3 046 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Lattian kiinnityksen mitoitus
Talon omistaja
· 103 viestiä
Hei! Aion kiinnittää laajennuksen lattiarakenteen olemassa olevaan taloon. Laajennus on muurattu suorakulmaisesti, ja olemassa olevan talon seinä toimii neljäntenä sivuna. Palkeilla on koko 195x45. Ajattelin kiinnittää vielä yhden 195x45 olemassa olevaan taloon ja kiinnittää lattiarakenteen siihen palkkikenkien avulla. Mikä koko ja pituus ruuveilla tulisi olla, joilla kiinnitän säännön? Ja millä etäisyydellä ruuvien tulisi olla?
Talon omistaja
· 103 viestiä
Laajennusruuvi, onko se ainoa vaihtoehto vai onko olemassa muita hyviä vaihtoehtoja?Torbjörn Lindholm sanoi:
Hei! Olen kiinnittämässä laajennuksen lattian tukipalkkeja olemassa olevaan taloon. Laajennus on muurattu suorakulmaisesti olemassa olevan talon seinää vasten, joka toimii neljäntenä seinänä. Palkkien mitat ovat 195x45. Ajattelin kiinnittää toisen 195x45 olemassa olevaan taloon ja kiinnittää tukipalkiston siihen palkkikengillä. Minkä kokoisen ja pituisen ruuvin pitäisi olla, kun kiinnitän tukipuun? Ja millä etäisyydellä ruuvit pitäisi olla?
Talon omistaja
· 103 viestiä
Eli kiinnitys olemassa olevaan talon perustukseen. Se on tiilitalo, jossa on kellari, rakennettu -62. Joten kiinnitys valettuun perustaan, mutta myös kiinnitys tiileen korkeammalla, kun sitten on aika aloittaa katon rakentaminen.C corre sanoi:
Sinun ei pitäisi kiinnittää tiileen, koska se on yleensä suojakerros eikä ole kiinnitetty talon runkoon järkevällä tavalla. Pitäisikö tiiliseinä säilyttää laajennuksen sisäseinänä sillä näkymällä? Muuten seinä yleensä puretaan, ja silloin on olemassa olevan talon runko, johon voi kiinnittää.
Talopohjassa voit käyttää naulatulppia, ne ovat helppoja asentaa ja pitävät hyvin.
Asenna ne kahdelle tasolle (ylempi ja alempi), ja siirrä reikiä toisistaan 150 mm.
Syvyyden tulisi olla 2/3 talopohjaan, tai vähintään 150 mm, jos se on paksumpi.
Talopohjassa voit käyttää naulatulppia, ne ovat helppoja asentaa ja pitävät hyvin.
Asenna ne kahdelle tasolle (ylempi ja alempi), ja siirrä reikiä toisistaan 150 mm.
Syvyyden tulisi olla 2/3 talopohjaan, tai vähintään 150 mm, jos se on paksumpi.
Talon omistaja
· 103 viestiä
Kiitos vastauksesta!C corre sanoi:Sinun ei pitäisi kiinnittää tiileen, koska se on yleensä vain suojakerros eikä se ole kiinnitetty talon runkoon millään järkevällä tavalla. Onko tiiliseinä jäämässä laajennuksessa sisäseinäksi sillä näkymällä? Muuten seinä yleensä puretaan, jolloin talon runko on olemassa olevan asennukseen.
Taloon perustuksessa voit käyttää ruuvitulppia, ne on helppo asentaa ja ne pitävät hyvin.
Asenna ne kahdelle tasolle (ylempi ja alempi), ja siirrä reikien paikkoja 150 mm toisiinsa nähden.
Syvyyden pitäisi olla 2/3 talon perustuksessa, tai vähintään 150 mm jos se on paksumpi.
Ja ruuvitulpat, ovatko ne sama asia kuin julkisivutulpat, tyyppiä Fischer julkisivutulppa universal bauhausissa?
Talon omistaja
· 103 viestiä
8mm riittää hyvin, jos se on niin tiheä kuin kirjoitin.
Toinen vaihtoehto on kierrevarsi ja kemiallinen ankkuri, luulen että se on edullisempaa kokonaisuutena.
Silloin voit hyvin käyttää vähän vähemmän. Ehkä yksi rivi, jossa cc300 kierrevarrella.
Kuinka pitkä on regeli, kuinka monta liitosta?
Toinen vaihtoehto on kierrevarsi ja kemiallinen ankkuri, luulen että se on edullisempaa kokonaisuutena.
Silloin voit hyvin käyttää vähän vähemmän. Ehkä yksi rivi, jossa cc300 kierrevarrella.
Kuinka pitkä on regeli, kuinka monta liitosta?
Talon omistaja
· 103 viestiä
Kiitos vastauksesta! Kokonaispituus on noin 9,5 m, joten vähintään yksi sauma, mutta laajennuksen perustuksessa on vanha ja uusi muuri, joten keskellä ne jakautuvat alkuperäisen muurin kohdalla, joten sen kautta tulee tiettyä kevennystä.C corre sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
