2 040 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Lattian hiomakustannukset
Meillä on 30 neliömetrin lattia-ala. Lattia on vain 10 vuotta vanha, mutta se on kellastunut ja kolme lasta on leikkineet siinä jatkuvasti. Olemme lähettäneet kyselyn yrityksille, mutta paljonko suunnilleen maksaisimme tästä? Pitäisikö se myös vahata jälkeenpäin? Vahan ostamme me.
Hioin 20 m2 itse vuosi sitten. Silloin vuokrasin Edge-lattiahiontakoneen (Se on nelikulmainen ja vie vähemmän kuin rumpuhiomakoneet, helpompi aloittelijoille) ja sain mukaan 5 erikarkeaa paperia. Vuokra koko viikonlopuksi, hieman yli 3000:- sis. kaiken. (Tosikallista).
Sitten ostin 2 purkkia lakkapintaa varten 1500:- Bauhausista. Tela, pensseli, suojausvälineet, pölynimuripussit ja joitakin muita hankintoja maksoivat noin 1000:-. Silloin summa on 5500 kr.
Sitten menee 2 päivää yhdeltä mieheltä työn tekemiseen. 16 tuntia 6-700:-
Se tulee kalliiksi......
Sitten ostin 2 purkkia lakkapintaa varten 1500:- Bauhausista. Tela, pensseli, suojausvälineet, pölynimuripussit ja joitakin muita hankintoja maksoivat noin 1000:-. Silloin summa on 5500 kr.
Sitten menee 2 päivää yhdeltä mieheltä työn tekemiseen. 16 tuntia 6-700:-
Se tulee kalliiksi......
Oliko vaikeaa? Rasittavaa? Kannattaako antaa jonkun muun tehdä?J Jan_G sanoi:Hioin 20 m2 itse vuosi sitten. Silloin vuokrasin Edge lattiahiontakoneen (Se on nelikulmainen ja vie huomattavasti vähemmän kuin rummulliset, helpompi aloittelijalle) ja sain mukaan 5 erilaista karkea paperia.
Vuokraus viikonlopuksi, hieman yli 3000:- sis. kaiken. (Hirveän kallista).
Sitten ostin 2 purkkia lattialakkaa 1500:- Bauhausista. Tela, pensseli, suojavarusteet, pölypussit ja vähän muuta lasken 1000:- Silloin olemme 5500 kr:ssa,
Sitten menee 2 päivää, jotta yksi henkilö tekee työn. 16 tuntia 6-700:-
Se tulee kalliiksi......
Ei, se ei ole vaikeaa. Täytyy vain olla varovainen. Hio pois kaikki lakka ensin karkealla paperilla. Sitten tarkista, jos on vaurioita, hio vähän lisää. Sitten vaihda paperia, hio kerran, vaihda paperia hio kerran, vaihda pap...
Minä hioin varmaan 9 tuntia. Parit hyvät kuulokkeet melunvaimennuksella ja pari kunnon led-lamppua, sitten oli vähän seuraa "päässä" ;-)
Imurointi ja pyyhintä menivät nopeasti illalla, sitten ylimääräinen imurointi aamulla ja ensimmäinen kerros päälle, kesti vajaan tunnin. Sitten sama homma uudelleen päivä 2.
Täytyy sanoa, että oli kyllä sen arvoista hioa itse. Täällä on paljon keskusteluja tyytymättömistä asiakkaista. Minulla ei ole näyttelylattiaa, tuli jokin pieni virhe siellä täällä, mutta näyttää edelleen maagisen kauniilta. Parempi kuin kun laitoin sen 2004.
Minä hioin varmaan 9 tuntia. Parit hyvät kuulokkeet melunvaimennuksella ja pari kunnon led-lamppua, sitten oli vähän seuraa "päässä" ;-)
Imurointi ja pyyhintä menivät nopeasti illalla, sitten ylimääräinen imurointi aamulla ja ensimmäinen kerros päälle, kesti vajaan tunnin. Sitten sama homma uudelleen päivä 2.
Täytyy sanoa, että oli kyllä sen arvoista hioa itse. Täällä on paljon keskusteluja tyytymättömistä asiakkaista. Minulla ei ole näyttelylattiaa, tuli jokin pieni virhe siellä täällä, mutta näyttää edelleen maagisen kauniilta. Parempi kuin kun laitoin sen 2004.
Klikkaa tästä vastataksesi