Olen juuri asentanut uudet ikkunat, joissa on leveämmät listat kuin vanhoissa. Tämä saa minut epäilemään, että sääntö, johon ikkunalaudan kulma aiemmin kiinnitettiin, on nykyisin listan takana. Kuvassa näkyvät jäljet eivät siis ole siitä, mihin kulma on ruuvattu, vaan siitä, missä varsinainen tukiosa oli vasten (den typ av konsol).

Miten te olisitte tehneet? Kiinnitettäisittekö kulman listan läpi vai onko olemassa jokin muu ilmeinen ratkaisu?

• Uuden ikkunan alla oleva seinä, jossa näkyy kaksi pyöreää kohtaa, joissa konsolien tukiosat ovat aiemmin olleet. Edessä myös patteri ja pöydän kulma.
Jos se on puuseinä, niin pitäisi olla enemmän koolauksia, mahdollisesti pystysuoria.

• Tykkään
CecEle
  • Laddar…
H håbbe1961 sanoi:
Onko kyseessä puuseinä, joten niiden pitäisi olla enemmän lankkuja, mahdollisesti pystysuoria
Näyttää olevan kipsilevyä ja olen täysin amatöörimäisesti koputellut nähdäkseni, voinko löytää lankkuja, mutta voin selvästi tunnistaa vain ne, jotka kulkevat pystysuoraan ikkunan puolella. Kuitenkin kannattimien täytyy olla tiheämmin toisistaan noin 40-50 cm välein. Pitää pitää ylhäällä melko raskas kivilevy.

Kiinnitä siisti panelilauta niiden koolinkien päälle, jotka löydät. Sitten kiinnitä konsolit haluamaasi etäisyyteen.

• Tykkään
CecEle
  • Laddar…
Sinulla on vaakasuora koolaus, jonka varaan ikkunakarmin tulisi levätä. Saat ruuvata siihen tai ikkunakarmiin. Joskus saatat joutua irrottamaan listan, jotta pääset käsiksi oikeaan kohtaan etkä osu halkeamaan karmin ja koolauksen välissä. Pelkkä ruuvaaminen listaan ilman mitään taustarakennetta ei kestä.

• Tykkään
CecEle
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold sanoi:
Sinulla on vaakasuuntainen sääntö, jonka päällä ikkunankehys lepää, voit ruuvata siihen tai ikkunakarmiin. Ehkä sinun täytyy irrottaa listat, jotta pääset oikeaan kohtaan etkä osu halkeamaan karmin ja säännön välillä. Pelkkä listan ruuvaaminen ilman mitään taakseen ei pidä.
Juuri niin. Siellä, missä lista nyt sijaitsee, oli ennen konsoli kiinnitettynä seinään, joten olen melko varma, että vaakasuuntainen sääntö on juuri sen alla.

H håbbe1961 sanoi:
Ruuvataan siisti paneelilauta niihin runkolistoihin, jotka löydät sieltä. Sitten kiinnitetään kannattimet haluamaasi etäisyyteen
Vaikuttaa kätevältä ratkaisulta, jos se toimii! Tarkoitatko, että kiinnittäisin laudan sitten ikkunan sivun pystysuoriin runkoihin, ja laudan pitäisi pitää, jotta voin kiinnittää kannattimet siihen? Silloin oletan, että ruuvi menee ensin laudan läpi, mutta sitten myös kipsiin. Muuten tarvitaan melko paksu lauta. Vai pitääkö laudan vastata kannatinruuvin pituutta? Anteeksi, jos nämä ovat itsestäänselviä kysymyksiä monille - mutta eivät minulle! Opin kuitenkin :)

Tummapuinen hylly kiinnitetty metallikonsolilla seinään, päällä kynttilöitä ja kasvi valkoisessa ruukussa, alla valkoinen patteri. Tältä se näyttää minulla. Luulen, että sinulla oli reikä vanhassa karmissa, pidä konsoli lähellä ja poraa listaan ja karmiin. Jos se ei onnistu, sinun täytyy laskea konsolia niin, että osut runkoon. Voit mahdollisesti tukea puupalikoilla konsolien alla päästäksesi oikealle korkeudelle hyllyn kanssa. Ehdotus laudasta ei toimi konsoliesi kanssa, silloin sinun on vaihdettava malliin, jossa on useita ruuveja seinässä.

CecEle CecEle sanoi:
Vaikuttaa kätevältä ratkaisulta, jos se toimii! Tarkoititko, että kiinnittäisin laudan ikkunan sivulla oleviin pystypuihin, ja sitten lauta pitäisi kestää hyllypidikkeiden asentamista varten? Sitten oletan, että ruuvi menee ensin laudan läpi mutta sitten myös kipsiin. Muuten tarvitaan melko paksu lauta. Vai pitääkö laudan vastata hyllypidikkeen ruuvin pituutta?
Anteeksi mahdollisesti itsestäänselvistä kysymyksistä monille - mutta ei minulle! Opin kuitenkin :)
On olemassa paljon muita hyllypidikkeitä, jotka kiinnitetään useammalla pienemmällä ruuvilla kuin yhdellä isolla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.