Hei!

Yritämme rakentaa vakaan rakenteen kylpyhuoneeseemme pieneen vierasmökkiin nurkkaan.

Koska siellä on lattialämmitys, emme voi kiinnittää tukipuita lattiaan.

Miten rakentaisitte sen mahdollisimman vakaaksi?

Ehkä pitäisi ostaa u-profiileja, joihin laitan puutuen ja liimaan?

En halua liimata puutukea suoraan betoniin betonin kosteuspitoisuuden vuoksi.

Kiitos paljon vinkeistä.
(Tuntuu, että olen kohdannut vain epäluotettavia puuseppiä, jotka ovat olleet meillä. :()

D09
Terässääntö?

Lattialämmitys ei kai ole seinien alla?

Terässääntö ei ollut kovin vakaa. :(

Ne on kaksi sisäseinää, joten siellä on joitain putkia alla.

Kiitos lisää vinkeistä.

Yst. terv.

swealp swealp sanoi:
Teräsrunko ei ollut niin vakaa. :(

Ne on kaksi väliseinää, joten alla on muutama putki.

Kiitos lisää vinkeistä.

Terveisin
Teräsrunko sellaisenaan ei ole vakaa, mutta vanerin/Osbin ja kipsin kanssa se on erittäin vakaa.
Olen tehnyt sen itse kylpyhuoneessani.

Jos lattialämmityksen alla on eristystä, olisin valinnut liimata puulistan.

R Ragganof sanoi:
Terässääntö ei ole yksinään vakaa, mutta kun lisätään vaneri/OSB ja kipsi, siitä tulee erittäin vakaa.
Olen tehnyt sen itse kylpyhuoneessani
Voisiko laittaa makaavan puusäännön teräksen U-profiiliin, joka liimataan kiinni?

kiitos!!!

Voitte kiinnittää säännöstön ja ankkuroida sen niihin kohtiin, joissa voi ruuvata. Jos laitat teräksisen säännön pohjalle kumitiivisteen päälle, siitä tulee erittäin vakaa. On myös hyvä käyttää teräksistä sääntöä ylhäällä, mutta pystysuorat pitäisi olla puusta. Älä käytä pienempää kokoa kuin 45x70. Vaneri + kipsi siirretyillä saumoilla jäykistää kuten Ragganof kirjoitti.

H
kun lattialämmitys on asennettuna, käytämme yleensä expanderspik 5/22.
joskus käytämme lämpökameraa.

• Tykkään
Slarvpellen
  • Laddar…
henke_benke sanoi:
kun kyseessä on lattialämmitys, käytämme yleensä laajennusnauloja 5/22. joskus käytämme lämpökameraa.
Nuo laajennusnaulat ovat mahtavia! Jos ei tykkää käyttää teräskiskoja, voi kiinnittää kiskon lattiaan yllä mainituilla laajennusnauloilla ja laittaa puuriman metallikiskoon. Mutta olen samaa mieltä edellisen puhujan kanssa, metallikiskot puurimoilla tekevät siitä tukevaa, niin että se riittää ja jää ylimääräistä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.