Koska tyyppi, jolta ostin tallin, ei viitsinyt viimeistellä rakennusta, mietin nyt, mitä minun pitäisi tehdä.

Kattotuolit ovat kiinni cc 120.
Niiden väliin minun pitäisi lisätä vielä yksi sääntö, jotta yläkerran lattia toimii.

Olen saanut sääntöt, mutta ne ovat vain 6 m. Omieni pitäisi olla hieman yli 6,5 m.

Kattotuolit ovat jatkettu puristetuilla teräslevyillä.

Minkälaista terästä pitäisi ostaa jatkaakseni niitä toisia?

Kuvia kattotuoleista löytyy http://www.swedishrotary.com/garage/index.html

//Magnus

Lattiani palkit on kiinnitetty tavallisella naulalevyllä, 130X196, käyttöaste 26 % 8,5 m jännevälin ollessa. Toisin sanoen, käytä mitä tahansa rakennustarvikeliikkeessä saatavilla olevaa levyosaa...

Nopeat kiekot!

Kiitos vastauksesta. 100x200 pitäisi toimia, eikö vaan?
Millä ne kiinnitetään? Jotain erityistä?

//magnus

Viimeksi muokattu:
Ankkurinaula tai ankkuriruuvi on luultavasti suositeltu vaihtoehto naulalevyille. Varmista, että naulaat oikein, jos käytät ankkurinaulaa, sillä katumiseen ei ole mahdollisuutta...

oli laittanut samat dim molemmille puolille puolen metrin limityksellä, sitten väliin liima ja syötä naula.
silloin TULEE parasta!!

snickar estwing

Että on parasta liimata, voisin ehkä olla samaa mieltä, mutta onko se välttämätöntä autotallin välikoolausten kohdalla?
Yläkerrassa tulee olemaan varasto.

//Magnus

Mikael_L
No, en ole mikään konstruktör, mutta laskea pbs saman dim säännöllä tai esim. 18mm konstruktionsplywood dim esim. 1200x220 mm, sitten vähän liimaa ja ruuveja alt naula tuntuu paljon vankemmalta. Naulalevyt eivät sinänsä ota vastaan mitään taivuttavaa momenttia, ne ovat siihen liian lyhyitä. Joten kaikki riippuu siitä, että palkin päät jatkavat ja pysyvät tiukasti toisiaan vasten, jotta palkki pysyy suorana.

pellit ovat vähintään yhtä kalliita siihen pieneen puutavaraan, joka aiotaan käyttää. miksi epäröit sitten saada siitä erittäin hyvän???

rasvaa joka puolelta ja liimaa, sitten lyö galvanoitu 4" naula.
tulee erinomaiseksi!

t.
snickar estwing

Taidan mennä ulos katsomaan, kuinka paljon puutavaraa sain. En ole laskenut vielä läpi.

Eikö pitäisi olla lämmintä, kun liimaa sellaista? Ei ole tietoa puuliimasta...

//Magnus

Jos aiot käyttää yläkertaa vain varastona, olisin laittanut 120x240 -levyjä kakkoslaatua, kuten lastulevyä tai vaneria lattialle cc120 koolauksiin, laita pari lyhytpuuta 45x70 niin toimii todella hyvin.

Mikael_L
magnusrx7 sanoi:
Täytyy mennä ulos ja katsoa kuinka paljon virke sain. En ole laskenut vielä.

Eikö pitäisi olla lämmin kun liimaa sellaista? Ei ole mitään käsitystä puuliimasta...

//Magnus
Talviliima!
Toimii tiettyyn kylmyyteen asti, mutta puun pitää olla kuivaa. Ei saa olla kosteampaa kuin sahatavarakuiva.
http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Vinterlim 3303.pdf

malmborg sanoi:
Jos aiot käyttää yläkerroksen vain varastona, olisin laittanut 120x240 levyjä toissijaisista materiaaleista, kuten lastulevyä tai vaneria, lattiaan cc120 koolauksille ja lähettänyt pari 45x70 lyhytkoolia, niin se toimii oikein hyvin.
Jo olemassa olevat koolaukset. niiden olisi pitänyt asentaa lev mutta sitä ei koskaan tehty. Hänen piti myös korjata sauma, mutta olen luopunut hänestä. Ilmoitus menossa.

En ole vielä ehtinyt mennä laskemaan mitä minulla on, mutta aion tehdä sen.

Kiitos liimavinkistä! Täytyy tarkistaa se.

//Magnus

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.