2 377 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Lisäeristää pilariantura
Hei!
Minun täytyy lisäeristää kylpyhuoneen lattia. Asumme vanhassa talossa, mutta kylpyhuone sijaitsee uudemmassa lisärakennuksessa (2017). Lisärakennus on pilareiden päällä, ja talvella käy niin, että vesi kylpyhuoneeseen saattaa jäätyä. Meillä on lattialämmitys, mutta se ei auta, eikä lattialämmitys pysty pitämään lattiaa erityisen lämpimänä.
Miten lisäeristetään ulkopuolelta? En halua purkaa mitään olemassa olevasta lisärakennuksesta. Onko västkustskivan hyvä vaihtoehto? Vai Hunton puukuitueristys?
Ystävällisin terveisin, Stefan
Minun täytyy lisäeristää kylpyhuoneen lattia. Asumme vanhassa talossa, mutta kylpyhuone sijaitsee uudemmassa lisärakennuksessa (2017). Lisärakennus on pilareiden päällä, ja talvella käy niin, että vesi kylpyhuoneeseen saattaa jäätyä. Meillä on lattialämmitys, mutta se ei auta, eikä lattialämmitys pysty pitämään lattiaa erityisen lämpimänä.
Miten lisäeristetään ulkopuolelta? En halua purkaa mitään olemassa olevasta lisärakennuksesta. Onko västkustskivan hyvä vaihtoehto? Vai Hunton puukuitueristys?
Ystävällisin terveisin, Stefan
Se on vesi, joka pyrkii jäätymään silloin. Viemärit eivät yleensä jäädy, ellei wc:ssä jää hana päälle, mikä tapahtuu normaalisti. Jos vesiputket eivät ole näkyvissä ja ne ovat palkissa, sinun on eristettävä kaikki sen alapuolella. Mitä valitset on makuasia. Vähän ahdasta viemäriputkien ympärillä saadakseen kaiken täysin peittoon. Muuten EPS tai XPS 0,5 paksuudeltaan on sama kuin 50 cm maa ja ovat jäykkiä, voidaan veistää veitsellä sopivaksi. Kiinnitetään pitkällä ruuvilla ja suurella prikkalla.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 591 viestiä
Et voi eristää XPS/EPS (Frigolit) alapuolelta sitten -esim. 70mm?Per Sigvard sanoi:
Hei!
Minun täytyy lisäeristää kylpyhuoneen lattia. Asumme vanhassa talossa, mutta kylpyhuone on uudemmassa laajennuksessa (2017). Laajennus on paaluilla ja talvella käy niin, että kylpyhuoneen vesi jäätyy. Meillä on lattialämmitys, mutta se ei auta, ja lattialämmitys ei pysty pitämään lattiaa erityisen lämpimänä.
Miten lisäeristetään ulkopuolelta, kun ei halua purkaa mitään olemassa olevasta laajennuksesta. Onko västkustskiva hyvä vaihtoehto? Vai Hunton puukuitueriste?
Terveisin Stefan
Klikkaa tästä vastataksesi

