Hei,

Olemme asentamassa paneelia, luultavasti helmipaneelia, olohuoneen seinille. Olemme päättäneet asentaa sen pystysuoraan. Kun olemme katsoneet paneelia kaupassa, useimmat pituudet ovat 360 cm ja pidempiä. Nyt itse rakennusteknisestä asiasta. Korkeutemme on 240 cm, voiko pystysuoraa paneelia jatkaa vai näyttäisikö se aivan hullulta? Muuten siitä tulee valtavasti hukkaa. Miten se tehdään?

Kiitos etukäteen:):)

Ullis

360 cm ja ylöspäin, kuten sanottu. Satsaa 480 cm ja jaa puoliksi. Liitetty pärlspontti on aivan väärin ja ruma.

Äskettäin tehty sama asia. Sovitimme kaiken ja saimme minimaalista hukkaa. Näyttää siistiltä mielestämme, kun saumat ovat hieman hajallaan. Viikonloppuna teimme saman asian hallissa (4.6m katon korkeudella). Näytti mahtavan hienolta.

Totte_S
Maku on kuin sanotaan, jokaisella oma.
Kun kattokorkeus on 4,60, olen samaa mieltä, että se voi varmasti olla hyvä saumoilla.
Mutta olohuoneessa olisin mieluummin valinnut saumattoman. Sehän on myös (no joo) kaksi kertaa nopeampi asentaa.
Olen käyttänyt saumoja keittiössä parissa paikassa, ja hyvällä helmipaneelilla voi saada hyvää jälkeä, kunhan tekee jiiraamassa ja saumat säännön päälle. Jos aiot peittää maalilla, niin tasoitemassa korjaa loput. Mutta kuten sanottu, olisin tehnyt kuten Johan G ja ostanut 480.

Riippuen siitä, miltä huone näyttää, voi todellakin käyttää paljon "jätteestä" ikkunoiden/ovien/portaiden/pattereiden ylä- tai alaosassa jne.

Minulla oli sama ongelma, kun aioin paneloida talon uudelleen. Tarvitsin 2800 mm paneelia, joten tilasin paketin, jossa oli enintään 3300 mm pituisia paneeleja minimoidakseni jätteen, mutta sain tavallisen paketin. Jätemäärä kuitenkin pieneni merkityksettömäksi, kun kaikki ikkunat/ovet/päätypinnat oli verhottu.

/V

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.