7 057 lukukertaa ·
12 vastausta
7k lukukertaa
12 vastausta
Löydä uusi julkisivupaneeli Älvsbytalo
Hei, olen ostanut Älvsbyhusin, jossa terassi on tehty väärin ja osa julkisivusta on kosteusvaurioitunut. Ajattelin vaihtaa alemmat osat, mutta en löydä mistä voisi ostaa samanlaista julkisivupaneelia. Olen kiertänyt monia eri rakennuskauppoja, mutta kenelläkään ei ole näitä varastossa ja "tavallinen" julkisivupaneeli on liian paksu, eli 22 cm. Onko joku tehnyt vastaavaa tai vaihtanut julkisivun Älvsbyhusista?
Minun täytyy myös vaihtaa vähän paneelia. Olen etsinyt kuin piru ilman menestystä, mutta luin juuri, että se on erityisesti kehitetty Älvsbyhusille, ei kovin fiksua voisi ajatella. Mietin ostaa tavallista 22mm paneelia ja jyrsiä reunat niin, että se sopii.
Mietin eniten sitä, onko pakko vaihtaa paneeli, ja jos se on kiinnitetty hieman korkeammalle, voi paneelin leikata ja laittaa metallilevyn alareunaan työnnettynä vanhan paneelin taakse, mikä vähentää työtä ja tulee halvemmaksi.
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Onko jotain kuvissa, jotka näytät täällä, mitä aiot vaihtaa? En oikein näe mitään, mitä itse vaihtaisin ainakaan. Olen parhaillaan maalaamassa kotiamme vuodelta 1997 ja käytän Sika-tiiviistettä harvoissa paikoissa, joissa on pidempiä/suurempia rakoja paneelilaudoissa, mutta se on kestänyt todella hyvin mielestäni. He ovat kuitenkin tehneet todella typerästi, kun ovat ruuvanneet kantavan palkin 5-10 mm päästä reunapuusta. Joissakin paikoissa on nyt mahdotonta päästä perustus/maali alle. Olen aika tarkka siitä, että puhdistan ne paikat roskista, jotta kosteat lehdet eivät jää makaamaan sinne. Puhalsin paineilmalla nyt, kun aioin maalata myös.J jdaniels sanoi:
Kiitos kaikille vastauksista!
Soitin Älvsbyhusille, joka kertoi, että heidän julkisivupaneeliaan voi hakea vain heiltä, eli ylhäällä Älvsbyssä.. tein kuten jotkut teistä neuvoivat ja leikkasin pois sen, mikä oli vahingoittunut, ostin 22 mm paneelia, joka höylättiin oikeaan paksuuteen ja naulattiin ylös
vähän kittiä/tiivistettä ennen hiontaa ja maalausta!
Toimi loistavasti!
Nyt oli vain pieni osa alhaalla, joka meidän piti vaihtaa
Soitin Älvsbyhusille, joka kertoi, että heidän julkisivupaneeliaan voi hakea vain heiltä, eli ylhäällä Älvsbyssä.. tein kuten jotkut teistä neuvoivat ja leikkasin pois sen, mikä oli vahingoittunut, ostin 22 mm paneelia, joka höylättiin oikeaan paksuuteen ja naulattiin ylös
Toimi loistavasti!
Nyt oli vain pieni osa alhaalla, joka meidän piti vaihtaa
tein niin ja se toimi hyvinJ jdaniels sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi