Hei,

Aion pian aloittaa projektin vaatehuoneen rakentamiseksi olohuoneeseen. Kuulostaa ehkä vähän kummalliselta, mutta siitä tulee varmasti hyvä. Ongelmana on, etten saa mahtumaan tavallisia ovia, ne olisivat tiellä. Joten ratkaisu näyttää olevan liukuovet, ja niitä tulee 4 kpl, 2 paria. Ovet ovat kapeita, 2 niistä on vain 350 leveitä ja toiset 500, joten ei ole olemassa standardiratkaisua, joten täytyy keksiä jotain itse.

Tähän mennessä ajatukseni on tilata mittatilauksena 25-30 mm MDF-levy ja sahata noin 120 mm leveä ura, noin 1200 pitkä, jyrsiä ja upottaa ikkunalasi. Reuna peitetään sitten laserleikatuilla ruostumattomilla teräslevyillä. Nyt kysymykseen. Etsin tällä hetkellä kärryjä ja kiskoja näille oville, mutta huomasin nopeasti, että ne maksavat paljon. Joten, tietääkö kukaan täällä mihin kannattaa kääntyä, jos ei halua maksaa 3000 drachia pelkästään kiskoista ja vaunuista? Kiitollinen kaikista vinkeistä!

Tätä haluaisin myös tietää. Lähetin sähköpostia suurille rakennustavarataloille (bauhaus, K-rauta, Hornbach), mutta kaikki vastasivat vain, että minun pitäisi tulla paikan päälle keskustelemaan asiasta. Kukaan ei halunnut antaa tietoa ja hintaa sähköpostitse. Onko se siksi, että he pelkäävät karkottavansa asiakkaan ennen kuin tämä on liikkeessä?
Pitääkö sen todella maksaa 3000:- ???

Minulla on kolme ovea (käytän uudelleen joitakin vanhoja peiliovia, jotka olivat talossa).

Hei!

Ostin halvan Bauhausista, luulen että se oli, muutama vuosi sitten kun muutin tavallisen seinän ja oven liukuoveksi, joka oli upotettu seinään.

Se kisko oli halvempaa kuin "tavallisten" rakennusliikkeiden kalliit merkkituotteet. Jonkin ajan kuluttua se alkoi liikkua jäykästi. Näytti siltä, että pyörät olivat kuluneet. Koska kaikki oli silloin sisäänrakennettu seinään, joka oli tapetoitu ja valmis, sitä ei koskaan korjattu ennen kuin muutin pois.

Aion rakentaa muutaman liukuoven uuteen talooni nyt jälleen. Tällä kertaa ostan ne kalliit. En aio olla tyhmä nuuka enää. Varmista myös, että kiskot ovat mieluiten hieman ylimitoitetut oviesi painolle.

(Jos aiot tehdä pinta-asenteisen liukuoven, tämä on kai pienempi ongelma, koska silloin pääset paremmin korjaamaan, jos se menee rikki.)

/pinebar

Ostin kiskoni Flinksjärnista.
1150:- alv 0 % ehkä vähän rakennusalennusta.
Habos K-50 kiinnikkeet, 2,5 metrin kiskot ja kiinnikkeet 4 ovelle.
Saatavana K-rautasta, mutta heidän palvelunsa ulottui niin pitkälle, että he ajattelivat minun itse soittavan ja tarkastavan hinnan.
Joten en saanut hintaa sieltä.

Terveisin Putte

ByggPutte sanoi:
Ostin kiskot Flinksjärniltä.
1150:- ilman ALV:tä, ehkä hieman rakennusalennusta.
Habon K-50 kiinnikkeet, 2,5 metrin kiskot ja
kiinnikkeet 4 ovelle.
K-rauta voi tilata ne, mutta heidän palvelunsa
meni niin pitkälle, että he ajattelivat minun soittavan ja tarkistavan hinnan itse.
Joten en saanut hintaakaan sieltä.

Terveisin Putte
Putte, voisitko tehdä kohdeluettelon tarkalleen mitä käytit ja missä järjestyksessä :)

Myös kuva, jos sinulla on :cool:

Soitin juuri ja kysyin Beijeriltä, ja he haluavat 9000 euroa Swedoorin pinnan päälle asennettavasta pariovesta. Ovien hinta on noin 3500 euroa, loput ovat kiskoja ja koristekappaleita :eek:

Luuulevatko he, että on tehty rahasta :mad:

Ok Suosikki uusintana ;) .
Ostin Habon K-50 2,5m kiskoja, kiinnikkeitä ja kiskoja 4 ovelle.
Se oli täydellinen "paketti".
Sitten ostin rakennustavaratalosta bauhaus ;) , 10mm mdf:ää
jotka he saivat sahata paikan päällä.
Olisin tehnyt sen itse, jos olisi ollut tilaa.
Koska oveni ovat 65 cm leveitä, minun oli pakko
ostaa 4 levyä.
Sanoin heille, että jakavat levyt 65 cm leveyteen.
Loppuosasta he sahasivat 10 ja 15 cm leveitä suikaleita.
10 cm palasista tein kehyksen levyjen ympäri
molemmille puolille. Joten ovilehdistä tulee 30mm.
Ja vähän 10 cm palasia lootaan kattoon yhdessä 15 cm palasten kanssa.
Asensin spotit lootaan.
Ostin 20mm lastulevyn, jonka olen asettanut lopettavaksi
seinäksi liukuovikaapille.
Oville porasin 35mm poranterällä, jos oikein muistan.
Ja sahasin loput sopimaan pyöriin.
Ovien tekeminen oli helppoa.
Sahasin suikaleet ovilevyjen pituudeksi ja liimasin
ja ammuin ne kiinni, ja sitten yksi lyhyt pala väliin
jotta siitä tuli kuin kehys.
Se mikä oli hankalaa, oli sovittaa pyörät ja yläkiinnike.
Saadakseen mahdollisimman pienen raon ovien väliin.
Mutta se onnistui pienen mittaamisen ja säätämisen jälkeen.
Mdf:n hinta oli noin 1200 sahauksineen vain
sahaukset maksoivat 300.
Kiskot 1150:-
Sitten minulla oli muutamia huonekalukulmia seinän lopetusta varten
plus kaksipuolinen teippi lattian kiskoon.
Yritän lähettää muutamia kuvia mukana.
Kuitenkin, ei mitään hiontaa tai maalausta ole suoritettu
kuvissa ;).

Terveisin Putte

• Maalamatta MDF-liukuovet asennettuina vaatekaapin eteen, taustalla näkyy hyllyjä.
  • Liukuoven mekanismi ja pyörät kiinnitettynä MDF-paneeliin osana kotitekoista kaappiprojektia, ilman loppukäsittelyä.
  • Liukuoven kattoasennus, näkyvissä mdf-levy, kisko, pyörä ja spottilamppu. Oven kehykset hahmoteltu ilman hiontaa tai maalausta.
Kun tuli talvi ja laittoivat päälle lämmityksen talossa "flexade" levyt, mutta se saattoi johtua siitä, että niitä ei ole maalattu ;) Ja niitä ei ole maalattu vieläkään, koska aion remontoida vaatekaapin. Joko siirrän spotit ulkopuolelle, koska en voi laittaa tavaroita ylös palovaaran vuoksi, tai ostan valonauhan ja upotan sen uraan MDF:ssä. Vielä yksi kuva.

Ystävällisin terveisin Putte

• Liukuovikaappi, jossa puu-MDF-ovet vierekkäin, osittain auki. Taustalla metalliverkkohylly, sisältäen taiteltuja vaatteita.
  • Kattoon asennettu mdf-levy ja metallipalkki sisätilassa, osittainen valmius remonttiin.
Asutko Tukholmassa, voin tehdä ne puolestasi vain 8995:- sis. alv ;)

Ystävällisin terveisin Putte

ByggPutte sanoi:
Bor Du i stockholm kan jag göra
dom åt dig tar endast 8995:- ink moms ;)

Mvh Putte

Men tror DU att jag är gjord av pengar
:eek: :D

Vad ska jag göra för femman som jag sparar? :p

(Jag bor i Helsingborg.)

Tusen tack för beskrivningen. Jag hoppas att jag eller någon byggkunnig kan använda detta.

Det är oerhört stiligt med ramarna. Man ser dessa ramar på många kök, som Ikea's Ädel luckor.

Är det någon särskild anledning varför du satte ramar på baksidan? Stabiliteten, eller?

Mht. hjulen, ska det fräsas / sänkas ner i dörrbladet, eller sitter hjulen i skenan?
Finns det hjul på golvet också, eller är golvlisten till bara för att styra dörren?

Vad är det bild no. 2 visar för något? Ser ut som någonting på baksidan?

Juuri se viitonen tarvitsen matkakorvauksena Helsinkiin, joten summa pyöristyy 9000:- 😉. Kiinnitin kehykset takapuolelle tehdäkseni ovista hiukan paksumpia ja saadakseni vähemmän rakoa levyjen väliin. Sitten niistä tulee raskaampia ja ne rullaa paremmin. Mietin, että tekisin kuin siitä tulisi 2 ruutua (ovipeilit) levyihin tai asentaisin peililasin kehyksen sisäpuolelle. Mutta siitä tuli vain yksinkertainen tyyli. En tiedä, näkyykö se, mutta sahasin vain takaiseen kehykseen pyörille. Sitten minun piti jyrsiä/porata muutama mm säätääkseni rakoa levyjen välillä. Pyörät ovat ovilevyissä ja niitä ohjaa kisko. Niitä on mahdollista säätää korkeudessa. Viimeiset kuvat näyttävät lattian kiskon ja kipsilevyn tasona, jonka tein seinäksi.

Terveisin Putte

Tuhannet kiitokset inspiraatiosta. Nyt minulla on vähän pohdittavaa !!! :)

Pidän parempana, että ovet roikkuvat, koska ne liikkuvat erittäin kevyesti, ei ongelmia pyörien urien lian kanssa ja kestävät pitkään.

Ostin kiinnikkeeni Välkommen till Specialbeslag AB

• Peiliovet eteisessä, vihreät verhot ikkunoissa. Hattuhylly ja takkeja ripustettu naulakkoon. Vaaleat seinät ja vihreät matot lattialla.
  • Sähköovet kiskossa kattoon kiinnitettynä huoneessa, harmaat ja vihreät sävyt.
  • Lasiovet liukuvat puiseen alustaan, jossa ei ole roskia. Oikealla paketti ja laatikko.
  • Harmaa liukuovi puukiskolla; kiinnike ostettu Specialbeslag AB:sta, estää likaantumisen ja parantaa oven liikkuvuutta.
...yksi asia vielä:
Tyylikkäät ovet "ByggPutte"!!!

Kiitos !!
Sinulla on hyvä viimeistely.
Tehty mdf?
Oliko peililasi kallis?
Älykäs ratkaisu lattiaohjaimella.
Asettaa ohjauksen terän alle sen sijaan, että se olisi lattiassa.
Jos alusta on hieman epätasainen, syntyy helposti rako, kun se rullaa lattialla.

Ystävällisin terveisin, Putte

Kehys on tehty männystä ja yhdistetty "puoliksi puoliksi" tai mitä se nyt kutsutaankaan. Taakse on jyrsitty ura, johon peililasi asettuu. Sitten on lista, joka pitää sen paikoillaan.

Käytän tavanomaista peililasia, 3mm, mikä toimii mainiosti. Jos on lapsia, kannattaisi ehkä ostaa vähän paksumpaa sekä sellaista, joka ei sirpaloidu rikki mennessään. Muistan, että se maksoi jotain 700:-/m2, mutta hyvien kontaktien kautta oli halvempaa...

Onko sinulla kuvia sinun lakatuista? Minusta on vaikea saada täydellistä pintaa MDF:ään... ...mutta siitä on jo muutama vuosi kun viimeksi lakkasin MDF:ää, vanhoina hyvinä kaiutinrakennusaikoina! ;-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.