Hei!

Olen etsinyt kuin hullu sekä täältä että verkosta ilman menestystä!

Onko kukaan täällä rakentanut Webersin uusilla Leca isoblock 2.0:lla?

Olen istunut ja lukenut vähän, ja ne vaikuttavat melkein liian hyviltä ollakseen totta! 300mm blokit ovat yhtä hyviä u-arvossa kuin esimerkiksi ytongin 400mm blokit. Lisäksi kulmablokit, jotka poistavat eristysaukot.. Ja väliseinät hyvällä äänenvaimennuksella jo todella ohuilla seinillä, joten kuten näen, ei tarvitse olla paksumpia seiniä kuin 95mm saavuttamaan hyvä sisäilmasto.

Olen myyty, valitettavasti hinta on luultavasti puuttuva lenkki!

Mutta kuten sanottu, onko kenelläkään kokemusta näistä blokeista?

Näyttää olevan Finjan tarkkablokki. Olen itse rakenteilla ja aion käyttää tämän tyyppisiä blokkeja.

Minulle on esitetty tarkkablokit kotimessuilla ja ne vaikuttavat erittäin helpoilta rakentaa. Ajattelen, että Lecas vastaa vastaavaa.

Joo, finja käyttää melkein samaa menetelmää :) mutta en usko, että heidän eristyksensä koskaan koskettaa toisiaan, vaan jää hieman ilmaa väliin? Lisäksi lecalla on parempi U-arvo!

Mutta se, mikä on erityisesti kiinnittänyt huomioni, on se, että sisäseinät ovat onttoja, mikä voisi helpottaa kaapelien vetämistä huomattavasti :thinking:

Ajatukseni ovat rakentaa väliseiniä puusta tai teräksestä.
Onko jokin erityinen syy, miksi haluat rakentaa väliseinät kivestä?

• Tykkään
Björkdahl
  • Laddar…
Ei, se on enimmäkseen siksi, ettei sekoittaisi materiaaleja sikin sokin + että vaikuttaa siltä, että voin pitää seinän paksuuden alhaisena.

Stålreglqr olisi voinut olla vaihtoehto :)

Saitteko hintaa Leca blockenille?

En ole tarkistanut hintaa. Yritän edelleen löytää jonkun, joka on rakentanut tällä, mutta se ei vaikuta olevan täysin helppoa!

Harmillista mielestäni. Kuten olen maininnut, vaikuttaa siltä, että etuja on monia.

Ulkoseinillä, joissa on 15 mm rappaus kummallakin puolella, on U-arvo 0,187, eikä mikään muista valmistajista näytä olevan lähelläkään sitä niin "ohuilla" seinillä. Se on käytetty heidän 300 mm lohkonsa kanssa. Vastaava Ytong on 365 mm.
Sisäseinillä, joissa on 95 mm lohko ja 10 mm rappaus kummallakin puolella, on ääneneristys 43 db. Jos vertaa esimerkiksi H+H:hon, on käytettävä heidän 200 mm monilevyä rappauksella saman tuloksen saavuttamiseksi.

Mutta jatkan etsimistä.. Minulla onhan paljon aikaa :crysmile:

S SideshowBobBuilder sanoi:
Jarslgård, miten meni? Käytitkö Weberiä?
Terve! Haha ei. Olemme edelleen tonttijonossa :crysmile: ja nyt suunnitelmat kallistuvat puutalon rakentamiseen, kunhan se joskus tapahtuu :rofl:

• Tykkään
SideshowBobBuilder
  • Laddar…
J Jarlsgård sanoi:
Moi! Haha ei. Me ollaan yhä tonttijonossa :crysmile: ja nyt suunnitelmat taitavat olla rakentaa puutalo, kun sen aika koittaa :rofl:
Mikä sai teidät muuttamaan mieltä? Uteliaana kysyy... :)

//

J jonte0 sanoi:
Mikä sai teidät muuttamaan mieltänne? Olen utelias... :)

//
Ei aavistustakaan.. :crysmile: mutta tontit eivät ole vieläkään tulleet ulos, joten se on aika chill :cool:

:-D ette tiedä miksi muutitte mieltänne? Olin vain utelias, miksi harkitsitte kovasti Lecaa, mutta sitten sanoitte, että ei, siitä tulee puuta... vaikka teillä ei ole vielä tonttia :)

//

J jonte0 sanoi:
:-D te ette tiedä miksi muutitte mieltänne? Olin vain utelias, miksi mietittiin kovasti Lecaa, mutta sitten sanottiin, että ei, siitä tulee puuta... vaikka teillä ei ole vielä tonttia :)

//
Voin ihan rehellisesti sanoa, että en muista :crysmile:

Nyt ajattelemme, että jos rakennamme, se on ennemminkin täystiiliseinäinen talo, eli sekä sisä- että ulkoseinä tiilestä :cool:

• Tykkään
jonte0
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.