Hei

Jos aiot rakentaa uuden kipsiseinän, onko sillä merkitystä halkeamien estämiseksi, käytetäänkö puu- vai metallirunkoa?

Olen etsinyt ja lukenut paljon, mutta en ole päässyt selville, mikä on paras ratkaisu halkeamien välttämiseksi ajan mittaan. Onko tähän edes vastausta vai onko mahdotonta välttää?

J
Paras tapa on kiinnittää lista uuteen seinään, joka menee halkeaman yli, joka on noin 2 cm, ja on kaiken päällä, jolloin kaikki voi liikkua ilman, että se näkyy. Kun menee tiiliseinää vasten, se aina halkeilee, kaikki liikkuu talossa muutaman millimetrin sinne tänne.

Metalliregeli pitäisi liikkua vähemmän kuin puuregeli. Pehmeä sauma siirtymässä vähentää riskiä, että se halkeaa.

Olen käyttänyt metalliprofiilia ja sitten maalattavaa pehmeää tiivistettä kipsin ja kevytbetoniseinän välillä ilman, että on halkeillut 3 vuoteen. Pitäisi toimia myös tiilellä.

Jos peittäisin koko seinän, jossa minulla on sauma, kipsilevyllä. Tulisiko siitä silti ongelmia? Ruuvata puolelle ja ehkä liimata tiilipuolet saumaan?

Haluaisin mielelläni, ettei saumaa näkyisi lainkaan.

• Tykkään
Impulsius
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.