5 934 lukukertaa ·
23 vastausta
6k lukukertaa
23 vastausta
Liian suuri palkkikenkä. Onko se ok?
Hei,
Olen palkannut yrityksen rakentamaan uuden aidan ja olen huolissani siitä, että heidän työnsä ei ole hyvää. Toivon voivani saada vastauksia asiantuntijalta pohdintojani varten.
1. Kun tolppakenkä asennetaan tolppaan, he ovat käyttäneet puupalaa etäisyysklossina, joka ei ole painekyllästetty. Tolpat ovat 90x90 ja tolppakengät 110mm leveitä. Onko tämä sallittua?
2. Pilareita varten he eivät ole laittaneet mursketta jäätymisen estämiseksi. Ei ole kaivettu routarajan alapuolelle, mutta pilarit ovat hyvin leveitä, joten ehkä se toimii? Onko tämä sallittua?
3. Betonista voi kaapia pois terävällä esineellä melko helposti, vaikka se on kuivunut noin 10 päivää. Onko tämä yleistä?
4. Ruuvit on ruuvattu todella syvälle ja ne ovat luoneet kuoppia. Onko näin yleensä tapana tehdä? Ei näytä hyvältä.
Kiitollinen näkemyksistä ja vastauksista.
Ystävällisin terveisin,
Daniel
Olen palkannut yrityksen rakentamaan uuden aidan ja olen huolissani siitä, että heidän työnsä ei ole hyvää. Toivon voivani saada vastauksia asiantuntijalta pohdintojani varten.
1. Kun tolppakenkä asennetaan tolppaan, he ovat käyttäneet puupalaa etäisyysklossina, joka ei ole painekyllästetty. Tolpat ovat 90x90 ja tolppakengät 110mm leveitä. Onko tämä sallittua?
2. Pilareita varten he eivät ole laittaneet mursketta jäätymisen estämiseksi. Ei ole kaivettu routarajan alapuolelle, mutta pilarit ovat hyvin leveitä, joten ehkä se toimii? Onko tämä sallittua?
3. Betonista voi kaapia pois terävällä esineellä melko helposti, vaikka se on kuivunut noin 10 päivää. Onko tämä yleistä?
4. Ruuvit on ruuvattu todella syvälle ja ne ovat luoneet kuoppia. Onko näin yleensä tapana tehdä? Ei näytä hyvältä.
Kiitollinen näkemyksistä ja vastauksista.
Ystävällisin terveisin,
Daniel
Viimeksi muokattu:
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
En olisi hyväksynyt sitä yritykseltä. Omia "fulsnickerier" -töitäni näyttävät joskus tuolta, mutta en tee niitä muille ammatillisesti rahasta.
Vinossa/viistosti ruuvatut ruuvit uppoavat aina vähän syvälle, jos ei halua, että kanta työntyy esiin, mutta sen voi tehdä vähän siistimmin kuin nuo. Mitä tulee palkkikenkien kiinnitykseen, olen ainakin itse sitä mieltä, että se on aivan liian huonoa maksavalle asiakkaalle. Jos tietää ostaneensa 90 tolppia, täytyy käyttää sopivia tarvikkeita tai tehdä muokkauksia, jotka näyttävät hyvältä ja toimivat hyvin.
Ei voi korvata syvyyttä leveydellä. Toimiiko se sinulla vai ei, ei voi tietää. Se riippuu täysin alustasta. Kuinka syvälle on kaivettu?
Sitten on kyse aidasta, joten jos se nousee muutaman millimetrin sieltä täältä, ei ehkä ole niin suuri merkitys.
Kun on kyse palikasta palkkikenkässä, se on huono idea. Palikan ja tolpan väliin kertyy seisovaa vettä. Palikka mätänee ja sitten aita on löysä. Parempi vaihtoehto on laittaa muovipalikka väliin, mutta parasta on olla laittamatta mitään, jotta voitaisiin välttää seisovaa vettä.
Seisova vesi on aina se, mikä tuhoaa rakenteen.
Sitten on kyse aidasta, joten jos se nousee muutaman millimetrin sieltä täältä, ei ehkä ole niin suuri merkitys.
Kun on kyse palikasta palkkikenkässä, se on huono idea. Palikan ja tolpan väliin kertyy seisovaa vettä. Palikka mätänee ja sitten aita on löysä. Parempi vaihtoehto on laittaa muovipalikka väliin, mutta parasta on olla laittamatta mitään, jotta voitaisiin välttää seisovaa vettä.
Seisova vesi on aina se, mikä tuhoaa rakenteen.
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
· Limhamn
· 1 965 viestiä
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
- Limhamn
- 1 965 viestiä
Tämä on juuri sellainen syy, miksi vältän viimeiseen asti palkkaamasta käsityöläisiä.Danne N sanoi:
Hej,
Olen palkannut firman rakentamaan uutta aitaa ja olen huolissani siitä, että heidän työnsä ei ole kunnollista. Toivon voivani saada vastauksia asiantuntijalta kysymyksiini.
1. Pylväskenkää asennettaessa on käytetty puunpalaa välipalana, joka ei ole painekyllästetty. Pylväät ovat 90x90 ja pylväskengät 110 mm leveitä. Onko tämä ok?
2. Pilarit eivät ole perustettu sepeliä käyttäen routaa vastaan. Tätä ei ole kaivettu routarajan alapuolelle, mutta ovat hyvin laajoja pilareita, joten se saattaa toimia kuitenkin? Onko tämä ok?
3. Betonia voi raaputtaa pois terävällä esineellä melko helposti huolimatta siitä, että se on kuivunut noin 10 päivää. Onko tämä tavallista?
4. Ruuvit on kiristetty erittäin syvälle ja ne ovat muodostaneet reikiä. Onko tämä tapana tehdä? Se ei näytä hyvältä.
Kiitollinen mielipiteistä ja vastauksista.
Ystävällisin terveisin,
Daniel
Mitkä amatöörit? Eikö heillä ole lainkaan ammattiylpeyttä?
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
· Limhamn
· 1 965 viestiä
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
- Limhamn
- 1 965 viestiä
Ossian K Olsson sanoi:
Ossian K Olsson sanoi:
. Se on lauta kertakäyttölavasta. He ovat tehneet samoin kaikille 7 paalulle/palkkikengille/tolpille.Danne N sanoi:
Hei,
Olen palkannut yrityksen rakentamaan uuden aidan ja olen huolissani siitä, että heidän työnsä ei ole hyvää. Toivottavasti voin saada vastauksen joltain asiantuntijalta kysymyksiini.
1. Kun stolpskoa kiinnitettiin tolppaan, he käyttivät puukappaletta välikappaleena, joka ei ole painekyllästetty. Tolpat ovat 90x90 ja stolpsko 110mm leveä. Onko tämä ok?
2. Paalut, he eivät perustaneet niitä maakoolilla pakkasta varten. Ei ole kaivettu routarajaan asti mutta erittäin leveät paalut, joten ehkä toimii silti? Onko tämä ok?
3. Betonia voi raaputtaa pois terävällä esineellä melko helposti, vaikka se on kuivunut noin 10 päivää. Onko tämä yleistä?
4. Ruuvit on kiristetty hyvin syvälle ja luovat reikiä. Tehdäänkö näin yleensä? Näyttää ei siistiltä.
Kiitollinen kommenteista ja vastauksista.
Ystävällisin terveisin,
Daniel
tarkalleen, odotan saavani enemmän rahalle vastinetta ja että se on harkittua. Myös käsityöläiset ovat itse ostaneet kaiken sen jälkeen, kun olen karkeasti selittänyt, mitä toivon. Joten aion valittaa tästä. Kiitos vastauksestasi.ricebridge sanoi:
Spontaanisti tuntuu siltä, että siinä on paljon säätämistä saadakseen asiat kuntoon; pelkästään niin rumien perustusten näkyville rakentaminen olisi saanut minut surulliseksi.
Muuten olen samaa mieltä joistakin vastauksista, se on sekoitus ok/ehkä. Tuo palikka on huono, mutta se on sijoitettu niin, että voit sekä seurata sitä että vaihtaa sen, jos se menee huonoksi (tai keksiä jotain parempaa kuin palikka).
Joten yhteenvetona: ei kaunista, mutta se toimii.
Muuten olen samaa mieltä joistakin vastauksista, se on sekoitus ok/ehkä. Tuo palikka on huono, mutta se on sijoitettu niin, että voit sekä seurata sitä että vaihtaa sen, jos se menee huonoksi (tai keksiä jotain parempaa kuin palikka).
Joten yhteenvetona: ei kaunista, mutta se toimii.
Jokaisessa kengässä on palikat ja aidan/laudan alle ei ole yhtä helppoa vaihtaa. Se, että he eivät viitsineet etsiä palaa painekyllästettyä puuta ja/tai sahata yläosaa viistoon, osoittaa, etteivät he edes yrittäneet. Arvaan, että heillä oli joko kengät yli tai he löysivät ne hyvään, halvempaan hintaan kuin oikeat kengät eivätkä he speksanneet materiaalia.
Se, että yritys saa lisätyötä esittääkseen ratkaisuja ja korjatakseen virheet, on heidän asiansa.
Se, että yritys saa lisätyötä esittääkseen ratkaisuja ja korjatakseen virheet, on heidän asiansa.
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
· Limhamn
· 1 965 viestiä
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
- Limhamn
- 1 965 viestiä
Kun otan kalliin käsityöläisen, odotan parempaa tulosta ja korkeampaa viimeistelyä kuin tämä. Ainoa tekosyy olisi, jos yrityksen nimi olisi Bongk å bygg, silloinhan nimestä jo kuulee, mitä saa.GoC sanoi:
Veljeni otti puusepän tekemään hienopuusepän töitä (listat jne.) keittiöön. Se oli niin uskomattoman hyvää ja viimeistely oli täydellinen.
Mutta sitten näkee tällaisia töitä, joissa TS luultavasti häiriintyy tästä seuraavat 20 vuotta (jos se kestää niin kauan).
On ikävää, että käsityöläisten taso on kuin arpajaiset.