1 621 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
lujuus kevytbetonilattialaatta?
Aion muuttaa taloon kevään tienoilla, juuri kirjoittanut paperit
.
Mutta nyt on niin, että harrastan vähän akvaarioita ja minulla on tällä hetkellä suhteellisen iso allas
(720l), joka täytyy siirtää mukaan, talossa on lämmin perusta kevytsoraharkkolattialla, kysymys kuuluu kestääkö lattia akvaarion painon? Vai täytyykö minun vahvistaa alapohjaa ryömintätilassa? Allas painaa noin 8-900 kg ja se on puutelineellä, jossa puupalkit ovat lattiaa vasten (pitkittäin), kooltaan 200*60 cm, joten paino jakautuu 1,2 neliömetrille.
Ehkä on vaikeaa antaa täsmällistä vastausta, mutta kuinka paljon tällainen lattiatyyppi yleensä kestää?
Ajattelen myös hankkia vähän isomman altaan tulevaisuudessa, noin 1200-1400l kenties, silloin se on noin 2 neliömetriä, mitä mieltä olette siitä?
Jos se täytyy vahvistaa, voiko vain laittaa tukia alapohjaan, vai kuinka?
Kiitollinen kaikista ajatuksista!
Mutta nyt on niin, että harrastan vähän akvaarioita ja minulla on tällä hetkellä suhteellisen iso allas
(720l), joka täytyy siirtää mukaan, talossa on lämmin perusta kevytsoraharkkolattialla, kysymys kuuluu kestääkö lattia akvaarion painon? Vai täytyykö minun vahvistaa alapohjaa ryömintätilassa? Allas painaa noin 8-900 kg ja se on puutelineellä, jossa puupalkit ovat lattiaa vasten (pitkittäin), kooltaan 200*60 cm, joten paino jakautuu 1,2 neliömetrille.
Ehkä on vaikeaa antaa täsmällistä vastausta, mutta kuinka paljon tällainen lattiatyyppi yleensä kestää?
Ajattelen myös hankkia vähän isomman altaan tulevaisuudessa, noin 1200-1400l kenties, silloin se on noin 2 neliömetriä, mitä mieltä olette siitä?
Jos se täytyy vahvistaa, voiko vain laittaa tukia alapohjaan, vai kuinka?
Kiitollinen kaikista ajatuksista!
Normaalisti mitoitetaan välipohjat 200 kg/m2 (eli 2kN/m2) mukaan. Nyt ei kuitenkaan koskaan voi tarkalleen tietää, miten juuri sinun välipohjasi on suunniteltu. Paras vastaus saadaan luultavasti ottamalla yhteyttä toimittajaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hållfasthet vägg kaklat badrum?
Badrum -
Puukonstruktion vahvuus hyllyjärjestelmää varten
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kestävyys kattotuoleissa korkea vs matala kaltevuus
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur hållfasthetsberäkna planka?
Övrigt husrelaterat -
Hållfasthetsberäkning för inglasning av befintlig stor balkong/altan