9 157 lukukertaa ·
29 vastausta
9k lukukertaa
29 vastausta
Lujuusluokat kierretangoille?
Sivu 1 / 2
Tarvitsen useita 10 mm kierrevarsia kannattimen kiinnittämiseen, ja näiden tulisi mieluiten olla ruostumattomia.
Mutta en ymmärrä lujuusluokkia. Oletan, että esimerkiksi Jula ja Byggmax myyvät halvimpia ja huonoimpia..? Mitä minun pitäisi etsiä, jos haluan hieman parempia kierrevarsia?
Mutta en ymmärrä lujuusluokkia. Oletan, että esimerkiksi Jula ja Byggmax myyvät halvimpia ja huonoimpia..? Mitä minun pitäisi etsiä, jos haluan hieman parempia kierrevarsia?
Tämä luulen, että kelpaa...
https://www.tools.se/produkterSe/fa...tang/Gangstang-HGS-12.9-ANS-OBH-2299829-sv-se
https://www.tools.se/produkterSe/fa...tang/Gangstang-HGS-12.9-ANS-OBH-2299829-sv-se
Lasketteletko leikkiä? Käsittelemätön?Chaly sanoi:
Ei, jos aiot käyttää painekyllästetyn puun kantavaan palkkiin, sen täytyy olla ruostumatonta.
Vfz ei myöskään kelpaa, se alkaa ruostua, koska luultavasti sinun täytyy katkaista kierrevarsi.
Itse ostin Bauhausista. Tuntui olevan hyvää laatua.
Ei, käsittelemätön on poissuljettu. Kantava palkki ei ole painekyllästetty, mutta olen käsitellyt sen itse. Sen lisäksi se tulee olemaan erittäin suojatussa paikassa.E erkka sanoi:
Lasken 10mm kierteelle.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kaikki myytävä teräs, mukaan lukien JULA:n ja Byggmaxin, kuuluu tiettyyn teräslaatuun, jolla on muun muassa määrätyt lujuusominaisuudet. Sinun on lähdettävä liikkeelle tarpeistasi ja sitten katsottava, kuinka monta tankoa ja minkä kokoista ja laatua tarvitaan. Minun on hieman vaikea kuvitella, miten aiot kiinnittää kantavan palkin kierretangoilla? Kantava palkki, oli se sitten terästä tai puuta, tulisi olla tuettu niin, että se pystyy ottamaan vastaan pystysuuntaiset kuormat.
Ajattelin porata reikiä sementtiseinään ja kiinnittää kierretangot ankkurimassalla. Olen porannut useita reikiä kantopalkkiin ja kierretangot kulkevat sen läpi ja kiinnitetään muttereilla.J justusandersson sanoi:Kaikki myytävä teräs, mukaan lukien JULA ja Byggmax, kuuluu tiettyyn teräslaatuun, jolla on muun muassa määritellyt lujuusominaisuudet. Sinun on lähdettävä liikkeelle tarpeistasi ja sitten katsottava, kuinka monta tankoa ja minkä kokoisia ja laatuisia tarvitaan. Minun on hieman vaikea kuvitella, kuinka kiinnität kantopalkin kierretangoilla? Kantopalkin, olipa se sitten terästä tai puuta, tulisi olla lepotuilla, jotka voivat huolehtia pystysuorista kuormista.
Kattopalkit kiinnitetään tähän kantopalkkiin ja myös seinään, jossa kantopalkki on kiinni.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Silloin ymmärrän, kuinka ajattelet. En kuitenkaan ole vakuuttunut siitä, että rakenteesi on optimaalinen. Onko sinulla aavistusta siitä, kuinka suuri kuorma metriä kohti kantolangan tulisi kestää? Onko sinulla kuvaa tai piirustusta?
Jos kantava palkki sijaitsee betoniseinän vieressä, se kestää, koska paine tulee ylhäältä. Jos jotain tapahtuu, tankojen on siirryttävä (leikattava kantavan palkin mukana seinän tasolla), ja se voi tapahtua vain usean tonnin yläpuolisella paineella. Kuinka pitkä on välimatka tankojen välillä? Älä unohda suuria aluslevyjä kantavaa palkkia vasten; puu painuu mutterin paineessa, ja se johtaa löysyyteen.M Mogg sanoi:
Valitsisin 12mm Bauhausista. Halvempi kuin m10 lisäksi.
https://www.bauhaus.se/gangstang-profi-depot-rostfri-m12x1000mm.html
https://www.bauhaus.se/gangstang-profi-depot-rostfri-m12x1000mm.html
Bärlinan ligger mot betongväggen. Det är cementhålsten i väggen, men har knackat upp hål som jag fyllt med betong. Bärlinan är 5.1meter och har 11-12 fästen för gängstänger.R rävlyan sanoi:Ligger bärlinan utmed cementväggen så kommer det att hålla , då trycket kommer uppifrån , ska det hända något ska stängerna
skyvas av ( klippas av bärlinan jäms med väggen ) , och det kan bara hända med åtskilliga tons tryck uppifrån , hur långt har du mellan stängerna
Göm inte stora brickor mot bärlinan , trät sjunker av muttertrycket och det blir glapp
På bärlinan vilar 9 stycken 45x220 på ca 5.1 meter sammanlagt (med uthänget). Spännvidden är 4.3 meter och taket har en lutning på 17grader.
Vet inte hur jag räknar ut belastningen som bärlinan och gängstängerna ska tåla
Viimeksi muokattu:
Leikkausjännitys määrittää kierrevaarnan koon ja määrän.M Mogg sanoi:Kanttipuu on kiinni betoniseinässä. Seinässä on sementtiharkkoharkkoa, mutta olen naputtanut ylös reiät, jotka olen täyttänyt betonilla. Kanttipuu on 5,1 metriä ja siinä on 11-12 kiinnitystä kierrevaarnalle.
Kanttipuulla lepää 9 kappaletta 45x220 noin 5,1 metriä yhteensä (ylityksellä). Jänneväli on 4,3 metriä ja katolla on 17 asteen kaltevuus.
En tiedä, miten lasken kuorman, jonka kanttipuun ja kierrevaarnan pitäisi kestää
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skjuvspänning
F:n voit laskea helposti (oma paino + lumipaino lumen alueen mukaan). "Tau" on vakio riippuen valitsemastasi teräksestä.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se tarkoittaa, että jokainen kattopalkki edustaa kuormaa, joka on alle 8 kN (noin 800 kg), ellei synny lumikertymää sisäpuolelle, jolloin voi olla kyse isommasta kuormasta. Jos talo sijaitsee Billingenillä tai Skaraborgissa pohjoisempana, voit odottaa 20% korkeampia arvoja.M Mogg sanoi:
Maksimaalinen leikkausvoima määrittää, mitä kierteinen tanko kestää (plus tietenkin kiinnitys). Uskon, että 10 mm on liian heikko. Ainakin 12 mm, mutta ehkä mieluummin vielä 16 mm. Löysin linkin, joka koskee laajennusruuvia ja joka kuitenkin kuvaa ongelman melko hyvin.
http://nfgab.se/sv/fastelement/17_stalbyggnation/SB12_expandrar/1889_pinnskruvexpander-eta/
Aseta kiinnitykset suoraan jokaisen kattopalkin alapuolelle, niin et saa momenttia kantolinjalle.
Voi ei.. Niin kuin olen tehnyt, kiinnitykset eivät tule kunkin palkin alle..!!J justusandersson sanoi:Se tarkoittaa, että jokainen kattopalkki edustaa kuormitusta, joka on vähän alle 8 kN (noin 800 kg), jos mitään lumen kerääntymistä ei synny sisemmälle, muuten se voi olla enemmän. Jos talo sijaitsee Billingessä tai Skaraborgin pohjoisosissa, voit odottaa 20 % korkeampia arvoja.
Se on maksimaalinen leikkausvoima, joka määrää, mitä kierrevarsi kestää (plus tietenkin kiinnitys). Luulen, että 10 mm on liian pieni. Ainakin 12 mm, mutta ehkä vielä mieluummin 16 mm. Löysin linkin, joka koskee laajennuspulttia, mutta joka kuitenkin kuvaa ongelman melko hyvin.
[linkki]
Aseta kiinnitykset suoraan kunkin kattopalkin alle, jotta kantolinjaan ei synny momenttia.