Ajattelin liimata 6,5 mm kipsilevyn seinään, joka on 240 cm x 100 cm. Syynä siihen, etten halua ruuvata, on se, että se on savupiippu.
Millaista liimaa voisin käyttää? Toimiiko tavallinen kaakeliliima?
Tiedän, että on olemassa ardex s48 kipsilevyn liimaukseen, mutta se on liian kallista ostaa vain tätä varten, sillä seinään ei kulu niin paljon.

Terveisin Anders

Liimasin kipsilevyt pyykkitupaan kevytsoraharkkoihin tavallisella betoni-/puurakenteisiin tarkoitetulla rakennusliimalla. Luulen, että PL400-liima toimii hyvin.

Kiinnitin jokaisen levyn muutamalla naulatulppa saumoihin, jotta levy pysyi paikallaan liiman kuivuessa.

Voit käydä Gyprocin sivustolla, jossa on esite, joka näyttää, miten kipsilevyjä liimataan. Mutta muistaakseni siellä käytetään jonkinlaista kipsilaastia.

Poltatko niin, että savupiippu lämpenee? Siinä tapauksessa sinun ei pitäisi käyttää mitään liimaa, koska se voi vapauttaa sekä hajua että epämiellyttäviä kemikaaleja. Kipsilaasti tai Husfix pitäisi toimia hyvin, mutta ole tarkkana ettet sekoita liian märkää ja suihkuta mielellään vedellä savupiippua ennen kukkasuihkulla.

Olen asentanut remonttikipsiä savupiipun muuraukseen. Voit kuvitella hämmästykseni, kun puulle tarkoitetut yksikerroksiset kipsiruuvit kiristyivät tiukasti suoraan tiileen. Osa niistä katkesi, mutta useimmat toimivat hyvin.

Kannattaako kokeilla?

Kiitos paljon kaikista vinkeistä.

Ystävällisin terveisin, Anders

Olen asentanut remonttikipsiä savupiippuun. Arvaa yllätykseni, kun yksikerroksiset kipsiruuvit puulle vetivät kuin vain mikään suoraan tiileen. Osa katkesi, mutta suurin osa meni hyvin.
Suoraan tiileen????!!!

Todennäköisesti tasoituksessa, menee hyvin ruuvattuna.... Mutta kipsin pitäisi suojata tulipalolta, eivätkö ruuvit johda lämpöä toiselle puolelle?

Putsen, ja ajattelin niin.

kuulin kirvesmieheltä, että ei saanut laittaa kipsiä savupiippuun.
rakennusmääräysten mukaan sitä ei saa käyttää, sain neuvon käyttää minerit sen sijaan, koska se on paloturvallinen.

Muuten, Casco:n Supersetilla on mahtava kiinnittymiskyky.
Tiedän sen, koska jouduin repimään sen alas ja se oli raskas työ ;D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.