistaa kottling ja sitten kiinnittää se kulmaraudoilla ja mahdollisesti liimata. Katsotaan, onnistuuko se :)
Vaihtoehtoisesti asentaa tuulensuojapaperi, jos se on helpompaa.

Cillisa sanoi:
Mutta kuinka pääset käsiksi asfaboardiin sisältä? Meillä oli kotona kirvesmies, joka sanoi että se ei onnistu.
Se onnistuu. Tarvitsee vain repiä kaikki pois sisältä ensin. (been there done that...)

• Tykkään
Anonymiserad 156978
  • Laddar…
A
A andost sanoi:
Se onnistuu. Täytyy vain ensin repiä kaikki sisältä ulos. (ollut siellä, tehnyt sen...)
Ymmärsin niin, että asfalevy on naulattu ulkopuolelta, joten sen sai pois, mutta vaikea laittaa takaisin.. mutta mukava kuulla, että se onnistuu, jos se tulisi ajankohtaiseksi.

Cillisa sanoi:
Ymmärsin, että asfaboard on naulattu ulkopuolelta, joten sen voi poistaa, mutta vaikea laittaa takaisin.. mutta kiva kuulla, että se onnistuu, jos se tulee ajankohtaiseksi.
Ok, mitä materiaalia on asfaboardin ulkopuolella?

A
Ei mitään.. seinä ulkopuolelta: tiili, ilmarako, asfaboard, eristys 95mm, höyrysulku ja rakennuslevy.

A
A andost sanoi:
Ok, vad sitter det för material utanför asfaboarden?
Ei mitään.. seinä ulkopuolelta: tiili, ilmarako, asfaboard, eristys 95mm, höyrynsulku ja rakennuslevy

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.