3 796 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Liimaa MDF kipsiin, mikä liima?
Aion rakentaa peilipaneeleja ja minulla on 6mm mdf, jota ajattelin laittaa seinälle rintalistan alle.
Aion kiinnittää dyckert-pistoolilla, mutta ajattelin myös laittaa jotain hyvää liimaa.
Mitä liimaa suositellaan?
Olen harkinnut märkätilaliimaa levitettäväksi hienolla hammastetulla lastalla.
Olen huolissani, että liima olisi liian paksu ja sillä olisi lyhyt avoin aika, mikä muodostaisi väliä levyn taakse.
Aion kiinnittää dyckert-pistoolilla, mutta ajattelin myös laittaa jotain hyvää liimaa.
Mitä liimaa suositellaan?
Olen harkinnut märkätilaliimaa levitettäväksi hienolla hammastetulla lastalla.
Olen huolissani, että liima olisi liian paksu ja sillä olisi lyhyt avoin aika, mikä muodostaisi väliä levyn taakse.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 009 viestiä
Se toimii varmasti, jos pinnat ovat tasaiset. Mutta miksi liimata? Sen purkaminen on myöhemmin erittäin hankalaa, jos se olisi tarpeen ?
Minulla on jokunen metri, jossa täytyy käyttää liimaa, sillä siellä minulla on WC-kaluste seinän takana enkä uskalla käyttää viimeistelynaulainta. Olen laittanut 1 mm ruostumattoman teräslevyn kipsilevyn taakse varmuuden vuoksi läpilyöntisuojaksi, mutta siinä luotan kuitenkin pelkästään liimaan.
Se on varmasti tapa varmistaa, ettei tarvitse naulata niin järjettömästi ja saa levyn, joka pysyy paikallaan eikä pullistu. Ylireagoin varmasti ongelmaan ja monimutkaistan asioita kuten yleensä teen.
Mutta ehkä tavallinen puuliima on helpoin vaihtoehto. 👍
Ajattelin, jos siitä tulee liian tiivis, mutta ohuissa kerroksissa se kovettuu varmaan kuitenkin. Kosteantilan liiman pitäisi pystyä kovettumaan täysin tiiviin muovimaton takana, ajattelin.
Se on varmasti tapa varmistaa, ettei tarvitse naulata niin järjettömästi ja saa levyn, joka pysyy paikallaan eikä pullistu. Ylireagoin varmasti ongelmaan ja monimutkaistan asioita kuten yleensä teen.
Mutta ehkä tavallinen puuliima on helpoin vaihtoehto. 👍
Ajattelin, jos siitä tulee liian tiivis, mutta ohuissa kerroksissa se kovettuu varmaan kuitenkin. Kosteantilan liiman pitäisi pystyä kovettumaan täysin tiiviin muovimaton takana, ajattelin.
Klikkaa tästä vastataksesi