Vanha talo myytiin vuonna 2018 ja matkustimme 20 kuukautta ja nyt omistamme uuden talon uusine murheineen. Kaksi viikkoa ennen kuin saimme avaimet, meille ilmoitettiin, että yläkerran vessa vuotaa vettä alas kellariin. Oli vain revittävä pois, kuivattava ja rakennettava uusi kylpyhuone.
Aion ottaa ylös vanhan puulattian laajentaakseni vessaa, vetääkseni uudet putket ja tasoittaakseni lattialämmityksen.
Nyt kun olen poistanut vessan ja käsienpesualtaan ja alkanut sahata puulattiaa, tajuan, että siellä ei ole mitään lattian tukipuita? Sen sijaan kyseessä ovat kasetit tai taskut sahanpurulla, joihin törmään.
Kysymykseni on; millainen tukirakenne tällaisessa talossa on? Kuinka se on rakennettu, ja mistä löydän tukipuut?
Talo on vuodelta 1960 ja tuotebrosyyri talosta sanoo, että se on Elementtitalo, Mockfjärdista ristiinliimattua puuta lattioissa. Tai, niitä kutsutaan "lattiaelementeiksi".
Voiko joku auttaa minua saamaan selkoa tästä? En halua rikkoa enempää lattiaa, kunnes tiedän, että minulla on jotain, mille seisoa taas, mutta minun olisi pitänyt löytää tukipuu, jossa on CC60, mielestäni. Mutta ei?
Liitetyssä kuvassa on vessa-alue, josta aion ottaa lattian ylös, mutta olen myös purkanut kaikki vaatekaapit laajentaakseni tilaa.
Älä pura lisää lattiaa!
Se mitä luulet olevan puulattia on itse asiassa elementtien yläosa, joka koostuu 20 mm vanerilevystä, pystysuorista masoniittilevyistä ja sitten taas 20 mm vanerilevystä. Kasetit ovat täytetty purulla. Ei ole tukipuita, vaan kasetit muodostavat itse lattiarakenteen.
Jos teet haun foorumilla, löydät paljon tietoa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.