Olen tekemässä remonttia ja minun pitäisi löytää lattialistat, jotka muistuttavat alkuperäisiä. Ne ovat 12 mm paksuja ja 56 mm korkeita. Tavallisissa paikoissa olevilla listoilla on erilainen pyöristys, joka on paljon terävämpi kuin vanhoilla. Onko vinkkejä?

• Vanha valkoinen lattialista kulmassa, jossa näkyy seinä ja lattia. Lista on kulunut ja kaipaa päivitystä.
  • Vanha valkoinen lattialista korjattavan seinän vieressä, jossa pyöreä kulmaus, 12mm paksu ja 56mm korkea.
  • Huoneen nurkka, jossa näkyy valkoinen seinä, puulattia ja valkoiset jalkalistat. Jalkalistan yläosa pyöristyy seinää vasten.
Teräsrubanki ja hiekkapaperi ovat hyödyllisiä työkaluja.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
Oletko varma, että lista on sen muotoinen, seuraava näyttää seuraavalta pakatulta.

• Tykkään
Christoffer85
  • Laddar…
12x56 mm on vanha jalkalistan standardimitta, joka on todennäköisesti ollut käytössä jo 1930-luvun loppupuolelta lähtien. Tämä viittaa siihen, ettei se ole itse tehty. Muistini mukaan pyöristyssäde oli ennen suurempi, mutta en ole täysin varma.

T topmount sanoi:
ABI trä Göteborgissa on tämä, joka on melko samanlainen

[linkki]
Kiitos, tuo näyttää hyvin samanlaiselta!

T topmount sanoi:
Oletko varma, että lista on siinä kunnossa, näyttää melkein muotoillulta.
Siis tuo kaltevuus on vain tietyillä listoilla, mutta kaikki löytämäni ovat liian teräviä pyöristykseltä

Tämä on samanlainen, mutta pyöristyksen säde on liian pieni
https://www.bauhaus.se/sockel-furu-12x56x2400mm-14817

O ohls sanoi:
Kiitos, tuo näyttää erittäin samankaltaiselta!
Hei! Saitko kiitokset samanlaisessa listassa. Yritän löytää listan vuodelta 1943, joka näyttää samanlaiselta kuin kuvassa, mutta korkeammalta. Kun etsin linkkiä ABI puulle, jota sinulle suositeltiin. En löydä enää tuotteita. Ajattelin missä lopulta löysit oman listasi. Laitan kuvan siitä, mitä etsin.

• Valkoinen lattialista ja puinen lattia, joissa on pieniä naarmuja.
  • Henkilö pitelee vanhaa kulmalistaa, jossa on useita maalikerroksia ja kulunut reunus.
  • Tykkään
ohls
  • Laddar…
F Funkis-Matte sanoi:
Hei! Sainko kiitos vastaavasta listasta. Yritän löytää vastaavan listan vuodelta 1943, joka näyttää samalta kuin kuvassa, mutta korkeampi. Kun etsin ABI trälänken kautta, jota sinulle ehdotettiin, en enää löydä tuotetta. Ajattelin, mistä lopulta löysit listasi. Laitan kuvan siitä, mitä etsin.
Lopulta tein listan itse, tarvitsin vain muutaman metrin yhteensä, höyläsin ja hioin, mutta panelochlist.se pystyi tekemään nämä listat, tosin aloituskustannus oli muutama tuhat.

• Tykkään
Funkis-Matte
  • Laddar…
O ohls sanoi:
Lopulta tein listan itse, tarvitsin vain muutaman metrin yhteensä, höyläsin ja hioin, mutta panelochlist.se pystyi tekemään nämä listat, tosin aloituskustannus oli muutama tuhat.
Kiitos paljon! Tarkistan mainitsemasi sivun. Sitten voin tehdä koko asuntoon. Tai teen kuten sinä ja teen sen eteiseen itse.

O ohls sanoi:
Lopulta tein listan itse, tarvitsin vain muutaman metrin yhteensä, höyläsin ja hioin mutta panelochlist.se voisi tehdä nämä listat, tosin aloituskustannus oli muutama tuhat.
Käytitkö jotain erityistä höylää vai vain vanhanaikaista?

F Funkis-Matte sanoi:
Använde du dig av någon speciell hyvel eller bara en gammal hederlig?
Jag handhyvlade det och slipade rundningen med sandpapper men hade nog gått lättare med en fräs om man skulle göra många men gjorde bara en kort bit och fungerade ok.

Hittade mailet från 2020

Special tillverkning.

Pris ca 3000-4000 kr + moms för stål/ställkostnad per profil sedan tillkommer även löpmeterpris.

Leveranstid ca 2-3 veckor

Minimum beställning 20 meter.

Provbit( ca 10 cm) behövs för offert/tillverkning.

• Rakastan
Funkis-Matte
  • Laddar…
O ohls sanoi:
Höyläsin sen käsin ja hioin pyöristyksen hiekkapaperilla, mutta olisi ollut helpompaa jyrsimellä, jos olisi tehnyt enemmän. Tein vain lyhyen pätkän ja se toimi ihan hyvin.

Löysin sähköpostin vuodelta 2020
"
Erikoisvalmistus.

Hinta noin 3000-4000 kr + ALV teräs/asetuskulu per profiili, lisäksi juoksumetrin hinta.

Toimitusaika noin 2-3 viikkoa

Minimitilaus 20 metriä.

Näytepala (noin 10 cm) tarvitaan tarjousta/valmistusta varten.

"
OK! Tuhannet kiitokset! Pitää miettiä, miten teen.

abi-trä Frölundassa järjestää 30 metriä noin 3500:- hintaan, joten tästä tuli ratkaisu. joten teen koko asunnon kerralla. kiitos kaikesta avusta kaikille!

• Tykkään
ohls ja 2 muuta
  • Laddar…
F Funkis-Matte sanoi:
abi-trä Frölundassa järjestää 30 metrin hintaan noin 3500:- joten siitä tuli ratkaisu. Vedän koko asunnon kerralla. Kiitos kaikille avusta!
Hyvä, että löysit jotain toimivaa, käsin tekeminen 30m on ehkä vähän liikaa. Toki jyrsimellä se ei varmaan olisi ongelma, mutta kuulostaa sen arvoiselta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.