Hei!

Nyt kotona oleva projekti alkaa vihdoin olla valmis... listat, karmit ja piilolistat ovat jäljellä... Nyt on suuri kysymys!

Pitäisikö ensin asentaa käsittelemättömät listat ja karmit kaikkialle ja sitten maalata ne paikan päällä... vai onko kätevämpää ensin pohjamaalata, maalata ja sitten naulata paikalleen? Vai kiertyvätkö ne silloin erityisen paljon ja tulevat vaikeiksi työskennellä?

Hei..
Pohjustan ja maalaan kerran. Sitten asennus ja mahdolliset raot peitetään lateksilla. Sitten vain viimeistellään viimeisen kerran..
Onnea matkaan!

Älä unohda kvistilakkaa ensin.

Juuri kuten Coffson, minäkin suosin sitä, että teen vain viimeisen maalikerroksen asennuksen jälkeen. On paljon nopeampaa maalata muutama irtonainen lista kuin tehdä se paikan päällä. En koe ongelmaksi sitä, että ne voivat vääntyä tai taipua, sillä listat ovat niin heikkoa puuta, että ne on helppo pakottaa paikoilleen.

Olen laittanut valmiiksi maalattuja kaikissa huoneissa, joita olemme remontoineet, paitsi yhdessä, ja se oli paras.

On erittäin kätevää laittaa valmiiksi maalattua ja vain laittaa pieni määrä lateksia naulankantojen tai nurkkien päälle, kun se on valmis, mutta lateksi muuttuu ajan myötä värilliseksi.

Seuraavalla kerralla valitsen maalaamattomat listat, jotka maalataan pari kertaa ennen asennusta, asennus, lakkaus, lopullinen maalaus.

Olen myös tehnyt molemmat versiot talossani. Paras tulos saadaan, kuten muutkin sanovat, selkeästi paikan päällä maalaamalla. Mutta jos aika on tärkeää, ei voi kiistää, että valmiiksi maalattu käy paljon nopeammin. Erityisesti esimerkiksi ovien ympärillä oleva lista on kaunein maalata paikan päällä, mielellään yhdessä ovenkarmin kanssa. Mutta kattolistat eivät näy niin läheltä + on aivan kamalan tylsää seistä maalaamassa, joten olen käyttänyt valmiiksi maalattua siellä.

AXS
flymax sanoi:
Halloj..
Maalaan pohjamaali ja yksi kerros. Sitten asennus ja mahdolliset raot peitetään lateksilla. Sitten vain viimeistellään viimeisen kerran..
Onnea!
Luulen, että siitä tulee paras!

Valmiiksi maalattu on niin tylsää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.